HPA 16

45 4 0
                                    

"Ergh Alhamdulillah kenyangnya makan tadi" kata Clara. Dia menolak daun pintu biliknya.

"Ahhh my phone. Lupa pula aku tinggal kau dekat sini kan tadi. Itu la asyik merajuk je kan dah kena" katanya sendirian. Dia duduk di atas katil.

Telefonnya yang ditinggal lama di atas katil di ambil dan dibuka. Satu mesej dari telegram muncul. Membulat matanya melihat nama penghantar itu.

Darren?! Dah kenapa pula lelaki itu mesej Clara di telegram? Ouh lupa, kena block tadi kat WhatsApp kan.

Dia membuka mesej itu dan dibaca.

Darren🦋
- Weh, aku ada buat salah ke?
- Aku pergi main bola je tadi.
- Adel, sorry la sebab tak reply chat kau jangan block akuu
- Unblock laa

Tersenyum senyum Clara dibuatnya. Dia baring di atas katil sebelum membuka aplikasi WhatsApp. Dia membuka mesej yang dihantar daripada Arden pula.

Arden
- Weh Assalamualaikum Clara. Ni aku Arden.
- Kau buka block Darren boleh? Kesian pula aku tengok kat jantan ni asyik dok termenung sambil tengok fon dia je

You
- Waalaikumussalam. Ni mesti dia yang suruh kau chat aku kan
- Dah, aku dah unblock dia dah.

A

rden
- Terima kasih. Jap eh aku ada benda nak tunjuk dekat kau ni tapi kau tak boleh blushing

Berkerut dahi Clara. Apa benda la si Arden ni nak tunjuk? Kad kahwin ke eh awal lagi, muda lagi.

TING!

Membulat matanya saat melihat screenshot yang dihantar oleh Arden. Itu merupakan perbualan di antara lelaki itu dan Darren.

Darren
- Weh tolong aku jap. Tadi aku pergi main bola dengan daddy aku je. Aku tak sangka pula yang Adel akan chat aku. Lepas tu sekarang ni, dia dah block aku sebab aku tak balas.
- Kau tolong lah chat dia suruh unblock aku balik

You
- Kau suka dia cakap je lah. Nak berdalih pula

Darren
- Haah >//<

Makin lebar senyuman gadis itu tatkala mengetahui bahawa cintanya bukan lah cinta yang bertepuk sebelah tangan.

Dia berguling guling di atas katil sambil tersenyum. Darina yang baru saja lalu di hadapan bilik kakaknya itu menggengam erat penumbuk.

"Tunggu nasib kau, Lara. Aku akan pastikan tiada siapa pun yang nak kan kau lepas ni" bisiknya sebelum pergi ke biliknya.

To be continue..

Just let her be happy in her own way before there's pain coming

PEMILIK HATIWhere stories live. Discover now