"Baba bunlar ne?"
Elindeki poşetleri masaya koyup bana sarıldı.
"Annen sana hamileyken canı bunlardan çekmişti. Belki seninde çeker."
Dudağımı büzüp sıkıca sarıldım."Aşkım?"
Babamla beni gördüğünde boğazını temizleyen kocama güldüm. Babam, Deniz'in bana böyle şeyler söylemesini seviyordu. İkimize önceden, aşk önce söylemlerden gelir demişti. Ona karşı hareket yapsanda, söz söylemezsen boştur demişti."Ağlıyor musun?"
Başımı sağa sola sallayıp, bir de ona sarıldım. Saçlarımı öptü ve okşadı.
"Canın bir şey çekiyor mu?"
Başımı sağa sola salladım."Deniz? Sınavları okumamda bana yardım eder misin?"
"Ederim tabi aşkım. Neredeler, getireyim."
"Balkon tarafındaydı."
Başını sallayarak yanımdan ayrıldı. Ama peşine bende gitmiştim. Aralık kapıdan ona bakarken, telefonu çalmıştı. Biraz geriye çekilerek dinlemeye başladım. Normalde asla yapmam böyle bir şey ama bir anlık dinlemek istemiştim."Beni ilgilendirmiyor! Muhammed, albaya bildirsene! Beni niye arıyorsun?...
Ulan operasyonu bensiz ilerletin demedim mi? Nasıl geleyim?"Ofladı bir süre. Saçını karıştırdı ve odada bir tur attı.
"Bir daha arama Muhammed! Ölseniz de aramayın!"
Arkasını döndüğünde beni görmesiyle kaşlarını çattı. Donuk ifademle ona bakıyordum."Aşkım, getiriyordum şimdi?"
Başımı sallayıp sıkıca sarıldım ona.
"Bir işin varsa gidebilirsin."
Alnımı öptü.
"Emin misin?"Başımı hızla salladım. Dudaklarımı birkaç kez öptü ve sıkıca sarıldı.
"Seni çok seviyorum! Bir şey olursa ara tamam mı, mutlaka bakacağım."
Olumlu anlamda mırıldandım. Üzerine hızla bir şeyler geçirdiğinde, evden çıkmıştı. Bende sınavları babamla kontrol etmeye başlamıştım.-
"Alo?"
"Kaç defa aradım Deniz, niye bakmıyorsun?"
Nefesini duydum. Hızlıydı. Kaşlarım anında çatıldı."Ne oldu?"
Gözlerimi sıkıca kapattım.
"Yeşim'i hastaneye getirdik. Neredesin sen?"Ağzından çıkan küfürleri duydum. Beni aldatıyor muydu?
Hayır, hayır! Deniz öyle bir şey yapmaz Cemre, kendine gel!
Beni hızlı nefes sesleri rahatsız etse de bir şey dememiştim. Ama bu düşüncemi eriten bir şey olmuştu, o da silah sesleriydi.
"Deniz napıyorsun? Neredesin sen?"
"Arayacağım!"
Telefonu suratıma kapattığında gözümden yaşlar akmıştı. Hızla sildim ve geri Yeşim'in yanına geçtim. Annemle babam dışarıdaydı."Neredeymiş?"
Boğazımı temizledim.
"İşlerini halledip gelecekmiş. Sen nasıl oldun?"
Başını salladı yavaşça."Sizi de yordum. Hamilesin bir de."
"Ay söylediğin şeye bak Yeşim! Sen yeter ki iyi ol."
Aradan geçen bir buçuk saatin ardından tam hastaneden çıkmış, arabaya ilerlerken Deniz'in hızla bize yürüdüğünü gördüm. Yeşim'den sonra bana doğru döndü."Anne siz arabaya geçin!"
"Muhammed bir işi yanlış yapmış."
Annemler arabanın yolunu tuttuğu an, Deniz'in suratına bir tokat yerleştirdim.
"Yalan söylüyorsun! Sen beni aptal mı sandın Deniz?"Sertçe yutkunup yana kaymış yüzünü doğrulttu. Gözlerime bakamıyordu çünkü haklıydım. Bir şey hakkında yalan söylüyordu. Ne olduğunu bilmiyordum fakat öğrenmem benim için iyi olmayacağından söylemiyordu.
"Özür dilerim!"
"Niye böyle yapıyorsun? Niye bana bir şey anlatmıyorsun? Eskiden her şeyi anlatırdın, ama şimdi bakıyorum... Sen o ülkeye gittiğinden beri hiçbir şey tam anlamıyla iyi değil. Hadi tamam anlatmıyorsun, bende anlatmıyorum. Ama sen dinlemiyorsun da Deniz!"
Sessiz sakin konuşmamdan rahatsız olmuş gibiydi. Kavgalarımızda ikimizde biraz sesimizi yükseltirdik. Ama aşırıya kaçmazdık. Lakin bu kavgamız oldukça sakindi. Ve bunu bende kendimden beklemiyordum."Sen söylediğin şeyleri yapıyor musun?"
Kaşlarım çatıldı.
"Ne?""Diyorum ki, sen dinliyor musun beni? Benim ne yaşadığımı anlayabiliyor musun diyorum? Hep seninle ilgileniyorum Cemre! Yeme sorunların, ağlamaların... Bu yüzden anlatmıyorum!"
Sert çıkışına bir tokat daha yerleştirdim."Ben iki kez düşük yaptığımda da, bunları söyleyebilseydin keşke!"
Ondan hızla uzaklaştım ve sonra arkamı döndüm.
"Birkaç gün eve gelmesen iyi olur!"
Geri dönüp hızla arabaya ilerledim. Babam durumu anlamış gibi bir şey demeden eve sürmüştü. Yeşim'e de açıklama yapmalıydım.Yine ben ve yine bu saatte atılan yeni bir bölüm
Anaaam bunlar kavga ettiler çok üzülmeyin aşklarım
🥺🥺Nasıl gidiyor, neler düşünüyorsunuz kitap hakkında?
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Ballı turta 🍯
Chick-LitKlasik asker, öğretmen ilişkisi mi? Hiç sanmıyorum. Çünkü bunlar zaten hali hazırda evliler 😽