Chapter 22 - Party 2?

2.7K 93 9
                                    

" Voglio che tu segua il mio piano. "
"Aku nak kau ikut plan aku. "

" Tapi ace kau tahu kan birthday daddy kau nak dekat kau tak rasa ke dia nanti kena ancam ? "

" Zach, Apa yang susah sangat kau nak faham cakap aku ikut je lah bila aku suruh tu ! " Marah Hayden. Rahangnya mengetap tanda bengang. Tangannya yang memegang telefon bimbitnya cuba menahan daripada dilempar.

Sungguh dia bukannya seorang yang penyabar. Dapat pula orang suruhan yang agak susah dikawal mahu mental hari hari dia.

" Ye aku tahu lah tuan muda nasib tahu kau boss aku kalau tak memang tak lah aku nak ikut cakap kau kali ini. " Jawab Zach Riel.

" Dah apa susah berhenti jela kalau kau tak suka ikut plan ni itu pon nak aku ajarkan ke huh. Aku nak kau pergi ambik dia. Takde bantahan kalau kau tak ambik dia siap kau nanti. " Hayden terus menamatkan panggilan mereka berdua.

Kakinya mula menghampiri bilik yang keberadaaan Hanni Dalisya. Namun dia pelik apabila melihat pintu itu sudah terbuka luas. Dengan cepat Hayden melangkah masuk bilik itu kerana risau gadis itu melarikan diri daripadanya dan Hayden sekali lagi terkejut apabila melihat pelajarnya dalam keadaan tidak terurus. Selimut putih itu di atas lantai dia tengok sekilas.

Izzat zafran dengan Iman Imani penuh dengan makanan di dalam mulutnya. Manakala Ziiyad Kyle tetap menari dengan Aref Daniel diikuti Hanni Dalisya dan Aisyah Damia di belakang. Syaf dengan Jackson Lee bermain berlawanan memukul sesama sendiri menggunakan bantal yang berada disitu.

" Ref, Jom gelek cewwwwaaaa. " Kata Ziiyad Kyle.

" Jom !!!!!! " Balas Aref Daniel dengan excited terlebih.

" Kita gengam lepastu RAMASSSSSS!!!!!!! " Jawab Ziiyad Kyle.

" Woi bukan macam tu la. Macam ni kita gengam lepastu TARIKKKKKKKKKKKK!!!!! " Jelas Aref Daniel.

" Huh "

" Sedia ! "

" Kokoci. " Jerit Ziiyad Kyle kuat.

" Tapop mengembara satu galaksi ! " Jawab Aref Daniel pula.

" Mencari Power Sphera untuk dilindungi. " Balas Aisyah Damia.

" Power Sphera tak boleh salah guna. "

" Oleh si alien, si alien, si alien "

" DURJANA ! " Jerit Hanni Dalisya dengan gembira. Dia melompat sehingga terpusing kearah Hayden Aryan yang berada di belakangnya. Akibat terkejut jarinya tercucuk kearah mata lelaki itu.

" Opocot bubadibako. "

" Apa yang kamu semua buat ni hah ! " Marah Hayden Aryan. Tangan kanannya menutup matanya tanda sakit dicucuk oleh Hanni.

" Sakit bodoh mata aku budak ni cucuk. " Kutuk Hayden Aryan dalam hati. Matanya mula menjeling kearah gadis itu.

Oh ini satu lagi masalah jika sebentar tadi dia pening dengan sikap orang suruhannya. Kini dihadapannya juga dia perlu hadap melayan sikap pelajarnya itu. Semakin lama semakin hilang kesabaran dia apabila melihat gadis itu bergelek di hadapannya tadi. Ada juga dia tampar punggung itu bagi merah baru gadis itu tahu sakit ke tidak hatinya ketika ini.

" Er, sir kitaorang buat parti sir Ian nak join sekali ? " Tanya Izzat zafran dengan tanpa serba salah. Ditunjukkan ayam goreng ditangan miliknya.

Mana tahu pensyarah itu juga mahu makan ayam bersama dia ke kan?

" Jangan mengarut lah cepat kemas semua ni. Yang kamu Hanni Dalisya dah kenapa ? Tadi pengsan sekarang dah baik ke apa sampai boleh menari gelek depan saya ni hah ! " Marah Hayden Aryan.

" Wat lek wat peace adudu hijau kepala petak. " Jawab Hanni Dalisya dengan selamba tanpa sedikit pun dia tidak takut terhadap Hayden Aryan.

" Apa awak panggil saya kepala petak hijau ? "

" Iya lah kepala petak KEPAM macam adudu. " Balas Hanni Dalisya lagi.

" Weh, Hann Ya Allah dipanggilnya sir kepam. ༎ຶ⁠‿⁠༎ຶ " bisik Aisyah Damia dengan perlahan. Iman Imani yang tidak tahan untuk menahan mula ketawa terbahak-bahak di hadapan pensyarah muda itu.

Hayden apa lagi mengamuk la apabila mendengar suara gelakkan dan perkataan daripada gadis kecil yang nakal itu.

" Kemas semua sekarang ! And kamu Nur Hanni dalisya Binti Muhammad Hakim Qayder ikut saya sekarang ! "

Gulp

Hanni Dalisya meneguk air liur dengan payah. Habis lah habislah naga kepala hijau dah mengamuk. Siap pakej memanggil namanya dengan penuh. Tangan kirinya ditarik oleh Hayden Aryan itu dengan geram.

" Huwaaaaa apa ni buat baik dibalas Koko apa masalah mu kami sedia membantuuuuuu !" Jerit Hanni Dalisya dengan tidak rela ditarik oleh Hayden Aryan.

Ziiyad Kyle yang ingin menolong Hanni Dalisya itu dihalang oleh Izzat Zafran dan Aref Daniel.

" Haih, korang semua ni suka sangat halang aku kenapa. "

" Jangan, Kyle nanti kita kena lagi teruk. " Jawab Izzat Zafran.

" Masalahnya, takkan nak biar je Sir tu dengan Hanni macam tu ? " balas Ziiyad Kyle.

" Takpe, Aku yakin sayang aku dia berani nak lawan pensyarah kita sendiri. " kata Jackson Lee pula.

" Haah Kyle, Kau jangan risau Hann tu dia pro. Kau tengok la tadi dia panggil sir apa adudu petak hijau. Itu pon lecturer kita dah mental ha. Baru cakap macam tu dia nak mengamuk apo lah. "

Cakap Iman Imani . Aisyah Damia hanya mengangguk kepalanya tanda setuju dengan percakapan sahabatnya itu.

" Hm Yela yela. "

" Ni kita nak sambung party lagi ke ? "

" Boleh je tapi tak best kalau takde Hann takpe nanti kita kemas dulu ini semua nanti kita ajak Hanni buat party dekat tempat lain pulak amacam On tak on ? " Jelas Syaf.

" ON !!!!! " Jerit mereka serentak

HAYDEN LITTLE GIRL Where stories live. Discover now