ARİN'DEN
İçeri girdiğimde burası beylerin olduğu yerden daha gürültülüydü.
İçerisi kadın kaynıyordu.
Düğüne gider gibi süslenenler, milletin dedikodusunu yapanlar,güzel güzel sohbet edenler ohoo daha sayılmaz bura.
Derken babaannem beni gördü ve hemen yanında oturan kadınla oratalarına oturttu.
Salonda büyük bir sessizlik oluştu .
Vallahi ne yalan söyleyeyim kıskançlıkla süzenler ,yüzünü buruşturanlar ,beğeni ve gülümseyerek bakanlar .
Ÿüzümdeki yarama bakıp yüzünü buruşturanlarda var tabi.
Nenem" İşte hanımlar benim gerçek ve en büyük kız torunum Arin ailemizin yeni ama sonsuz üyesi." Diyip yüzüme bir öpücük kondurdu.
Bende onun elini öptüm sonrada diğer büyüklerin ellerini öpüp tekrar yerime oturdum.
Bana gülümseyerek bakan annem yaşında bir abla
"Ee anlat yavrum nasılsın iyimisin alıştınmı buraya ailene." O kadar samimi sormuştuki istemsizce bende gülümsedim.
"Sağolun iyim ve evet alıştım zaten buralı olduğumu biliyordum tek farklılık aile oldu ama iyi oldu sizler nasılsınız. "
Gülümsedi ve iyiyiz dedi.
Onun biraz uzağında oturan bir abla ise.
"Ee ne iş yaparsın sen daha doğrusu okudunmu. " belki abartacaksınız ama ses tonunda biraz aşağılayan bir tonlama vardı ,yanında kızı olduğunu düşündüğüm kadında öyle bakıyordu.
Haa söylemeyi unuttum alara ve anneside burdaydı ve onlarda öyle bakıyordu. Neyse ben bunları tenhada sıkıştırırım.
"Okudum teyze okudum çok şükür babam gibi abim gibi Türk askeriyim bende özel kuvetlerde."
Lafımı bitirdikten sonra çoğunun yüzünde gurur varken bir kısmı suratı düştü.
"Kız sizde ne meraklısınız erkek gibi dağda silahla dolaşmaya ay anam zümrüt senin bütün kızların kafayı silahlarla bozmuş yeminle biri polis biri bilmem ne pilotu biri asker ALLAH ıslah etsin."
Ben" Hava kuvvetleri pilotu gökçe bilmem ne pilotu deĝil pilot asker yani, diğer kardeşimde başkomser yardımcısı, tüm bunlar kolay else edilen şeyler değil ve siz bunları küçümseyerek konuşamazsınız biz o silahlarla oyun oynamıyoruz sizin evlatrınızı kaçırıp ya öldürüp yada kendileri gibi yapmasınlar diye uğraşıyoruz kızlarınızı oyuncakları etmesinler diye çok afedersiniz bir taraflarımızı yırtıyoruz o kadar zorluğu biz keyfimize çekmiyoruz ama vatanımıza milletimize feda olsun diyip susuyoruz ama görüyorumki değerimizi bilmeyenler için uğraşmak tam bir işkence. "
"Kızım haklı Semra hanım benim çocuklarım çocuklarımız boşa kan ve ter dökmüyorlar ama siz nankörlük edip onları üzmekten başka bir işe yaramıuorsunuz." Çoğu kadın Semra hanıma ayıplarca bakıyordu. Semra hanım ise susmuş önüne dönmüştü.
Yanımda oturan bir diğer yaşlı kadın bana dönüp sesizce,
"Sen bekarmısın kızım? " dedi.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
KURDUN PENÇESİ
ChickLitİLK HİKAYEMİ BEĜENMEDİĞİM İÇİN YAZDIĞIM YENİ HİKYEM -VARMI SENİN BİR HAYALİN. -VAR. -NEDİR? -BABA. BENİM EN BÜYÜK HAYALİM BABA. ..... -OLMUYOR ABİ ÇIKARAMIYORUM AKLIMDAN SANKİ VATANIMA İHANET EDİYORMUŞUM GİBİ DÜŞMÜYOR YAKAMDAN. -YAPMA KARDEŞİM YIPRA...