4. Kapitola

36 2 0
                                    

Bolo ráno jedenásť hodín a ďalšia scéna tohto príbehu sa konala na policajnej stanici protidrogového zásahového oddelenia.

Boli to obyčajné kancelárske priestory s mnohými pracovnými stolmi bez stien, aby sa všetci navzájom počuli a spolupracovali.

Žiadne bariéry medzi kolegami.

K tomu ich viedol veliteľ tohto oddelenia, aby si všetci navzájom verili a dosahovali tie najlepšie výsledky.

Bolo potrebné dodať, že väčšinou to fungovalo.

Dnes si Yvaine, oblečená v čiernych rifliach a v modrej voľnej košeli zúrivo čistila svoju pracovnú zbraň a tvárila sa odmerane a nahnevane.

Dlhé vlasy jej poletovali, keď sa oháňala rukou pri leštení, ale zozadu to vyzeralo ako keby sa hojdala na stoličke.

Kolegovia z oddelenia a dokonca aj z jej vlastného zásahového týmu sa jej vyhýbali a držali si odstup.

Aj keď sa s ňou chceli porozprávať, pri pohľade na jej temnú náladu sa otočili na päte.

Yvaine si skontrolovala zásobník, keď začula klopkanie vysokých dámskych podpätkov.

„Zdravím, chlapci! Prišla som za Clayovou."

Katelynn Parkerová.

Yvaine kamarátka z personálneho oddelenia a dohadzovačka, čo si sama nedokázala nájsť trvalého priateľa.

Katelynn bola čiastočná aziatka, s dlhými čiernymi vlasmi, ktoré sa jej vďaka kaderníkovi vlnili a krásne leskli. Vždy nosila štýlové šaty, ktoré zvýrazňovali jej krivky a make-upom svoje dielo dokončila.

Vďaka tomuto výzoru a trochu toho flirtovania dokázala uchlácholiť kolegov aj nadriadených, keď došlo k problémom s výplatami.

Keby bola v oddelení styku s verejnosťou, bola by nebezpečnou zbraňou.

Kolegovia z Yvaininho týmu ju zastavili, aby predišli katastrofe.

„Teraz to nie je dobrý nápad, Katelynn. Nemá dobrú náladu," povedal Yvainin kolega zo zásahového týmu, Hank Spitz.

Hank bol afroameričan veselej povahy a trochu súťaživý. Bol to ten typ, čo na bojisku vtipkuje na odľahčenie nálady týmu, aby neboli tak napätí.

Pri porovnaní s otcovým obľúbeným seriálom M.A.S.H., by bol postavou Hawkieho.

A takisto občas súťažil s Yvaine v pití, pričom z toho robili predstavenie pre krčmu.

Keby potrebovali byť niekedy v utajení, toto by bolo presne to divadlo, ktoré by predviedli.

Ďalšími kolegami boli Bud Raines a Quin Wu.

Aj oni sa postavili Katelynn do cesty, aby neprovokovali ich partnerku.

„Ale chlapci. Len s ňou chcem prehodiť pár slov."

„Len aby neboli tvoje posledné."

Katelynn okolo nich prešla a posadila sa oproti Yvaine.

„Ahoj, Clayová! Aké bolo rande?"

Yvaine ju prebodla pohľadom.

„Fajn. Vypila som veľa vody, prešla som sa po parkovisku a išla domov spať."

Katelynn sa zamračila.

„Nerozumiem. To neznie ako rande."

„Ani nebolo. Po hodine čakania na jeho príchod si nakoniec prisadol k inej žene a jej priateľ ho potom musel vyhodiť od stola."

To ju prekvapilo.

„Čože?! Nemyslela som, že to tak dopadne! Prepáč. Môj ex mi povedal, že je Greg milý."

Konečne to Yvaine začalo dávať zmysel.

„Rozišli ste sa v zlom?"

Katelynn sa zamyslela a pokrčila plecom.

„Asi áno. Dosť sme sa hádali."

Yvaine s pochopením prikývla.

Teraz jej to už bolo jasné.

„Dobre. Tak nabudúce, už nikdy nechcem rande naslepo. Ak mi ešte niekedy niekto dohodne tento omyl, budem nútená použiť výstražné prostriedky."

Yvaine výstražne odistila zbraň a ten desivý zvuk rozliehajúci sa po kancelárii vyvolal u ľudí mrazenie v chrbte až poskočili na mieste a nervózne pozreli k Yvaine.

Aj Katelynn sa rozšírili oči a pozdvihla ruky v geste mieru.

„Rozumiem. Vážne mi je to ľúto."

Skôr, ako mohla Yvaine odpovedať a ešte kamarátke vynadať, život pripomenul, že mala prácu.

Dôležitú prácu.

Zrazu sa uprostred kancelárii objavil kapitán Jose Navara a mračil sa.

Bol to vysoký muž s vážnou tvárou, krátkymi čiernymi vlasmi a s orlím nosom. Mal síce hispánske meno, ale bol to Američan skrz na skrz.

„Koniec oddychu, vážení. Konečne náš tým v teréne objavil sklad, kde náš cieľ ukrýva tovar. Do desiatich minút začne zásah."

Yvaine sa postavila a jej tím prišiel k nej.

Katelynn im uvoľnila priestor, aby si mohli zobrať svoje zbrane.

„Mala by som ísť aj ja pracovať. Prajem vám veľa šťastia."

„Prepáč Katelynn. Pokračovanie nabudúce."

„Máte poplach," prikývla Katelynn a všetci odišli do šatní.

Snáď dnes nebude tiecť krv.

Prebudení 4 - MithridatesWhere stories live. Discover now