Pp Yasmine
Ik en Sumia lopen samen het lokaal in. We gaan ergens helemaal van achter gaan zitten en we praten over alles en nog wat. Meneer Kneuvels komt het lokaal binnen. "Beste leerlingen, vandaag is jullie laatste dag hier op school. Morgen vieren we de proclamatie. Er is ook een fuif voorzien in de turnzaal, dus trek jullie mooiste outfit aan! Ik ben er dankbaar voor dat ik voor deze fantastische klas 2 jaar lang heb mogen les geven. Oké, soms waren er wat, hoe zal ik het zeggen? Ik geef nu een voorbeeld, Younes die de helft van t schooljaar afwezig was, Rania die altijd de aandacht nodig heeft" Iedereen gaat stuk wanneer hij die laatste zin over Rania heeft. "Yasmine, die elke dag te laat komt. En zo veel meer" zegt meneer Kneuvels. Wjw hij is echt een strijder geworden. "Maar ey wollah meneer is wel een strijder toch? Hij heeft het 2 jaar lang met ons overleeft" zegt Anass. Iedereen klapt. De leerkracht lacht. "Ja ik ga eerlijk zijn, ik zal jullie missen. Oké, het is niet dat ik jullie zo hard zal missen hoor, maar toch" zegt meneer. We lachen. Voor de rest van de dag hadden we eigenlijk geen les. We hebben echt gezellig met de groep gepraat en gelachen enzo. Deze groep is echt de beste groep. Enkel Rania eruit, dan is het pas perfect. Morgen, no way dat ik naar die fuif ga. Anouar, Walid EN Younes gaan me vermoorden. Sumia gaat trouwens ook niet. Ze mag niet van dr broers.
Younes praat nog met z'n vrienden en ik zit op een bankje op hem te wachten. Sumia is al weg, ze ging shoppen met dr moeder. Meyssa, idk. Na 10min ongeveer komt Younes. "Kom" zegt hij en hij neemt mn hand vast. We stappen naar de auto. "Pfff eindelijk weg van deze school man" zegt hij opgelucht terwijl hij de auto start. Ik glimlach en knik. "Hoe zit het eigenlijk met die maffia van je? Zit je er nog in?" Vraag ik. Hij knikt. "Ik beloof je, het zal niet langer meer duren wollah. Ik doe er alles aan om eruit te geraken. Ik heb ook een neef die een eigen bedrijf heeft, dus ik zal InshAllah daar beginnen werken en zo mn eigen dingen opbouwen" zegt hij. Ik glimlach. "InshAllah" zeg ik en ik neem z'n hand vast en zet die op m'n been. Hij kijkt me aan en glimlacht. We gaan bijna naar Marokko InshAllah. Binnen anderhalve week al. Younes gaat ook met z'n gezin. Nu blijven ze niet meer bij ons slapen, aangezien hun huis af is. Wel jammer, want was echt leuk toen. Maar achjaa, we zullen elkaar wel genoeg zien. Younes ging met z'n vrienden ook nog een weekje naar Spanje, naar Marbella. Pff het is daar zo mooi en leuk.
Thuis aangekomen doe ik mn huisjurk aan en help ik mn moeder met opruimen enzo. "Mama, mn proclamatie morgen is om 18u eh" zeg ik. "Jaja komt goed, je vader heeft dan ook vrij" antwoordt ze. Ik knik. "Pff je groeit te snel wollah. Gisteren zat je nog in de peuterklas en kijk nu, je studeert gewoon af" zegt mn moeder. Ik glimlach.
We zijn een dag verder. Vandaag is onze proclamatieee! Het is nu 16u30. Ik loop naar boven en doe mn make-up. Een beetje meer dan dat ik alledaagse doe, natuurlijk. Ik krul mn haren en doe dan mn outfitje aan (zie omslag). Wow, mn lichaam ziet hier echt onfleek uit, al zeg ik het zelf. Meyssa komt mn kamer binnen. "Omggg wauww" zegt ze en ze kijkt me van top tot teen aan. "Ey moet jij je niet gaan klaarmaken?" Vraag ik. "Jaa ik ga nu doen" antwoordt ze. Ik lach en ze loopt de kamer in. Ik maak een paar spiegelfoto's en zet de mooiste ervan op m'n verhaal op snap. Ik heb enkel meisjes op m'n snap btw, buiten Younes natuurlijk. Geen minuut erna krijg ik een melding van Younes.
Y: Pshhh je ziet er wel echt prachtig uit he
Ik: Is de bedoeling 🤷♀️
Y: Hmmm wanneer vertrekken jullie?
Ik: Weet niet, als iedereen klaar is
Y: Saff xIk loop naar beneden. "Hayhayhayyy" zegt mn moeder. Ik lach en pak mn beige tas. "Klaar iedereen?" Vraagt Anouar. Iedereen stemt in en we gaan naar de auto. Walid is ook mee, maar hij gaat in een aparte auto met Meyssa en mn vader. Aangezien we niet allemaal in 1 auto passen. Mn moeder zit van voor, Anouar aan het stuur en ik van achter. "Pshh mn zusje studeert af" zegt Anouar om de stilte te verbreken. "Alles gaat zo snel bij jou wollah, trouwen, afstuderen. Yellah wat is de volgende stap? Bekend worden?" Vraagt hij. Ik lach en haal mn schouders op. Hij doet z'n muziek aan en we viben erop losss. Op school aangekomen stappen we de rode loper op. We gaan naast Younes en z'n gezin gaan zitten. Iedereen praat met elkaar. Mn broers en mn vader met Younes en zijn broers, mn moeder met m'n schoonmoeder en wij, de zussen, gewoon met elkaar. Ik zie Younes een paar keer kijken. Hahaha ik ga stuk. Ik zie aan het einde van de zaal Sumia met dr gezin. Mo is er niet bij, gelukkig maar. "Ik ga effe naar Sumia" zeg ik en ik loop naar dr toe. Ik groet dr met 3 kusjes en dr moeder ook. "Alles goed schat?" Vraagt haar moeder. "Alhamdulillah, met jou?" Vraag ik. "Hamdulillah" we praten over alles en nog wat. De broer van Sumia komt naar me toe. "Uh ik wou je nog sorry zeggen voor wat Mohammed met je heeft gedaan. Wollah als ik het had geweten had ik m tegengehouden" zegt hij. "Ik glimlach. "Het is jouw taak niet om sorry te zeggen, maar toch bedankt" zeg ik. Younes kijkt me een soort van vreemd of boos aan. Waarschijnlijk omdat hij me zag praten met die broer van Sumia. Ach hij wordt toch om alles boos hè! Mohim. Ik praat nog wat met Sumia over alles en nog wat. Dan ga ik terug naar mn plaats. Younes komt naast me zitten. Er is veel lawaai, dus kunnen de rest niet horen wat we tegen elkaar vertellen. "Wie was die jongen waarmee je praatte?" Vraagt Younes. "Is de broer van Sumia. Hij zei gewoon sorry voor wat die Mo heeft gedaan enzo" antwoord ik. "Ben je zeker?" Vraagt hij. "Jahaa wollah" "Oké isgoed" zegt hij. Ik ga terug bij Lamyae enzo zitten. Rania komt binnen met enkel 2 meisjes. Zonder ouders of broers. Waarschijnlijk heb ik het nooit verteld tegen jullie, maar ze is uit huis gezet, aangezien dr ouders en broers ontdekten dat ze een hoer was. In plaats van dat ze dr leven heeft verbeterd, heeft ze het gewoon slechter gemaakt. Vroeger hadden ze nog een beetje contact met haar. Nu niks, nada. Ze willen niks meer van dr weten. Begrijpelijk natuurlijk. Ze heeft een strakke jurk aan met een streep in het midden waardoor je alles kan zien, dr borsten, dr buikpiercing. Ewaja, niet mijn familie. "Tfoe zij leeft nog" zegt Lamyae en ze kijkt naar Rania. Ik lach. "Ja wollah ze is zo irritant. Tfoe ik walg van haar" antwoord ik.
Stemmm❤️
JE LEEST
Mon Amour ❤️💍
ActionYasmine is een mooi, aangenaam meisje. Ze is 17 jaar en probeert haar goed te focussen op school, ook al lukt dat niet altijd.. Ze walgt van jongens! Ze kan er wel mooi vinden, maar echt verliefd worden en er op vertrouwen, nehh... Ze is een pracht...