Chapter 3 - Takut

5.7K 215 8
                                    

Kringg kringggggg

Hanni terjaga daripada tidur apabila loceng disampingnya berbunyi kuat.

"Hmmmmmm mengantuk huwaaa eghhhhh sekarang pukul berapa ya? "

Hanni mengeliat badannya mata tetap tidak mahu dicelik untuk tanda dia bangun rasa mengantuk itu masih ada boleh tak kalau nak tidur balik hm?

Matanya mula melihat jam di meja bersebelahan tempat dia tidur sekarang.

"La baru pukul 6.00 pagi awal lagi ni kenapa semalam rasa macam ada orang kiss semalam mama datang sini ke?"

Jawab hanni dengan perlahan.

"Kau dah sedar? "

Terkejut Hanni dalisya apabila terdengar suara lelaki asing muncul terus kepalanya kekiri kekanan mahu mencari suara siapa terbuntang matanya apabila melihat seorang lelaki berbadan tegap duduk di sofa dengan kaki bersilang memandang kearahnya.

Baru dia perasan sekarang ni bilik ini kelihatan gelap sahaja dengan berwarna hitam pekat membuat dirinya merasa seram sejuk hanni melihat sekilas lelaki di hadapanya kenapa aura lelaki ini menyeramkan baginya.

"A awak si siapa?"
Tergagap hanni bertanya kepada lelaki asing itu.

"Kau tak ingat aku honey? "

Hayden menahan sabar apabila mendengar hanni bertanya siapa dirinya mukanya jangan dicakap la memang tengah menahan geram bila bila sahaja gadis dihadapannya ini akan menjadi targetnya mata hayden hanya memerhati tingkah laku hanni dalisya.

Hanni melihat baju di tubuhnya.
Eh bukan ke semalam dia pakai baju kurung kenapa sekarang bajunya ditukar? Terus matanya melihat ke arah lelaki dihadapannya dengan tajam.

"Saya nak balik!!!!!!!!!!"
Hanni turun dari katil terus berlari untuk keluar daripada bilik tersebut namun belum sempat sampai di pintu bilik terus tangannya dipegang oleh lelaki itu.

"Le lepas la s saya kata nak balik kan a wak tak faham bahasa ke apaaa !!!!!!!!".

Jerit Hanni badannya ditarik oleh Hayden wajah hanni dengan hayden bergitu dekat manakala tangan hanni menumbuk dada Hayden dengan kuat supaya dilepaskan.

Hayden merengus tanda tidak suka akan tindakan hanni.

Terus Hayden menolak Hanni di katil lalu menindih badan gadis tersebut terkejut Hanni apabila sekarang ini Hayden berada diatasnya tangannya digengam oleh Hayden dengan kuat.

"Kenapa Kau tak ingat aku hm?"

Jawab hayden dengan menahan sabar ada jugak budak dibawahnya ini dia cium tak mahu dilepas tangannya mula mengusap kepala Hanni dengan lembut ya dia rindukan perempuan cantik ini sabar hayden sabar.

Hanni mengigil apabila merasakan hayden semakin dekat dengan dirinya.

Soalan yang diberikan oleh Hayden langsung dia tidak menjawab matanya ditutup tanda dia takut dengan Hayden.

Tidak pernah lelaki mendekat seperti ini tiba tiba sekarang dia perlu hadapi sendiri.

Pelbagai doa hanni baca dalam hati supaya dapat dilindungi dari lelaki dihadapannya ini dengan baca Bismillah.

"Hey aku tanya ni honey kau arghhhhhhhh"

terlepas pegangan hayden dari tangan hanni apabila hanni menyepak dengan kuat terus dia berlari dekat pintu untuk keluar dari bilik.

Hanni dia tidak tahu mahu turun dari mana yela sekarang ini pon dia tengok rumah terlalu besar untuknya.

Matanya mencari tangga kepalanya sudah la pening dari semalam tidak hilang lagi.

" Mamaaaaaaaaaaaaaa huwaaaaaaa isk isk "

Hanni mula menangis kakinya tidak berputus asa mencari tangga untuk turun ada jugak dia melompat dari tingkat 3 ni kang.

"Shit "
Carut Hayden terus keluar daripada biliknya dengan menahan sakit di celah kangkangnya.

" Pagi pagi dah bising hmm padu jugak ea kau sepak aku takpe lagi aku suka ".

Rawr Hanni Rawr larilah sayang.

Hayden tersenyum sinis apabila melihat Hanni lari daripadanya .

"Kau lari aku kejar Hanni".

"Ya Allah Hanni sayang kamu kenapa ni? "

Puan aisya melihat anaknya menangis sudahla pagi pagi lagi terus mendekat dengan hanni kerana risau akan anaknya.

"Mamaaaaa hiks hiks ".

Hanni memeluk puan aisya dengan erat dia takut dengan lelaki itu kasar sangat terhadap dirinya.

"Kenapa ni sayang cuba cakap dengan mama hm,
Kamu mengigau ke ?"

Bingung jadinya puan aisya jarang dia nampak hanni menangis ketakutan macam ni mengigil sampai badan anaknya itu.

"Hanni ? Aisya ? Kenapa dengan dia? "

Tanya Tengku Huzair kebetulan dia mahu turun minum air tekaknya berasa haus tengku huzair melihat aisya isterinya memeluk hanni.

"Ouh abang ni hanni saya pon tak tahu kenapa dengan dia dari tadi saya tanya dia tak jawab badan dia mengigil sangat ni saya sentuh dahi dia panas demam tak turun lagi".

"Takpe awak pergi bawak hanni masuk dalam bilik temankan dia nanti abang call doktor personal suruh datang sini "

Jawab Tengku Huzair.

"Hm daddy tak payah la call doktor daddy, biar Hayden yang tolong tengok tengokkan hanni nanti Hayden call la doktor personal Hayden kalau hanni makin teruk "

Kata Hayden dihadapan Tengku Huzair.

Tengku Huzair memandang kearah Hayden dengan pelik sejak bila anak lelakinya itu mahu rapat dengan perempuan?

Setahu dia anaknya susah untuk BERGAUL dengan mana mana perempuan.

"Isk isk t taknak da uncle hanni tak nak dia hanni nak mama je jaga ha Hanni "

Hanni terus memeluk tangan tengku huzair supaya tidak membenarkan Hayden untuk menjaganya.

"Ha okay okay Hanni pergila rest ya kesian anak daddy ni tak sihat nanti kalau rasa sakit bagitahu daddy cepat cepat tau nanti daddy call doktor okay nanti ambik air sembayang jangan lupa solat tau hanni "

Balas tengku huzair walaupun hanni memanggilnya dengan gelaran uncle.

Namun dia faham keadaan hanni sekarang biarla dia memberi masa untuk gadis itu.Dia tetap anggap hanni sebagai anak perempuannya.

Hanni menganguk kepala tanda faham tangannya tidak lepas lagi daripada memeluk tangan ayahnya itu.

Mata Hayden melihat kearah hanni terus dia pergi masuk kedalam biliknya semula bengang Hayden apabila melihat hanni memegang tangan daddynya.

"Dengan orang lain kemain kau nak pegang peluk bagai kalau aku nak sentuh kau sikit je mula menangis takpe kau tunggu perempuan apa aku nak buat" desis hati hayden.




Terima kasih yang mana dah vote cerita ni.

HAYDEN LITTLE GIRL Where stories live. Discover now