Yvaine odišla s Mithridatom (radšej by ho mala na verejnosti oslovovať Mitch), skôr z práce a odviezla ho do štvrte Lincoln Park.
Nachádzalo sa tu malé kaderníctvo menom Lavender Park, kde pracovala kamarátka Yvaininej matky.
Yvaine sem začala chodiť od puberty bez vedomia otca, aby mohla mať k svojej mame o niečo bližšie.
Žena, ktorá kaderníctvo viedla, nikdy toto dievča neodmietla a dokázala sa s ňou rozprávať celé hodiny. Niekedy mala v kuchynke pripravené sušienky, aby ich mohla Yvaine ponúknuť.
Salón mal tmavé drevené parkety a tehlové steny so sklenenou stenou do ulice, aby každý videl, aké to majú vnútri pekné.
A prečo chcela Yvaine prísť práve dnes a práve sem?
Mithridates mal veľmi dlhé vlasy rozcuchané vetrom a nečistotami. Lákal tak nežiaducu pozornosť.
Na prvý pohľad sa zdalo, že boj s hrebeňom dávno vzdal.
A spolu s tou páskou cez oko vyzeral nápadne. Tento problém vyriešila slnečnými okuliarmi, ale v dobe Halloweenu to vyzeralo ako súčasť kostýmu.
Avšak bez toho kostýmu páska nevyzeral práve vhodne.
Yvaine s Mithridatom vstúpila a postaršia blond kaderníčka sa usmiala.
„Yvaine! Tak rada ťa vidím!"
„Dobrý deň pani Madge. Prišli sme v súrnej záležitosti."
„Ale?"
Pani Madge mala krátke blond vlasy s tmavším melírom a s ofinou. Jej tvár bola samá vráska, ale od starostí ich nemala, veľa sa usmievala. Nosila silné okuliare, ktoré boli tak výrazné a nápadné, až to bolo veselé.
Yvaine ukázala na svojho spoločníka a pani Madge sa rozšírili oči.
„Pre Boha svätého! Kedy si si naposledy dal strihať vlasy, mladý muž?"
Mithridates pokrčil plecom a založil si ruky.
„Kým som dospel v muža."
Madge sa chytila za srdce a vydesene pozrela na Yvaine. Toto bola skutočná nočná mora kaderníčok.
„Dobre vedieť. Hneď sa o teba postaráme."
Kaderníčka odviedla Mithridata ku kreslu, ktoré sa práve uvoľnilo a usadila ho.
Zákazníčka s ostrihanými čiernymi vlasmi sa usmiala.
„Ďakujem vám. Znovu sa niekedy ozvem."
„Budeme sa tešiť. Tak zatiaľ dovidenia."
Zákazníčka prikývla a odišla zo salónu.
Mithridates ešte naposledy pozrel na Yvaine.
„Skutočne musím?"
„To bola naša dohoda, Mitch. Sám si uznal, že mať kratšie vlasy musí byť pohodlnejšie."
S povzdychom kapituloval a zložil si okuliare.
A zatiaľ čo Madge začala umývať Mitchove vlasy, spustila sa do spovede Yvaine.
„Ako sa máš, Yvaine?"
„Celkom dobre."
Madge Lyleová bola stará rodinná známa. S Yvaininou matkou chodila na strednú školu a bola jej aj na svadbe za družičku.
Madge a Kathie boli najlepšie kamarátky a preto sa po kamarátkinej smrti starala o Yvaine, keď k tomu dostala príležitosť.
„Ako sa má tvoj otec? Stále rovnaký mrzút?"
„Je celkom zaneprázdnený. Ten domov dôchodcov mu prospieva s tými jeho chorobami. A keď má veľa času, číta si staré nedoriešené prípady."
„Ja som ho už dávno varovala nech sa šetrí. Teraz má cukrovku aj vysoký tlak."
„Je tvrdohlavý."
Zrazu sa z vonku ozvala hádka a tak sa Yvaine išla pozrieť, čo sa stalo.
No a aj sa stalo.
Zákazníčka čo práve odišla zo salónu sa hádala so susedom oproti hneď vedľa svojho auta a nevyzeralo to, že by sa to malo čoskoro upokojiť.
Jej auto bolo zaparkované pri salóne a sused práve vychádzal z garáže oproti. Hádali sa, že mu žena blokuje výjazd.
„Zavolám na vás políciu!" kričal muž a žena mala od nervov slzy na krajíčku.
Yvaine prišla a ukázala odznak.
„Polícia je tu."
Muž so ženou na ňu pozreli a ten muž víťazoslávne vypol hruď.
„Vidíte! Tá hlupaňa ma blokuje!"
Yvaine prikývla.
„Ja vidím jedno auto s neplatnou technickou."
„Čože?!" začudoval sa muž a skontroloval si auto, či je to skutočne pravda. Jeho zdvihnuté obočie napovedalo, že si problém uvedomil a že policajtka neblufovala.
Yvaine sa usmiala a odložila odznak.
„Čo keby sme to urobili tak, že dnes nikto nič nevidel ani nepovedal?"
Muž vyjavene prikývol s otočkou do domu a žena vďačne nastúpila do auta.
Yvaine si poklepala po vlastnom ramene, že bol problém vyriešený a autá odišli vlastnou cestou.
Niekedy bolo pekné vlastniť taký ligotavý odznak.
Zrazu Yvaine zazvonil mobil s pesničkou Stronger od Kelly Clarkson a keďže toto zvonenie mala nastavené len na pár osôb, vedela, že je to dôležité.
„Poručík Clayová."
ESTÁS LEYENDO
Prebudení 4 - Mithridates
FantasíaMithridates. Pochádzajúc z priamej pokrvnej línie Parthských kráľov, ale nikdy nepoznajúc úctu z nej vyplývajúcu. Ako ľavoboček otcovej milovanej konkubíny, narodil sa na posmech žiarlivých príbuzných, ktorých cieľom bolo zničiť sebaúctu jeho postav...