4

13.3K 658 197
                                    

Umut'tan

Ömer ile bakkala doğru giderken birden kolumdan tutup beni dar sokağa çekti.Şaşkınlıktan çığlık bile atamamıştım.En sonunda "Ayy" diye bir ses çıkmıştı ağzımdan.

"Ömer..abi ne yapıyorsun?" dedim.Ona ne kadar abi demek istemesem de..diyordum işte.Ne de olsa benden 7 yaş büyüktü.

Beni duvara yasladı ve bir kolunu duvara yaslayıp başını yana eğdi ardından kulağıma yaklaştı.Nefesini oraya verirken kısık bir sesle konuştu.

"Bir sorun mu var Umut?" dedi.

Yaptığı hareketle sesli bir yutkunma bahşettim."H-hayır.." dedim.Heyecanlandığım için kekelemiştim.

Bu sefer boynumdan uzaklaştı ve gözlerimin içine bakarak otoriter bir sesle konuştu.

"Doğruyu söyle." dedi.

"Doğruyu söylüyorum." dedim.Az kalsın kekeleyecektim.

"Umut, seni çok iyi tanıyorum.Şimdi sorunun ne olduğunu söyle." dedi.

Derin bir nefes alıp verdim.Artık birilerini bunları anlatmazsam içime ata ata patlayacaktım.

"Annem ve babam..boşanacaklar." dedim.Gözlerim dolmuştu.

Ömer bir kolunu oradan çekti ve elini başıma getirip beni kendine çekti.

Anında kollarımı onun beline sardım ve ağlamaya devam ettim.

"Ömer, babam beni çok seviyor.Ama annem sevmiyor, neden sevmiyor ki? Ben ona ne yaptım?" dedim sayıklayarak.

Gerçekten annemin bu davranışlarından yorulmuştum artık.

Ömer anlayışla başımı okşadı ve "şşt" dedi.Bir süre daha ağladım.Ardından yavaşça çekilip suratına baktım.

"Ömer, ben çirkin miyim?" dedim.Bunu beklemediği için kaşları çatılmıştı.

"Doğruyu söyle..annem beni bu yüzden mi sevmiyor,çirkinim diye mi?" dedim burnumu çekerken.

Ömer "la ne alaka? Hem annen neden seni sevmesin,Hangi anne çocuğunu sevmez?" dedi.

Keşke dedim içimden keşke dediğin gibi olsaydı Ömer'im.

Ömer derin bir nefes aldı ve tesbihi iki tur çevirdi."Hayatımda gördüğüm en güzel erkeksin.Hatta en güzel kişisin.Bu yüzden insanların sana nasıl davrandığını sikine bile takma." dediğinde elimi kaldırıp ağzına koydu.

"Ömer bir daha küfür etme.İyi bir şey değil." dedim.Gözleri açılmıştı ve salladığı tesbihide durmuştu.Başını ağır ağır salladı.

Hızlanan kalbim ile yutkundum.Kısa süre sonra ben de utanarak elimi çektim.

Utançla mırıldanarak"teşekkür ederim." diyip gidecekken kolumu tuttu."Ne old-" diye konuşmuştum ki beni birden kendine çekip sarıldı.Ardından "bana bir daha abi deme..nedenini bende bilmiyorum.Sadece hoşuma gitti." dedi.

Kalbim depar atarken söylediği şeylerin yoğunluğuyla birlikte gözlerim sonuna kadar açılmıştı.

"Tamam..Ömer." dedim.Şaşkınlığım sesime yansımış olmalı ki sırıttı.Bunu sarıldığım bedenin hafif titremesinden anlamıştım.

"Hadi bakalım, seni şimdi doğru eve götürüyorum.Daha sonra da diğerlerine başın ağrıdığı için eve gittiğini söylüyorum.Tamam mı?" dediğinde başımı hızla iki yana salladım.

"Tamam.." dedim.

"Şşt asma artık şu suratı la." dediğinde hafif bir tebessüm sergiledim."Ha şöyleee." dedi sondaki 'e'yi uzatarak.

Akşamın geri kalanında ise beni evime bırakmış ve arkadaşlarının yanına gitmişti.Gitmeden önce ona Can'dan uzak durmasını söylemek istemiştim ama sonra aklıma dank eden şeyle susmuştum.

Ben kimdim de ona kime yaklaşmaması gerektiğini söyleyecektim?

Derin bir nefes alıp verdim ve kapıyı çaldım.Kapıyı annem açmıştı.

"Mer-haba" dedim duraksayarak.Annem beni umursamadan içeri geri girdi.Baktığımda babam yoktu.

"Anne..babam nerede?" dedim kısık sesle.Eve çoktan girmiştim.

"Ne bileyim ben? Bu arada senin adına müjdemi isterim, boşanıyoruz." dedi bana bakarak.

"Anne, bende sizin ayrılmanızı istemem ama..bence bu en iyisi.İkiniz de mutlu değilsiniz." demiştim.

"Sen nereden bilirsin ki zaten? Çık git odana." dediğinde başımı kısaca sallayıp odama çıktım.

Bir duşun iyi geleceğini düşünerek dolabıma ilerledim.

İç çamaşırımı, kalçalarımı kapatan grimsi bir şort ve üzerine de bol bir tişört çıkarıp yatağıma koydum.

Ardından telefonu cebimden çıkardım ve babamın numarasını tıkladım.

Telefonu kulağıma götürürken babamın nerede olabileceğini düşünüyordum.

Telefon açılmayınca ofladım.

Tekrar aradım, tekrar aradım ve tekrar..

5.çalışımda açılmıştı.Ohh sonunda diye geçirdim içimden.

"Alo baba neredesin, neden gittin, annemle gerçekten boşanacak mısınız, iyi misin?" dedim sorularımı hızlı hızlı sıralarken.

Telefonda duyduğum kıkırdama sesi ile rahatladığımı hissetmiştim.

"2 saniye içerisinde 4-5 soru sorabilen ilk insansın." dedi babam ardından devam etti.

Bu söylediğine göz devirmiştim.

"Evet annenle boşanacağız, dağ evine geldim rahatlamak adına." dedi.

"Hı-hım.Tamam o zaman sonra konuşuruz babacığım, ama eve erken gel.Abimle benim için." dedim sonunu ekleyerek.

Babam derin bir nefes aldı ardından"tamam oğlum, ben şimdi kapatıyorum." dedi.

"Tamam, kocaamaaann öptüm." dedim ve telefonu dudağıma yaklaştırıp öpücük sesi çıkardım.

Babamın kahkahası kulağıma dolduğunda gülümsedim.

"Hadi o zaman, bay bay.Abine haber vermeyi de unutma." dedi.

"Tamamm" diyip telefonu kapattım ve telefonla beraber banyoya girip duş kabinine girdim.Telefondan en sevdiğim müziği açıp düşmeyeceği bir yere koydum.

Selam arkadaşlarr

Dün çok meşguldüm,bundan dolayı yeni bölüm gelmedi.

Bu arada size bir haberim var.Bu kitaba bölümün gelmesi biraz zaman alabilir..

Her neyse sizi çok seviyorum, takipte kalın..

Bay bayy

Mahalle/GayHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin