19. Část

3 0 0
                                    

Do Vánoc už zbývaly pouhé dva týdny, což znamenalo jediné - všichni se na poslední chvíli snažili sehnat dárky. Lidé se po stovkách hrnuli do obchodů, doprava neustále stála, a s tím všude také chodilo dvakrát více policejních hlídek než obvykle.

Scott Summers se právě pokoušel najít nějaký vhodný obchod, kde by mohl Jean vybrat co nejlepší dárek, ale ať šel kamkoli, pokaždé ho vyhodili, a to jenom kvůli tomu, že nebyl... normální. Bylo zkrátka neuvěřitelné, jak moc hrozně se stále lidé dokázali i v tom nejveselejším období roku chovat.

,,Paní prosím, aspoň na pár minut mě nevyhánějte."

Mladá žena si však stála za svým. Superhrdinové zkrátka pro ní neznamenaly nic než samé problémy.

,,Jak jsem řekla: Běžte nebo zavolám policii."

Většina přihlížejících jen stála a čekala, co se bude dít dál. Matky k sobě ochranitelsky tiskly své děti a muži zatínaly své pěsti pro případ, že by nastaly nějaké problémy.

,,Sakra, já chci svojí přítelkyni jenom koupit nějaký dárek!"

,,To můžete, ale ne tady." Žena ukázala nesmlouvavě k východu.

,,To si děláte legraci?"

Najednou se několik odvážlivců dalo do pohybu. Ale teprve když dovnitř vstoupila dvojice policistů, nabrala situace daleko závažnější obdoby.

,,Já jsem nic neudělal! Na tohle nemáte právo!"

Jeden vysoký muž se silnými pažemi se postavil přímo před něj. ,,Jestli nechceš, abych tě odsud vyhodil já, tak bys měl teď odejít."

Summers necukl jediným prstem. Pouze dotyčnému zpříma pohlédl do očí a řekl: ,,Mám takový pocit, že si asi neuvědomujete, s kým mluvíte."

,,S dalším hnusnym mutantem, kterej pořád nechápe svoje místo na tomhle světě."

,,Pane, budeme Vás muset požádat, abyste dal ruce za hlavu a šel s námi," ozval se za ním jeden z policistů. V ruce při tom držel jako každý správný špatně vyškolený strážce zákona svou zbraň.

,,Kolikrát budu muset ještě opakovat, že jsem nic neudělal!" ohradil nabroušeně.

Scott měl takový vztek, že když se ho vysoký muž před ním jen dotkl, aby ho vyprovodil ven, tak ho tvrdě kopl kolenem do břicha a se zachycením jeho rukou v krátké otočce poslal na oba ozbrojené policisty. Jeden z nich ještě před svým pádem však stihl vystřelit. Energický výboj ale místo na Scotta, zamířil na nevinnou ženu za ním.

V tu chvíli Summers z očí vypálil malý záblesk, jenž oddělil větší kovové osvětlení nad jejich hlavami od stropu. Tím tak zabránil další zbytečné tragédii.

Než se všichni v obchodě stačili vzpamatovat ze všeho, co se tam za tak krátkou dobu stihlo odehrát, Scott Summers už utíkal pryč, a jediné na co v tu chvíli myslel, byla skutečnost, že už možná žádný dárek pro Jean ani nikoho jiného nikdy nesežene.

Jak utíkal dál po ulici, nemohl si nevšimnout, že ho mnoho lidí pozorovalo s poněkud nemilými tvářemi.

,,Před spravedlností neutečeš! Obludo!" křikl na něj kdosi z povzdálí.

Až po pár minutách Scott konečně zpomalil a aby se vyhl dalším nenuceným konfliktům, natáhl si přes hlavu kapuci a obličej co nejvíce zakryl svou šálou.

Vzápětí kolem projelo policejní auto.

Summers se pokusil dívat pouze před sebe a příliš na sebe neupozorňovat. Chvíli se zdálo, že jeho den zas tak špatný možná nebude, dokud policejní vůz nezastavil u kraje silnice.

The New Avengers IV: Proti celému světuKde žijí příběhy. Začni objevovat