HPA 2

130 8 1
                                    

"My Precious Angel, my
obsession. My everything"

"Hai girls, boleh kami duduk?" Soal Hashr. Clara, Safiah, Hawa dan Raisha mengangguk saja.

"Nama apa?" Soal Faiq sebgai tanda perkenalan.

"Tengku Safiah Irdina"

"Nur Hawa Raudhah"

"Farzana Nur Raisha"

"Adellya Angelina Clara" Darren tersenyum kecil memandang ke arah Clara di hadapannya.

"Apa kau pandang pandang" soal Safiah kasar.

"Aku rasa something lah"

"Apa?" Soalnya hairan.

"Aku rasa, aku dah jumpa jodoh aku lah" kata Faiq nakal. Safiah menjulingkan matanya.

"Jodoh tak ada, bodoh ada lah" melopong mulut Faiq. Baru saja Eidlan ingin mengatakan sesuatu, tiba tiba ada dua orang perempuan tiba di meja itu.

"Nah makanan korang" Clara, Safiah, Hawa dan Raisha mula menjamu selera.

Mata Lauren dan Delisha memandang ke arah The Devil.

"Eh ni sapa?" Ternaik kening Arden bila Delisha berkata sebegitu.

"Bakal jodoh kau" hampir tersembur air oren yang Danish minum.

"Biar betul si Arden ni?" Soalnya tidak percaya.

"Aku rasa ni bukan dia ni" balas Irsyad.

"Report uncle Kayden balik japgi weh"

Delisha mengangkat bahu. Dia duduk di hadapan Arden memandangkan hanya itu saja tempat yang kosong.

"Nama korang apa?" Soal Faiq kepada Delisha dan Lauren.

"Lauren Clarissa"

"Delisha Luthfia"

"Ada lagi dua orang tapi dia tak datang" mereka mengganguk. Jari Lauren menunjuk ke arah The Devil.

"Muhammad Mikael Arden"

"Irsyad Haris"

"Danish Hazriq"

"Hashr Zaffran"

"Isaac Ammar"

"Eidlan Qayyum"

"Darren Arjuna Edward" mata jejaka itu masih lagi melihat ke arah Clara yang sedang makan. Gadis itu hanya fokus dengan makanan dihadapannya.

"Korang single ke?" Tersedak Clara dan Delisha. Darren dan Arden cepat cepat memberikan air kepada mereka.

"Kenapa kau tanya macam tu?" Soal Lauren.

"Saja"

"Kitorang semua single. Tapi kalau dah jumpa lelaki yang ada ciri ciri yang kitorang nak tu memang terus kahwin lah" balas Raisha.

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now