"Wow,boleh bercakap rupanya boss ni. Hey boss saya nak cakap ni. " Ujar Hanni Dalisya.
" What ? "
"Dia tak faham bahasa melayu ke ? Lah bazir je aku cakap bahasa melayu kalau tahu aku kutuk dia dalam speaking. Patutlah aku cakap tadi dia tak menjawab rupanya tak reti cakap bahasa melayu rupanya. " Kata Hanni Dalisya dengan perlahan.
"Kau nak apa ? " Soalnya dingin. Berani gadis ini mengutuknya oku. Tiada lagi perempuan yang berani mencabarnya. Lidahnya menolak dipipinya.
Wajah Hanni dia renung tajam setajam yang boleh.
"Alamak dia tahu ke bahasa melayu.Cool Hann cool. " Desis Hanni perlahan getaran didadanya cuba dia tahan.Tak nak bagi dia nampak lemah. Perempuan comel mana boleh tunjuk takut.
"Saya datang ni cara yang baik jadi saya nak bayar duit yang Encik Syarif hutang dengan encik. 10 ribu dia berhutang dengan encik kan jadi saya datang ni nak bayar lah." Kata Hanni Dalisya.
"Siapa yang cakap 10 ribu ? Heh 50 ribu lah. " Dia tersenyum senget apabila melihat wajah Syafran mula memandangnya.
" Memang dalam perjanjian tu 10 ribu kan ayah aku berhutang dengan kau ! Apasal pulak jadi 50 ribu pulak ni ! " Jerit Syafran. Tangannya dipegang oleh beberapa orang disitu.
"Ayyy tak aci lah you main tipu mana boleh ! " Hanni mula menarik lengan bodyguard yang memegang tangan sepupunya itu. Lelaki yang berada dihadapannya dia pandang. Lelaki itu tersenyum senget merenung dia.
"Muka hensem tapi tamak huf. "
"Kau ni kan budak mulut kau ni kalau aku gayang memang saja je kau kena." Jawab Bob dengan geram.
"Diam lah botak you gigi pun takde nak gayang orang pulak huh. Takde function kalau pakcik pakai braces tapi takde gigi." Kutuk Hanni.
" Kau ! "
"Apa ! Eh encik ha baguslah encik pun cakap hutang syarif 50 ribu boleh saya bayar duit encik tu 50 ribu tu alang alang tu duit saya tu encik boleh sponsor pakcik botak ni Gigi palsu ! Takpe saya bagi lebih nanti duit tu boleh encik beli polident dekat pakcik gatal ni ha ! " Marah Hanni Dalisya.
"Kurang ajar kau ni budak sini kau ! " Kakinya mula mengejar Hanni Dalisya. Tangannya cuba menangkap gadis kecil itu.
Hanni mula kejung dan dia berlari kearah lelaki asing itu menolak tubuh sasa lelaki itu kearah bob.
Bob membulat matanya apabila terpeluk ketuanya. Wajah dingin lelaki itu dia pandang sekilas.
" Sorry boss,Willians"
Wajah Hanni dia pandang tajam.
" Kau sini ! "
"Wekkkkk. "
"Sudah lah bergaduh tu ! " Willians merengus kuat. Penat dia melihat bob mencari pasal dengan perempuan itu. Muka Hanni dia pandang.
Gadis dihadapannya ini luar biasa.
" Okay macam ni 50 ribu tu senang je nak settle kalau kau dengar plan aku. " Jelas Willians.
"Apa dia Encik ? " Tanya Hanni. Bersinar matanya apabila dapat membantu ayah saudaranya dengan cara lain. Wajah willians dia pandang dengan semangat.Berharap lelaki ini ubah fikiran yang lebih baik.Bob yang memandang Hanni mula menyampah. Tch mengada. Dia mula pandang kearah willians tidak percaya bossnya berubah hati. Sejak bila lelaki ini berhati baik dengan orang ? Perempuan pulak tu. Biasanya lelaki itu hanya jerkah semua orang termasuk perempuan.
"Jadi girlfriend aku. Hutang syarif tu kira settle. " Jawab Willians ringkas. Dia merenung wajah putih bersih hanni dalisya.
"Mana boleh ! " Jerit Hanni.