Neigingen

168 10 1
                                    

⚠️TW: suïcide brieven en gedachtes⚠️

*pov Robbie*
Ik ben naar huis geracet nadat ik effe bij Koen dat te huilen. Ik ga aan tafel zitten en denk : waarom Matthyas waarom praat je niet gewoon met mij? Dit is geen oplossing voor je problemen. Ik begin als ik pen en papier heb gepakt met schrijven de eerste voor De boys zonder Matt meegeteld:

Hey boys,
Sorry dat ik deze brief moet schrijven. Alles in mijn leven gaat op dit moment mis. Ik weet dat ik nooit het heb verteld maar alles wat ik deed kwam door Matt. Ik wilde hem jaloers maken. Maar die dingen gingen fout. Ik vind Jamie alleen leuk als vrienden. Nou ja vond. Ik heb alles volledig verpest. Ik kan dit niet meer. Mijn gedachtes komen maar op een plek uit. De dood. Ik snap het als jullie me haten. Ik ga jullie verlaten. Naar alles wat we samen hebben gedaan. Is dit toch echt het einde van een prachtig kanaal en van mij. Ik hou serieus van jullie allemaal. Vergeet me nooit.
I love you all.
Liefs Robbie.

Ik schreef deze brief met pijn in mijn hart maar het is beter als ik dit doe. Ik ben dan niemand meer tot last. Matt kan dan weer normaal door. Ik verpest zijn hele leven. Ik rol de brief netjes op en schrijf erop met sierlijke letters: Koen, Milo l, raoul en de productie🩷.
Ik moet nog een brief schrijven volledig aan Matt gericht maar het doet zoveel pijn. Mijn vrienden uit Eindhoven hebben me trouwens laten vallen omdat ik lev blijkbaar veel pijn had gedaan. Ik weet niet eens hoe. Ik ga maar eens beginnen aan de brief van Matt ookal doet die het meeste pijn. De brief :

Hey schat,
Ik weet dat je dit liever niet wil horen maar het is voor het beste. Ik ga je verlaten. Niet alleen jou maar deze wereld. Ik heb je te veel pijn gedaan. Ik heb alles verpest. Je had zo'n lief en leuk leven voor je maar ik moest weer met mijn stomme kop jou jaloers maken. De drugs en alles het is beter als ik ga zodat jij alles goed kan maken. Vanaf de eerst dag dat ik bij jullie binnenkwam viel je op. Je mooie blonde haren en blauwe ogen. Ik kon mijn gedachtes nergens anders meer bij plaatsen dan bij jou. Mijn gevoelens werden als maar sterker en sterker. Toen brak jij mijn hart door met een ander te zijn. Mijn wereld stortte in. Ik ging naar Eindhoven naar mijn ondertussen ex vrienden. Daar kwam mijn ex bij kijken en die wilde me graag terug. Die ene date met hem gaf je de pijn die je niet verdiende. Ik had dat nooit mogen doen. Toen alles weer goed was ging alles steeds beter. Tot de dag dat we achter jouw geheim kwamen. De drugs. Ik snap dat je dat deed sinds Jamie er was. Ik wilde je met haar jaloers maken maar ik ging te ver. Alles is mijn fout. Je pijn, je verslaving maar het allermeest je gebroken hart. Ik heb spijt zoveel spijt. Ik kan het niet meer hier zijn en met die schuld leven. De schuld en de pijn om je zo te zien. Weet dat ik van je hou en altijd van boven zou toekijken met trots. I love you forever bae🩷.
Liefs je robje.

Ja dit was het dan. Ik ga het echt doen. Eerst deze ene brief afleveren op kantoor en de andere waar ik nog opschrijf: Matt❤️. Bij Matt afleveren. Daarna ben ik weg en blijf ik weg voor altijd. Ik rij eerst langs kantoor waar ik de brief op een tafel neerleg iedereen is al weg. Dat is mooi. Dan hoef ik niemand onder ogen te komen. Ik rij nadat ik dat heb gedaan door naar Matt. Ik vind het moeilijk om dit te doen maar het is beter zo. Ik doe hem door de brievenbus als ik er ben en loop langzaam zonder omkijken naar mijn auto. Ik rij door naar de plek waar ik alles ga doen. De uitkijk plek op Eindhoven. De plek waar ik met Levi was na onze date om nog te praten. De plek waar ik hem leerde kennen. De plek die mij het meest pijn doet. De plek waar ik zal overlijden.

*pov Matthy*
Ik hoor de brievenbus open en dicht gaan. Ik loop erheen en zie een brief liggen. Ik kijk erna : een mooi strikje en een sierlijk handschrift. Ik open het en lees de hele brief met tranen in mijn ogen. Ik bel zowat huilend raoul op. Die meteen opneemt en ik zeg: "kom met de rest naar kantoor nu! Ik ga er ook heen." "Matt wat is er? Ik kom en zal de rest inlichten dat ze moeten komen." "Thanks tot zo ik vertel daar alles." Ik hang op en race naar het kantoor. Ik zie Koen al richting binnen gaan en roep hem nog. We lopen samen naar binnen waar nog zo'n mooie brief ligt. Alleen dan gericht aan de rest. "Stagiaires moeten ook komen." Zeg ik dan en Koen begint te bellen. Zodra iedereen er is, zie ik dat Raoul de brief oppakt die aan hun geschreven is en ik laat mijn brief zien. Iedereen is inshock. Waarom Robbie? Het is niet jouw schuld. Het is allemaal de mijne. Ik voel tranen rollen en iedereen is stil. Iedereen huilt. We blijven even zo zitten tot Raoul zegt: "we moeten hem zoeken en tegen houden." Ik knik en race meteen als we hebben afgesproken wie waar heengaat naar zijn favo plek in Eindhoven. De plek waar je alles ziet. Ik kom aan en zie Rob zijn auto. Ik ga voorzichtig naar de plek toe. Hij ligt er zonder beweging. Ik ren erheen en huil. "Rob waarom?" Ik bel de boys met dat ik hem heb gevonden. Ze komen allemaal. Iedereen staat perplex en ik heb een ambu gebeld. Ik voel me zo schuldig. Het is allemaal mijn schuld. Ik had met hem moeten praten. Alles is voorbij. De ambulance neemt hem mee zodra ze er zijn. Ze reanimeren en niemand mag mee. Ik hijg helemaal en hyperventileer helemaal door de stress. Ik voel raoul Koen en Milo bij mij komen zitten. "Alles komt vast wel goed Matt." Ik schud huilend mijn hoofd. "Alles is mijn schuld." Zeg ik zacht als laatste want voor de rest blijft het stil.

Alleen wij samen ~MabbieWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu