Paranoid kişilik bozukluğu: Paranoid kişilik bozukluğu, halk arasında paranoya olarak bilinen psikolojik bir rahatsızlıktır. En genel tanımı ile bu rahatsızlık bireyin, diğer insanlara karşı nedensiz ve devamlı şekilde duyduğu şüpheci ve güvensiz yaklaşımdır. Sürekli devam eden şüphe ve güven eksikliği durumu yaşar. Paranoid kişinin duyduğu aşırı güven eksikliği ve şüphe duygusu, çevresindeki insanların kendisinden faydalanacağı ya da kendisine zarar vereceği düşüncesiyle saplantı haline gelebilir. Bu yüzden kişi sürekli olarak tedbirli ve dikkatlidir. Paranoyak düşüncelerin esir aldığı insan, sosyal ve aile ortamında sağlıklı bir iletişim kuramaz ve ilişkileri bozulur.
Madalapdive daydreaming: Maladaptive daydreaming, bir kişinin bazen saatlerce, aşırı derecede hayal kurduğu bir zihinsel sağlık sorunudur. Maladaptive (uyumsuz), bu tür hayal kurmanın bir sorunla baş etmeye veya soruna uyum sağlamaya yönelik sağlıksız veya olumsuz bir girişim olduğu anlamına gelir.
Bunu yapan kişiler, son derece canlı ve ayrıntılı düşler içinde kendilerini kaybetme eğilimindedir. Üstelik bu kişiler kurdukları hayallerin gerçek olduklarını zannederler.
Örneklerle açıklayacak olursak: Ben daydream hastasıyım diyelim. Ve bir hayal kuruyorum, ailem beni aslında üvey evlat olarak yetimhameden almış ve benden bunu saklamışlar. Ben ona göre tepkiler veririm. Anneme istemeden üvey anne gibi seslenmem söz konusudur. Veya gerçek ailemi bulmaya çalışmam gibi farklı senaryolar üretilebilir.
Obsesif kompülsif bozukluk: Bireyin bir şeyi takıntı haline getirmesidir. Mesela ben hergün resim çiziyorum ve karakalem yapıyıyorum diyelim. Eğer okb hastasıysam bunu yapmadığım bir günüm olmaz. Sürekli bunu yapmaya çalışırım. Genelden daha stresli ve öfkeli olmam beklenebilir. Bu başka şeylerde de geçerli olabilir. Mesela birini her gün görüyorum ve o kişiyi görmek bana huzur veriyor. İstemsiz olarak onu görmek için farklı yollar arardım. Ama normal bir insan "Bugün değil" diye düşünür.
Panik anksiyete: Anksiyete, toplum arasında kaygı bozukluğu olarakta bilinen psikolojik rahatsızlıklar arasında yer almaktadır. Panik atak, uyku problemi ve kaygı dolu davranışlar en sık görülen belirtilerinden sadece birkaçıdır. Anksiyete bozukluğu hastalığına sahip olan insanlarda en sık karşılaşılan süreç ise “hastalığı reddetme” sürecidir. Yani biri gelipte size benim anksiyetem var diyorsa bilinki o kişinin anksiyetesi yoktur. Günümüzde psikoloji insanların oyuncağı haline getirildiği için bunuda yazmak istedim.
Jisung iki anksiyete çeşidine sahip, yaygın ve panik anksiyete bozukluğu.
Umarım bazılarının oyuncak haline getirdiği anksiyetenin ne kadar ciddi bir rahatsızlık olduğunu anlatabilmişimdir.
Örneklere gelecek olursak: Birisi onunla ilgilendiğimde veya aksine vurmaya kalkıştığında atak geçirilmesi mümkündür.
Yaygın anksiyete örnek: birinden haber alamadığında, kilitli kaldığında, yalnız olduğunda, kısacası endişelenebilecek her durumda atak geçirilmesi beklenir.
Şizofreni: Kişinin gerçek olmayan halüsinasyonlar görmesidir. Bu gördüğü halüsinasyonlara göre tepkiler verir.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Patient |minsung|
FanfictionHan Jisung ve Lee Minho 6 yaşında bir akıl hastanesinde tanışırlar. 5 yıl süren bir tedavinin sonunda Minho hastaneden ayrılır. Bu 5 yıl içerisinde Jisung ile pek çok anı biriktirmiştir ve onunda çıkmasını dört gözle bekliyordur. Ama 6 yıl geçmesine...