Marry sabahın 7.50 sularında uyandı, camdan güneş ışıkları sızıyor ve içeriyi aydınlatıyordu, Marry kalktı ve erken kalktığı için üstünü değiştirdi ve Pansy'i uyandırdı, Pansy üstünü değiştirirken gitti.
Onu beklemek için ortak salona indi. Ortak slaonun panosunda yeni bir yazı vardı, Marry gidip onu okumaya başladı;
“Hogwarts'da ki trajedik olayın önüne geçilmiştir, hiç bir tehlike kalmamıştır, artık öğrencilerin beraber dolaşmasına gerek kalmamaktadır”.
Marry bunu okuduğunda derin bir nefes aldı, günü kedinlikle mükemmel başlamıştı, bir süre sonra Pansy gelmişti, yazıyı onda da gösterdi, Pansy de duruma sevinmiş gözüküyordu, ikisi beraber ortak salonda kısa bir sohbet ettiler, sonra bunun nedenini araştırmaya gittiler ve büyük salona gittiler.
Büyük salonda slytheirn masasında; Mattheo, Draco, Blaise Gryffindor masasında; Ron ge Hermione oturuyordu, Pansy ve Marry Blaise'nin sol tarafına oturdu (Pansy ikisinin arasında barışı sağlıyordu).
“Ee, ne olmuş-? Yani neden bir anda yasak gitti acaba-? ” diye sordu Pansy başka birisinin cevap vermesinin umuduyla, öyle de oldu, Hermione cevap verdi; “olay çok uzun ama Harry ve Ginny hastane kanadında onlara sorabilirsin” dedi, Ginny mi? Neğ? Ginny ne alaka be?! Her neyse Marry hiç beklemeden kalktı ve hastane kanadına gitti.
Mrs Promfrey'den zar zor izin alıp içeri girdi, Pansy'de onun arkasından geldi ; “Oh- Harry! İyi misin ne oldu?! ” Harry Marry'e baktı, Ginny hâlâ uyuyordu, “iyiyim Marry, sırlar odasını açıp insanları bir basislk yardımıyla taşlaştıran Riddle'mış, aracı olarak aslında seni kullanacakmış ama sonra Ginny'e dönmek zorunda kalmış” deyince Marry'in aklına günlük geldi. “bir günlük yardımıyla mı? O günlük ilk başta bendeydi, sonra kaybettim” dedi, Pansy başını yere eğdi “üzgünüm Marry, onu yatağımın yanında buldum ve benim sandım ve çantama atınca da kaybettim” dedi sonra Harry “sonra da Ginny bulmuş” dedi, Marry bir an Pansy ve sonra bir an Ginny'e baktı, “Tom'a ne oldu-? ” diye sordu Marry, Tom'u seviyordu o onun agasıydı “Tom mu... ” diye söze girdi Harry, sonra boğazını temizledi “kovuldu”
Marry bu duyduğuna inanamıyordu, üzülmüştü, çok üzülmüştü, Pansy'de Marry kadar üzülmüştü, “elveda bile edemedim.. ”
Pansy Maery'in tom'u abisi gibi sevdiğini biliyordu, Pansy'de Tom'u sevsede Marry kadar değildi, “boş versene Marry, zaten belliydi, geçensene de sizi ekmişti” dedi Pansy onu yumuşatmak istercesine, ama bu pek işe yararmamış gibiydi.
Marry in aklına tanıştıkları ilk gün geldi, ona prenses deyişi aklına gelince biraz duygulandı ama Harry ona bakıp bütün ortamın havasını bozdu; “Marry ölmedi kovuldu” dedi ve Marry boğazını temizledi, “senin için kolay tabii,” dedi.
Bir anda içeri Fredn ve George girdi ve Fred kolunu Marry'in omzuna doladı; “günaydın, bu gün ne yapıyorsunuz bakalım?” dedi, Marry gülümsedi, Ginny ise Marry'e saniyelik ters bir bakış attı ve sonra Fred'e döndü;“ne yapıyor gibiyiz? ” diye terdledi onu. George ise ginny'e sırıtarak baktı ve; “sizin ne yaptuğınız belli zaten Marry ve Pansy'e sordu” diyince Ginny biraz kızardı.
“hiç, Tom atılmış da onu konuşuyorduk” dedi Marry, Fred ise; “aslına bakarsan gayet iyi bir öğrenciydi, gittiği kötü olmuş, yani aslında yaptıklarına bakacak olursak.. Haketti ama senin için kötü oldu yani onu seviyırdun, değil mi?”, dedi, Marry iç çekti ve Fred'e baktı;“ağabeyim gibiydi.. ” dedi, Fred ise kafasını sertçe severek saçlarını karıştırdı; “artık 1 fiyatına iki abin var” dedi, Ginny hariç herkes güldü, sanki istemiyorfu ya da Marry'e alışamayan kızlardan biriydi”
“off Harry sen de ayaklı mıknatıs gibisin, bütün belaları kendine çekiyorsun” dedi Marry, Fred ve George kıkırdadı ve Harry biraz utanmış gibiydi;“utangaç olma Pottah! ” diye güldü Marry, diğerleride ona katıldı.
Kısa bir süre komuştular, içeri Ron ve Hermione daldı, hatta Ron içeri girerken nerefeyse George'yi düşürüyordu, George;“hey turuncu buzola önüne bak” diye Ron'la dalga geçti, Ron ise ona cevap olarak;“nerem bufalo benim?! ” diye çıkıştı ve herkes bir an sustu (ölüm sessizliği ıfkdıskdk).
Bu sessizliği bozan kişi Hermione oldu;“Harry ve Ginny, iyi misiniz?” diye sordu, ve Harry kafasını efet anlamında salladu, Ginny'de onayladığını belirten bir homurtu çıkarttı, Ron ve Gerorge arka planda kavga etmeye devam ederken Fred arada sırada araya giriyordu.