trois

115 6 1
                                    

Stála jsem zrovna před zrcadlem a prohlížela si už páté šaty. Musím si překopat šatník. Proběhlo mi hlavou. Najednou mi pípla zpráva na telefonu.

JESS: Čau holka, za chvilku jsem u tebe! Který dům to teda je?

JÁ: Je těžké to popsat, všechny vypadají skoro stejně. Vyjdu raději ven.

JESS: Jasně.

S Jess jsme se včera domluvily, že mi pomůže vybrat něco na sebe. Podle jejich slov se totiž oblékám jako 'Bezdomovec co bydlí v kartonové krabici vedle Wallmartu.'. Musím přiznat, že na tom něco asi je.

Za posledních pár dní jsme se hodně skamarádily a trávily jsme spolu dost času. Zjistily jsme třeba že toho nemáme moc společného. Zatímco já poslouchám Billie Eilish, ona klasický popík. Takže Katy Perry, Taylor Swift a Ariana Grande.

Každopádně jsem na sebe hodila jednu ze svých velkých huňatých mikin a vyšla z pokoje. Seběhla jsem schody a vyběhla ven z vchodových dveří až na ulici. Po mé pravé straně jsem už viděla Jessicu, jak si to štráduje dolů po naší ulici plné drahých domů a zazobaných rodin. Na to si asi nikdy nezvyknu.

"Ahoj!" Objala mě. "Ahoj." Pozdravila jsem jí nazpátek.

Zalezli jsme dovnitř a rychle jsme vyběhly schody, aby jsme se vyvarovaly konverzaci s mými rodiči. To totiž trvá vždycky zatraceně dlouho.
Otevřela jsem dveře do mého pokoje a pustila ji dovnitř. "Promiň za ten bordel. Prohrabala jsem celou šatnu a zjistila jsem, že nemám co na sebe." Řekla jsem a posadila se na postel. "To nevadí. Vždycky to můžeš svést na to, že sis ještě nevybalila věci." Zakývala rameny a otevřela cestovní tašku plnou oblečení a šminek. "Vzala jsem nějaké svoje nejlepší kousky." Vytáhla asi tři taštičky na make-up a potom vytáhla černé minišaty se střapatou ozdobou u výstřihu a stejně laděné rukavičky.

"Můžu si to zkusit?" Ukázala jsem na šaty s rukavičkami. "Jasně. Proto jsem je vzala." Zakývala rameny. Popadla jsem hromádku s oblečením a vydala se do koupelny. Po chvíli, co jsem je na sebe soukala, jsem vylezla ven a otočila se jako supermodelka na molu. "Páni. Sluší ti mnohem víc než mně." Řekla a já jsem se na sebe podívala do zrcadla. "Proč v tom nevypadám vůbec jako já?" Zeptala jsem se spíš sama pro sebe. "Protože ty nosíš vytahané tepláky a o tři čísla větší mikinu. Tohle jsou útlé minišaty." Řekla a usmála se. Vážně si musím překopat šatník.

~ ~ ~

"Hotovo!" Prohlásila Jess a odložila lesk na rty na stůl. Podívala jsem se na ten výtvor a zatajil se mi dech. Černé kouřové stíny zvýraznily mé křišťálově modré oči, které tak vypadaly jen protože mi Jess vnutila kontaktní čočky. Normálně totiž byly čokoládově hnědé.
Na rtech jsem měla kouřový lesk a řasy mi prodlužovala černá řasenka. Na to jak obyčejné to bylo mi to připadalo jako obrovská změna.

"Tak co, líbí?" Zeptala se. "Moc." Usmála jsem se.
Doladily jsme ještě pár detailů a Jess se potom šla namalovat. Já jsem si mezitím nějak na oko uklidila v pokoji, aby mamka neremcala. Je hrozně pedantská na pořádek s nechci, aby mi tady zase uklízela.

Když byla i Jess hotová, rozloučili jsme se s mými rodiči a vyrazili na onu párty. Bylo to poměrně blízko, a tak jsme nemusely volat taxíka.

Už když jsme zabočily do ulice, kde se ta párty konala, jsme slyšely hlasitou hudbu a pár lidí se už válelo opilých na trávníku před domem.

Vešly jsme dovnitř a snažily se protlačit až někam, vlastně nevím kam. Jess mě celou dobu táhla za sebou jako naštvané dítě v supermarketu. Došly jsme až někam do kuchyně myslím. Těžko se to poznává když je všude tma a jediné co vidíte je občas problikávající barevné světlo.

"Co si dáš?!" Zeptala se mě Jess. "Vodu!" Zakřičela jsem jí do ucha. "Dobře!" Odběhla někam pryč a nechala mě tu samotnou, na pospas líbajících se teenagerům a trsajícím opilým lidem. Naštěstí se po chvíli vrátila i s plastovým kelímkem plným průhledné tekutiny. "Na zdraví!" Jakoby jsme si cinkly a já se napila. Najednou mě začalo hrozně pálit v krku a zamotala se mi malinko hlava.
"Co to sakra bylo?!" Zakřičela jsem, když mi došlo že tohle voda rozhodně není. "Vodka! To jsi přece chtěla!" Zapištěla mi nahlas do ucha. "Vodka?! Já jsem chtěla vodu!" Zapištěla jsem na ní zpátky. "Jejda. Tak asi pozdě." Uchechtla se a táhla mě někam pryč.

Beauty & the BeastKde žijí příběhy. Začni objevovat