BU NE CESARET

686 60 0
                                    

(OYLAMAYI UNUTMAYIN HER OY BENİM YENİ BÖLÜM YAZMAYA CESARET ETMEMİ SAĞLIYOR :))

Birkaç kişiyle selamlaştı bu neydi be paşa gibi geldiği anda herkez başına toplanmıştı. Ama bir tanesi tam dibindeydi oda kızdı yaa minicik bi kumaş çekmiş gibi etek giymişti aynen... benziyordu.(( Arkadaşlar size bunu söyleyemediğim için içimde kalıyo)) her neyse.

Dibindeki kızdan sıyrılarak oturma düzeninin olduğu kağıda baktı sonra kafasını kaldırdı Özdeyle tam göz göze gelmişlerdi. En son hatırladığı hafif sırıttığıydı. Ne yapacağını bilemedi ve anında saçlarıyla yüzünü örttü sonra resmen kalemliği yere fırlattı. Özde eğildi ve sıranın altına girmeye çalıştı. (O anda saklanacak başka yer yoktu ne yapabilirdiki) Sıranın altından onun ayaklarını gördü. Bu tarafa yürüyordu gözlerini sıkıca kapattı ve gene açtı hala ayakları ordaydı. O arada Sude kalemliğe yardım için yere eğildi.

"Ne yapıyorsun iki saattir orda?"

Sudeye ayakları gösterdi kafasını kaldırdığı anda gözleri fal taşı gibi oldu. Ve yere çakıldı.

"Heralde kalkmanı bekliyor..."

"Nee?"

Dedi o arada bir ses geldi.

"Şht baksana Sude..."

Sude ye seslenince kafasını kaldırdı o arada Özdede kaldırdı ve saçını düzeltti.

"Efendim?"

Dedi bu ne ağır başlılıktı ya gerçekten bu kerim denen çocuktan korkuyormuydu?
Sude ne yaptın diye düşündü.

"Kalk, bur'da ben oturacağım başka sıraya otur..."

Ohh paşam tabi otur dermiş gibi ses çıkarttı Özde. Biraz sesli söylemiş olacakki Kerim bir bakış attı. Özde Sudeyi çantasını alırken gördü hemen boyun eğmişti hiç beklemeden kolunu sıkı sıkı tuttu. Sude şaşkın bir ifadeyle baktı "Gitme" işareti yaptı. Sudede umutsuzca kolunu çekti. Cidden sinirini tavan yapmıştı.Bu pislik resmen kovmuştu ve hala sırıtık duruyordu keşke kramp girseydi.

O sinirle ve Sudenin üzgün ifadesiyle çantasındaki suyu aldı ve kerim oturmadan önce sıraya boşalttı.

Neye uğradığını şaşırmıştı.

"Üzgünüm benim dikkatsizliğim kazayla oldu off suyumda boşaldı. Ne yapsamki sen başka yere otursan daha iyi olur. "

O anda bütün sınıfın onlara baktığını fark etti Özde. Kerimin ağzındaki sırıtma gitmişti. Ona koridorda söylediği sözlerden sonraki ifadesi tekrar gelmişti. Ve sessizliği birinin bağırışı durdurdu.

"Ayy senin ben... Sen ne hakla bunu yapabilirsin salak. Bu ne hatsizlik yaaa!! Kerimcim iyi misin?"

Evet bu ona yapışan kızdı etek boyuyla dalga geçemezdi şu an kendini tutmalıydı.

"Kaza dedik ya, kaza."

Kerim yanındaki kızı çekti ve arkadaşına onu götürmesini söyledi. O sırada kulağına doğru eğildi ve

"Bu aralar dikkat etsen iyi olur elin dilin durmuyor. Benimde bu aralar sakar takılasım var başına bir şey gelebilir şimdilik karşıma çıkmasan iyi edersin."

"Hımm biraz düşünsem nasıl olur?"

Dalga geçtiğini anlayabilecek mi diye test ediyordu. Tabi O kadar aptal değilse.

"Bu arada başıma bir şey gelirse sorumluluk alman gerekir. Bilirsin tabi o kadar büyüyebilmişsen. İnsanlar açtığı sorunları kendileri kapamalıdır tabi sen arkanı temizletirsin değil mi?"

"Yani karşıma hala çıkacaksın? O kadar güveniyor musun kendine?"

"Aslına bakarsan senin suratını görmeye o kadarda meraklı değilim ama aynı okul aynı sınıf ve galiba aynı sıra yani beni görmemeye o kadarda güvenme."

"İyimiş..."

Onlar atışırken kerimin arkadaşları ((Köpekleri desek daha doğru olur tasmaları da vardır kesin.)) sırayı havluyla silmişlerdi o havlu nereden çıkmıştı ya. Bu okulda birkaç şey görmüştü hepside saçmalığın daniskasıydı. O arada sınıfa öğretmen girdi ders biyolojiydi. Özde için bütün dersler aynıydı hepsi kolaydı. Hatta bazen uykusu bile geliyordu. Bazen sorulara uyurken cevap veriyordu. Öğretmen girdi merabalaştılar sonra kendini tanıttı. Listeyi okumaya başladı. Kerimin ismi geldi

"KERİM TUNÇERİ"

"Burada. "

Özde ders çıkışında hocanın yanına koştu ve geçen senelerin ders notlarını istedi. Öğretmen işi olduğu için okuldan sonra biraz zaman ayırabileceğini söyledi. Hemde okulu biraz gezebilecekti Sudeye okulu gezdirmesini söylediğinde gitmesi gereken bir yer olduğunu söyledi. Tek başına gezmekte aşırı iğrenç olacak diye düşündü.
Okuldan sonra hocanın yanına gitti ve ders notlarını aldı. Sayfalarca vardı bunları hangi ara yazmıştı ya. Kendi sınıfına gitti ve tahtanın önüne bir sandalye kattı biraz dengesizdi. Ama idare ederdi ve en başından problemleri yazmaya başladı. Bir şeyde takılmıştı hiç böyle olmazdı.

"Neydi...Neydii off"

Tebeşirle tahtaya bastırmaya başladı.

O arada biri bütün cevapları söylemeye başladı Özdede o sevinçle tahtaya geçirirken resmen sandalyenin üzerinde zıplıyordu. Son cevabıda söylediğinde arkasını döndü ve iki baş parmağımı kaldırdı. Yüzümde kocaman bir gülümseme vardı

"SÜPERRSİ..."

taki 10 saniye sonraya kadar.

(Ne yapıyoruz tabiki de oy veriyoruz...)

ELVEDA İNEKLİKHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin