1-Mercan

6.4K 333 86
                                    


SÖYLE YÜREĞİM

Bölüme geçmeden önce okumanızı istiyorum. Bölümlerde şive geçecek dedim ankette kim ister diye sordum çoğunluk istemedi. Bende sadece Meryem nenede tek kullandım.

Kitap ne kadar oy ve yorum gelirse bölüm gelecek umarım beğenirsiniz...
♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾♾

Mercan;Ben sevdayı babamın anneme aşık bakışlarından öğrendim

Oops! Bu görüntü içerik kurallarımıza uymuyor. Yayımlamaya devam etmek için görüntüyü kaldırmayı ya da başka bir görüntü yüklemeyi deneyin.

Mercan;
Ben sevdayı babamın anneme aşık bakışlarından öğrendim. Ben aşkı annemin,babanım her güzel sözlerinde parlayan gözlerinden öğrendim. Ben onların aşkı, sevdanın her anına şahit olarak büyüdüm....

************

Babası ile gittiği merkezde elinde boya ve tuvallerle evine doğru gidiyordu. Çok seviyordu resim yapmayı ençok ta resim öğretmeni olmak isterdi. Her merkeze indiğinde ister,istemez boyalar alır iki güne hayaller dünyasına dalar yapar bitirirdi. Ama çok istediği öğretmenliği kazanmasına rağmen okumamıştı.Aklına Ömer'in sözleri geldi.

"Annem resim yapan gelin istemez Mercan, başka meslek olsa hadi neyse ama resim yapmak çok saçma,annemde haklı," Mercan duyduğu sözlerle başını eğdi.Ömer bunu hissetmiş gibi çıktığı kayadan aşağı inerek Mercan'a yaklaştı. Elini çenesine koyarak ona bakmasını sağladı.
"Bak istersen evlendiğimizde tekrar sınavlara çalışır, başka meslek sahibi olursun olmaz mı?" Mercan kalbi kırılsada ses etmemiş sevdiği adam için başını olumlu şekilde sallamıştı. Mercan o gün sevdiği için bir hayalinden vazgeçmişti.

Babasına okumak istemediğini seneye tekrardan çalışıp başka mesleği istediğini söylemişti. Ailesi şaşırmış öylece kızına baktılar.O değilmi sınav günü yaklaştığında uykusuz kalan,istediği alanı kazandığında havlara uçan.

"Ahu gözlüm çok hevesliydin resim yapmaya şimdi neden istemiyorsun?"Mehmet sorgular gibi bakmıştı kızının gözlerine.

"Vazgeçitim baba,hem resim öğretmeni öyle çok tutulan bir meslek değil. "Sözleri söyledi de o sözler onun ağzından nasıl çıkmıştı işte onu bilmiyordu Mercan .Babası birşey diyememiş kızının kararını kabul etmişti. O gece Mercan vazgeçtiği hayalleri için ağlayarak geceyi,sabah etmişti. "Olsun dedi yeterki Ömer üzülmesin varsın hayalim yarım kalsın." Dedi kendi, kendine olmadı gizli, gizli resim yaparıdı.

Geçmişi düşündü elindeki poşete baktı tıpkı çocuklar gibi yüzü güldü. Şimdi eve gidip aldığı boylarla akşama kadar resim yapacaktı.

"Mercan abla!..." Gelen sesle arkasına döndü. Zeki yokuş olan yolda koşarak yanına geldi.

"Ne oldu Zeki neden böyle konuşursun?"

Söyle Yüreğim Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin