Deel 52

238 11 3
                                    

Pp Yasmine

Het is vandaag zaterdag. Dat betekent uitslapen, maar ook met Younes praten. Ik word pas om 12u48 wakker. Ik sta op, maak mn bed op, neem een douche en doe mn routine. Ik ga naar beneden en ik geef mn moeder een kusje. "Hoe ben je hier gisteren eigenlijk geraakt?" Vraag ik. "Je vader is nog langsgekomen. Hij heeft die auto gemaakt en dan kon ik er terug mee rijden" antwoordt mn moeder. "Owhh en waar is papa nu? Hij heeft toch meestal vrij op zaterdag?" "Hij is met een vriend weg gaan ontbijten" "Wauw, voor die ene dag dat ie vrij heeft kan hij niet met z'n eigen gezin ontbijten ofso?" Zeg ik. "Schat ik kan er niks aandoen, wees niet boos op mij hè" zegt mn moeder. Ik haal mn schouders op en loop naar de keuken. Ik neem een croissantje en eet die op. Ik heb niet eens honger, maar oké. "Schat wat is er? Je bent zo slechtgezind?" Vraagt mn moeder die ook naar de keuken komt. Ik haal mn schouders op. "Is er wat tussen jou en Younes?" "Nee, het is gewoon. Pff hoe moet ik het zeggen? Ik zag hem gisteren roken. Ik wil dat echt niet" zeg ik dan. "Huh Younes rookt? Sinds wanneer?" Vraagt ze. Ik haal alweer mn schouders op. "Weet ik ook niet. Ik wist niet eens dat hij rookt. Ik heb hem gewoon gezien toen ik naar de winkel ging. Hij weet niet dat ik hem zo gezien heb maar ik ga hem straks spreken, we hebben afgesproken" zeg ik. "Isgoed schat, doe dat maar. En probeer hem te stoppen want roken is iets heel slechts he" Ik knik.

Het is 14u30. Ik loop naar mn kamer en doe een witte oversized shirt met een zwarte jeans aan. Ik laat mn haren los en doe dan mn witte air force aan. Ik hoor gepiep van de straat, dat zal Younes zijn. "Mama ik ga he, beslama" roep ik. Meyssa is trouwens met dr vriendin naar de stad. Ik stap Younes' auto in. "Geen kus?" Vraagt hij. Ik geef hem een snelle kus en doe dan mn gordel aan. "Alles goed?" Vraagt hij. "Hamdulillah, met jou?" "Hamdulillah. Waarom moest je me spreken?" "Dat krijg je zo wel te horen" antwoord ik. "Oké dan" Er was stilte, we hoorden enkel de muziek op de achtergrond.

Bij het huis aangekomen lopen we naar binnen. De geur van shisha komt me hard binnen. "Heh waarom ruik ik shisha?" Vraag ik. "Gisterenavond hebben ik en mn vrienden hier shisha gedaan, die geur gaat zo wel weg" antwoordt Younes. "Uh de geur blijft wel op die banken he? Mohim" zeg ik. "Wejow je bent zo gestrest, doe effe rustig" "Nee je haalt gewoon stommiteiten uit, Younes" zeg ik. "Wat voor stommiteiten dan, want ik weet van niks?" "Hoelang rook je al? Ik bedoel echt sigaretten?" Vraag ik. "Hoe kom je daar nu op? Ik rook niet, enkel shisha, maar dat wist je al" is zijn antwoord. "Zeg wollah je rookt niet? Waarom zag ik jouw gisteren roken op die pleintje? Younes zeg niet dat jij dat niet was want ik was heel zekers" zeg ik. Hij is stil. Het enigste wat ik hoor is een zucht. "Ja ik rook, nu goed?" Roept hij boos. "Wat the fuck, nee niet goed! Moet jij nu boos zijn op mij omdat ik je heb betrapt? Isgoed" zeg ik boos en ik loop het huis uit. Ik stap naar huis, maar ik word onderweg aan mn arm getrokken. "Aw" roep ik. "Waarom loop je weg?" Vraagt Younes. "Waarom ook niet?" Antwoord ik en wil weer weggaan, maar ik word alweer getrokken. "Laat me los!" Zeg ik boos. "Kom ik breng je" zegt hij. "Ik heb voeten en benen gekregen voor iets he" "Ik ben je vriend voor iets he" zegt hij dan. Ik stap dan toch in, want anders gaat hij me nooit zo naar huis laten gaan.

De hele weg is het stil. We horen enkel die stomme radio op de achtergrond. Eindelijk bij mn huis aangekomen, stap ik uit zonder een woord te zeggen. Ik doe mn sleutel in het slot en ga naar binnen. Ik hoor Younes nog met volle gas wegrijden. "En? Hoe was het?" Vraagt mn moeder. "Echt slecht" antwoord ik en ik krijg zonder besef tranen. "Awh liefje toch, wat is er gebeurd?" "Dus ik confronteerde hem ermee, maar hij bleef ontkennen. Dan heeft hij toch toegegeven maar hij werd letterlijk boos op me. Geen idee waarom, want ik hoor eigenlijk boos te zijn, maar volgens meneertje hoort dat omgekeerd te zijn. Toen ben ik gwn weggelopen, ik wou naar huis, maar die bleef me trekken aan mn arm en hij dwong me letterlijk om in z'n auto te zitten en dat hij me dan ging voeren naar huis, dus ja ik ben dan ingestapt bij hem en hij heeft me net hier afgezet" zeg ik rustig. Mn moeder troost me wat. Awwhh ik hou zoveel van haar!

Ik loop naar mn kamer, doe een lekkere pyjama aan en ga dan gwn in mn bed liggen. Ik krijg een bericht van Younes.

Y: Yasmine sorry

Ik laat het op geopend, maar nee, meneertje blijft stalken.

Y: K snap je bent boos
Y: Maar je moet mij ook begrijpe
Ik: Wat moet ik begrijpen????
Y: Mohim niks. Vergeef me aub
Ik: Als je stopt met roken, oké, anders niet
Y: Yasmine doe niet zo wollah, je weet dat stoppen moeilijk gaat
Ik: Inderdaad, daar moest je eerder aan denken hè
Y: Ewaja spijt komt achteraf zeker?
Y: Kunnen we morgen afspreken?
Ik: Nowp
Y: Wrm niet
Ik: Heb plannen
Y: Overmorgen dan?
Ik: Neh
Y: Ook plannen zekers?
Ik: Nowp, gwn geen zin
Y: Kifesh geen zin. Hoe kan je nu al weten of je overmorgen zin hebt of niet
Ik: Mohim ik ga je laten
Y: Oké

Als hij niet wilt luisteren, dan ik ook niet!

Stemmm❤️

Mon Amour ❤️💍Waar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu