الفصل الثامن♥️

22.8K 730 29
                                    

الفصل الثامن (من أجل وريث )
-يعني ايه هنتجوز بعد يومين ؟!!أنت أتجنـ نت يا عم ؟!!أتجنـ نت أنت عارف ده اسمه أيه ...اسمه ز.نا...جواز باطل يعني فوق ما احنا ممكن نروح في ستين داهية.... الحيو.ان ده لو لمسني علي أساس مراته أبقي أنا زا.نية !!!ده غير بقا لو أكتشف الحقيقة شوف هيعمل فينا أيه ...يا باشا أبوس ايديك أنا مليش في الحرام ولا التز.وير ولا الكلام ده ..أنا امي ست تعبانة ولو عرفت اللي ناوية أهببه ده إحتمال تمو.ت فيها ...
كانت جواهر تتكلم وهي تشعر بالإختناق ...غلبها البكاء في كلماتها الأخيرة  ولكن شريف كان وجهه جامد وهو ينظر إليها ...لم تتحرك مشاعره لها...لم يشفق عليها أبدا ...تلك هي من ساعدت ابنته علي الهروب مد.مرة كل خططه وهو لن يجعل الأمر يمر ببساطة !!!...هي من ستنقذه من تلك الورطة وهو لن يكف عن البحث عن عبير وعندما يجدها سوف يخفيها حتي تنتهي لعبة الزواج تلك ولا يعرف عدي ان جواهر هي عبير !!..لقد دفع مبلغ كبير لتزوير الاوراق وجعل جواهر رشوان عبير صديق ..ولن يستسلم ...هو يجب أن يفعل المستحيل لكي يخرج من تلك الورطة التي تورط بها ...الشفقة الآن سوف تتسبب في دخوله السجن ...هو لا يجب أن يشفق علي تلك الفتاة وخاصة انها هي من تدخلت فما لا يعنيها!!!
-والله يا جواهر أنا قولت اللي عندي معندكيش أي خيار تاني...لو رفضتي تتجوزي عدي هتشرفي في السجـ ن ونتسجن احنا الاتنين مفيش أي مشكلة ...او ممكن تتجوزي عدي فترة عقبال بس ما أخد الشيكات منه وبعدها ابقي طفشيه لحد ما يطلقك ...وبعدين أنا أقطع الشيكات اللي واخدهم عليكي بسبب علاج الست الوالدة والموضوع ينتهي تماما ...ببساطة كده.!!...
-وأنت تفتكر واحد زيه ممكن ميكتشفش الحقيقة ...فاكره غبي ...يا باشا ده هو ده منظر واحدة عاشت في فرنسا  ولا واحدة غنية اصلا ...باين من لهجة كلامي اني سرسجية درجة أولي ...وبعدين أنا ممثلة فاشلة يعني من اول يوم معاه هتقفش وساعتها هتفتح علينا أبواب جهنم ...
تنهدت وقالت:
-أنا عندي الحل انت لاما تحاول تدفع فلوس أو تتحبس كام سنة كده وانا وعد مني هاجي ازورك كل يوم واجيبلك كانتلوب
-أنتِ بتهزري يا حيلتها !!
قالها هو بغضب لترد :
-لا يا باشا مبهزرش ..أنا بتكلم جد جدا ...صدقني هو ده الحل الوحيد لكن لا اتجوزته هيكشفني ووقتها بدل ما حضرتك تتحبس بشيكات هتتحـ بس بتهمة التز.وير وممكن يلبسنا جريمة قتـ ل ونلبس البدلة الحمرا وانا عايزة اعيش يا باشا ..أمي ملهاش غيري ...
-ممكن تخر.سي شوية ...قولتلك مش قدامنا الا الحل ده ومتخافيش مش هتتكشفي ابقي شوفي فيديوهات علي اليوتيوب ازاي تكوني بنت ناس وهتتستر إن شاء الله ..
ضحكت جواهر وقالت:
-والله يا باشا أنت د.مك خفيف ياريت لما نتحبس يحبسونا في زنزانة واحدة واهو تسليني ..
-وأنتِ دمك يلطش ويالا روحي من هنا وجهزي نفسك يا عروسة ...ومتحاوليش تهربي يا جواهر وإلا اقسم بالله هطين عيشتك !!!
-أكتر من كده يا باشا !!
قالتها بتعب ثم أكملت :
-هروح أغير هدومي وأروح ...وحسبي الله ونعم الوكيل في الظا.لم والمفتر.ي ...
-يالا يا بت أخلصي بلاش طولة لسان !!
زفرت جواهر بضيق وأتجهت الي غرفة عبير لتبديل ثيابها
........
في غرفة عبير ...
انتهت جواهر من تبديل ثيابها ثم وقفت أمام المرآة تنظر إلي انعكاسها وقالت بغضب :
-كله بسببك أنتِ بسببك ..غباءك اتورطتي ...تستاهلي اللي بيحصلك ..تستاهليه مليون مرة يا أغـ بى خلق الله !
............

الشيطان وقع اسيرها♥️حيث تعيش القصص. اكتشف الآن