Een ander?

198 10 0
                                    

~ jaartje geleden~

*pov Robbie*
Ik denk nog steeds terug aan die tijd toen ik Matt echt het einde vond maar hij thuiskwam en er iets gebeurde wat ik niet wilde.
• flashback•
"Heyy ik ben thuis!" Roept Matt door de kamer. Ik roep terug als hij binnenkomt hand in hand met een meisje. Een knap meisje. Ik schrik ervan en mijn hart staat even stil. Hij stelt haar voor als Lies. Dan zegt hij: "dit is mijn vriendin." Mijn hart staat weer stil en ik zet een nep glimlach op mijn gezicht. "Ik ben blij voor jullie." Zeg ik zacht. Natuurlijk ben ik niet blij. Mijn hart breekt nog meer dan toen hij zei dat het een grap was op FaceTime. Ik loop dan snel naar boven voor hij ziet dat ik me slecht voel. Nou dit was het dan. Hij heeft een ander.
einde flashback•
Dit doet nu nog pijn. Ik zie dan Matt al zoenend binnenkomen met Lies ik voel meteen een steek. Ja ik vind hem nog steeds leuk. Ben nooit echt over hem heen gekomen. Ik zie ook Roelie binnenlopen. Hij ziet meteen Lies en Matt daarna kijkt hij naar mij. Tuurlijk ziet hij weer alles door mijn happy masker heen. Hij ziet de pijn in mijn ogen. Hij slaat als ie naast mij zit zijn arm om me heen. Koen en Milo lopen ook binnen en zien het zoenende stel. Iedereen weet dat ik hem de jongen die hier zoenend staat leuk vind. Iedereen behalve hij maar hij heeft een ander. Hij hoeft het niet te weten. Hij lijkt gelukkig en dat geluk pak ik hem niet af. Ik ren dan naar boven en roep nog: "ik ga editten!"

*pov Koen*
Echt wat doet Matt toch. Robbie voelt zicht zo kut en ongemakkelijk zo. Hoe was hem de smile niet opgevallen toen we hem belden toen hij in Eindhoven was. Hij was echt zo happy toen Matt dat zei. Was ik die blonde Guy maar. Die zin het was perfect. Ze vonden elkaar leuk. Arme Rob komt maar niet over hem heen. Matt heeft hem pijn gedaan. Te veel pijn gedaan. Matt laat Lies los en kijkt ons dan recht aan. "Lekker gedaan Matt echt waar." Zeg ik sarcastisch en ga dan richting Rob zijn kamer om te kijken hoe het gaat met hem. Hij wil eigenlijk uit de bankzitters gaan. Ik snap hem zo goed. Alles is pijnlijk met Matt erbij voor hem. Ik klop maar krijg geen antwoord dus loop gewoon binnen. Hij ligt als een rolletje op bed. Echt vrij depressief. Dit zie ik al effe in zijn ogen elke keer als Matt binnenkomt de depressiviteit die bij hem speelt. Ik wil hem helpen maar hoe? Geen idee. Ik ga naast hem liggen en open mijn armen. Hij schuift er meteen in en huilt tegen mijn trui. Ik vind het zo rot hem zo te zien. Waarom heeft Matt dit gedaan?

*pov matt*
Waarom zei Koen dat? Het klonk zo sarcastisch. Hij liep ook meteen erna richting Rob. Wat is er toch met deze gasten aan de hand? Ze kijken me allemaal teleurgesteld aan. Ik snap het echt niet. Ik loop dan met Lies richting mijn kamer. Ik hoor gesnik van boven komen. Het klinkt als Rob. Ik word een beetje bezorgd. Wat kan er met hem zijn? Ik ga effe boven kijken denk ik dan in mezelf. "Lies ik moet effe kijken wat er met Rob is." Ze knikt argwanend alsof ze iets meer weet. Ik loop binnen dan bij Rob en zie hem huilend liggen in de armen van Koen. "Robje wat is er?" Hij negeert me en kruipt meer tegen Koen. "Je hebt het verpest Matthyas ." Zegt Koen dan en wuift van ga weg. Ik loop verward weg. Wat heb ik verpest? Huh? Wat is dit? Waarom huilt Rob en is Koen zo boos? Kan iemand me dit uitleggen? Ik zie Lies nog staan in de gang maar ze loopt dan naar de deur en wil weggaan. Ik houd haar tegen en zoen haar effe. "Waar wil je heen babe?" "Weg van hier en jou." Ik kijk verward door haar koude gedrag. Wat is er met haar? Alles gaat ineens fout. Ik ben ineens meer mensen kwijt? Ja ben ik ze kwijt?

Alleen wij samen ~MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu