Deel 87

215 10 1
                                    

Pp Yasmine

Vandaag is het onze wettelijke trouw. Alles gaat zo snelll! Het zit namelijk zo, straks rond 15u komt Younes me halen met z'n auto en gaan de rest met hun eigen auto al naar stadhuis vertrekken. Daarna moeten we daar nog handtekenen enzo jwt, dan gaan we terug naar huis, maken we alles klaar en rond 18u komen ze naar ons etentje.

Ik sta op van mn bed en doe mn ochtendroutine. Het is 10u. Genoeg tijd om me klaar te maken dus. Vandaag heb ik ook verlof genomen en mn baas liet het zonder probleem toe. "Zo'n mooie kans kun je niet laten liggen" zei hij. Hij heeft gelijk 🤷‍♀️. Ik ga naar beneden en maak wat eieren. Na een paar minuutjes komt Meyssa de keuken in en ontbijt ze met me mee. "Ben je klaar voor straks?" Vraagt ze. Ik knik. "Tuurlijk heb ik zenuwen enzo, maar komt wel goed" antwoord ik. Na wat opgeruimd te hebben en nadat het al 3u later is, is het stilletjes aan tijd om me klaar te maken. Ik strijk mn jurk (zie omslag voor outfits van Yasmine en Younes), doe mn make-up, krul mn haren, doe mn juwelen aan en doe dan een luchtje op me. Klaar is kees. Ik ga naar beneden en draai een rondje met m'n kleed. "Wauwww" zegt Meyssa. "Je ziet er prachtig uit" zegt mn moeder. Ook Anouar komt de keuken binnengelopen met z'n kostuum pak. "Psshhh" zeg ik. "Kijk jou ja" antwoordt hij dan. Ik lach. "Soww wanneer komt Younes achter je?" "We hadden afgesproken binnen 10min ongv, dus ja" zeg ik. "Moeten wij niet al vertrekken? Meestal moet de familie er toch voor het koppel zijn?" Vraagt mn vader. "Ja kom we gaan al vertrekken. Iedereen klaar?" Vraagt mn moeder. Meyssa pakt dr tas en Walid doet nog z'n schoenen aan. "Succes kleintje" zegt hij. Ik glimlach. "Ik ben trots op je" zegt mn moeder en ze geeft me een knuffel. Ik glimlach en knuffel dr strak terug. Ze zijn net vertrokken. Nu nog wachten op Younes. Ik heb mn hakken en alles al aan, dus ben ik helemaal klaar. Ik ga ondertussen wat op m'n telefoon.

Na 5min hoor ik de bel. Omg dat zal Younes zijn. Wejow ik heb echt een stressaanval. Achh waarom ben ik aan het stressen? Alles komt wel goed InshAllah. Ik neem diep adem en open de deur. Younes glimlacht en geeft me een kusje op m'n voorhoofd. "Alles goed?" Vraagt hij terwijl hij mn hand vast neemt. "Hamdulillah, met jou?" "Mn dag kan niet meer stuk" ik lach en we stappen naar de auto. Younes start de auto op en neemt mn hand vast. "Ik keek echt uit naar deze dag wollah. Nu gwn nog ons feest en je bent volledig de mijne" zegt hij. Ik lach en bloos, dus kijk ik de andere kant op.

Bij de stadhuis aangekomen zien we onze familie buiten wachten. Echte schatjes. Younes doet de deur voor me open en neemt mn hand vast. Ik glimlach en we lopen hand in hand die trappen op. Daar maken we wat foto's en blablabla.

De burgemeester begeleidt ons naar binnen. Younes en ik zitten helemaal vooraan en onze familieleden zitten achter ons.
...
"Yasmine (...), wilt u met Younes El(...) trouwen en belooft u plechtig altijd van hem te houden en voor hem te zorgen......?" Zegt de burgemeester. (Ik verzin hier maar wat, btw!) Younes en ik kijken elkaar aan. "Ja" antwoord ik. "Younes El(...), wilt u met Yasmine (...) trouwen en belooft u plechtig ......?" "Ja tuurlijk" zegt Younes. Ik lach. We moeten nog ons huwelijksboekje handtekenen enzo...

We gaan weer naar buiten en trekken nog wat foto's. Na een halfuurtje gaat iedereen terug weg. Younes en ik stappen de auto in. "Kom onze namen veranderen dan" zegt Younes. Ik lach en neem mn telefoon erbij. Ik ga naar mn contacten en druk op '❤️'. Younes doet juist hetzelfde en verandert de naam naar 'Vrouwtje ❤️💍', wat cute. Ik doe hetzelfde, maar dan het tegenovergestelde van vrouwtje natuurlijk. "Wejow besef, we zijn nu officieel getrouwd" zegt Younes met ongeloof. Ik lach en knik. "Ik hou van je" zegt hij. Ik kijk hem aan en neem z'n hand vast. "Ik ook van jou" antwoord ik. "Wollah soms kan je zo sexy zijn" zegt hij dan. "Omg Younes stopp" Hij lacht. "Maar ik ga eerlijk zijn, het liefst zou ik je nu gwn meenemen naar huis man" "Heb geduld Younes. Ons feest is er InshAllah bijna. Alles is al geregeld en nu gaat de tijd echt vliegen wollah, geloof me maar" zeg ik. Hij knikt.

Het etentje is kapot gezellig. We zijn in totaal met 19, wat dus best nog meevalt. Mijn gezin, Younes z'n gezin, mn 2 grootmoeders, Younes z'n grootmoeder, nog 2 tantes van me en nog 1 tante van Younes. We praten over alles en nog wat.

Stemmm❤️

Mon Amour ❤️💍Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu