Beberapa hari ini, hidup Raisha tak begitu tenang. Kepala otaknya asyik fikirkan pasal family terutama sekali daddynya. Tak tahu macam mana cara nak berbaik dengan daddy.
Melihat wajah daddynya nampak benci yang lama terpendam. Selagi Raisha dan daddynya tak berbaik. Buat semua benda asyik tak kena je.
Lamunan Raisha terhenti apabila suara garau memanggil nama Raisha. Raisha menoleh ke belakang.
"Aniq? Why are you calling my name? Is there anything going on?" Tanya Raisha lembut. Malas dia nak bergaduh suami sendiri. Tak pasal-pasal dapat dosa free.
"Jom jalan-jalan. Aku tahu kau asyik pikirkan family kau. Sekarang ni aku nak kau tenangkan fikiran. Aku tak pernah lagi ajak kau keluar sama. Bersiap sekarang. Baju semua dalam almari kau pilih je. Makeup pun ada juga. " Aniq menutup pintu bilik Raisha.
Yela, suami siapa je tak risau isteri asyik mengelamun.
Jam tangan Aniq jeling. Lagi lima minit nak masuk pukul 2 petang. Lama betul Raisha bersiap ni. Aniq dah dalam kereta bersama dengan Mylissa. Aniq pula kena kemaskan Mylissa. Aih. Pakai tshirt sudah cukuplah buat apa nak cantik-cantik.
Mata Aniq membulat melihat outfit yang dipakai oleh Raisha. Seriously ni isteri dia!
Mak ai macam korea pulak Raisha sekarang. Jauh beza outfit dikampung dan sekarang.
Aniq lupa yang Raisha ni bekas model international. No wonderlah outfit Raisha memang menarik perhatian lelaki. Seksi oi.
"You? You dah kenapa tengok I sampai nak keluar biji mata tu. Tahulah I ni cantik dah jom shopping. I lama tak pergi mall ni." Pintu kereta Aniq ditutup.
Perfume Raisha menusuk jiwa Aniq. Tergoda Aniq dibuat Raisha ni. Nasib dalam kereta, kalau tak memang dah lama kena terkam.
Raisha Munirah kot isteri dia. Bukan calang-calang perempuan tu.
"Pakaian tu tutuplah aurat. Aku ni suami kau ye. Aku yang tanggung dosa kau. Lain kali sopan sikit pakai baju tu." Aniq menegur lembut. Raisha ni jenis ikut kepala dia sendiri je.
"Whatever." Raisha menjeling tajam.
Tak sampai pun 1 jam dah sampai Pavillion Kuala Lumpur. Yang suggest tempat ni Raisha tau. Rindu katanya.
"Arghh baby ! You that I really miss this place!" Raisha memeluk Aniq depan khalayak ramai. Sudah tentu ramai orang yang tengok. Tambah lagi tu Raisha Munirah. Pernah kena buang family.
"Ish kau ni! Nak peluk kat biliklah. Nah card aku. Kau pakaila apa kau nak." Aniq menyerahkan cardnya kepada Raisha.
Mata Raisha bersinar-sinar melihat butik yang lama tak jejak sejak kena buang oleh daddynya. Mylissa pula dalam baby stroller. Aniq yang tolak stroller ye.
"Omg you! You bagi I card ni ke? Anything i can buy? No limit?" Tanya Raisha. Gembira sekali nadanya bertanya.
Aniq mengangguk. Ofc isteri kesayangan bagi je apa dia nak asalkan dia happy and lupa sekejap pasal familynya. Kalau tak murung je keja.
4 jam sudah berlalu, Raisha pergi ke sephora. Katanya makeupnya tak cukup. Nak kena refill balik. Tiba-tiba terjumpa Iman bekas kawan dia dulu.
"Raisha? You Raisha right?" Soal Iman mendekati Raisha. Senyuman Raisha hilang. Tadi bukan main senyum memanjang.
"Baby, I miss you. Lama ye you hilang. You tahu tak I rindu setiap kali malam kita buat. I rasa sunyi je. And now, I rasa lega tengok you okey." Iman ingin memeluk Raisha. Laju Raisha menolak pelukan Iman.
Dulu kena buang sebab miskin. Sekarang ni datang balik. Sedap eh hidup nak duit orang.
"Excuse me girl, I tak kenal you. I dah straight. Takde lagi feeling dengan perempuan. Time I tengah susah you buang I. Sebab apa? Sebab I nothing. Nothing. Huh. I rasa I lagi suka life I sekarang."
Raisha lajukan langkahnya pergi ke cashier. Lalu Iman menarik lengan Raisha. Barang makeup Raisha jatuh.
"You! I tak kacau you kan! Kalau you nak berbaik dengan I, yes you can. But I taknaklah buat benda tu lagi. I insaf!" Suara Raisha kuat sampai satu kedai dengar. Aniq pergi menuju ke arah Raisha.
"Sayang, apa marah-marah ni? Tak eloklah orang tengok ni." Aniq cuba menenangkan Raisha sedang menahan kemarahan. Dahlah barang dia jatuh.
Aniq mengambil barang-barang Raisha jatuh tadi. Iman terkejut melihat Aniq bersama Raisha. Lelaki inilah telah merosakkan Raisha. Dan lagi terkejut ada baby sekali.
"What a small world. Raisha pandai you goda lelaki ni. Berapa lama dah relationship ni? Anak ni dah lahir ye. Looks like you Raisha." Suara Iman seakan-akan menyindir Raisha. Cakap tak ada selera dengan lelaki.
Apa jadi now? Cakap besar je lebih Raisha.
"Fuck off your mouth. I ada sebab ye. I nak you blah sekarang. Jangan kacau life I sekarang." Raisha menarik tangan Aniq lalu menuju ke arah cashier. Walaupun ramai orang tengok Raisha dan Iman. Barang makeup dia penting! Kena beli.
Iman tidak puas hati. Asal cepat sangat Raisha jadi straight. Raisha tak ingat ke susah senang dia selalu ada.
Makanan dipandang kosong. Raisha terdiam. Kenapa mesti jumpa Iman? Kenapa tak dulu? Kenapa sekarang?
"Sayang, makanlah makanan tu. Makan sikit pun okeylah." Aniq masih lagi memujuk Raisha. Dia tahu bukan senang nak pujuk Raisha kepala batu ni.
Tangan Raisha memotonh steak dengan perlahan-lahan. Emm, sedap juga steak dekat restoren.
"Thanks, bagi I belanja semua ni. Tak kaya berbelanja sampai 10k ni." Raisha berasa malu. Lama sangat tak shopping sampai 10k.
"Sokeylah, kau kan wife aku. Duit aku duit kau juga. Kau taknak cari kerja ke Raisha?"
Raut muka Raisha berubah. Terasa? Yep memang terasa. Raisha ni goyang kaki je. Nak cari kerja, kerja apa yang sesuai.
"Why you asking me?" Raisha menanya lagi untuk kepastian.
"Aku tak paksa kau. Its up to you nak kerja ke tak. Tak bosan ke duduk rumah je. Lagi-lagi aku takde kat rumah minggu depan." Kata Aniq sambil memakan makanan Raisha. Daripada membazir baik bagi dia je.
"Nantilah I pikir. Tapi I ada je nak buat. Jangan risau."
Kerja satu hal, family satu hal. Macam-macam je masalah akan datang. Tapi tak seteruk yang dulu.
To be continued
YOU ARE READING
Raisha Munirah [OG]
RomanceDia perempuan yang tengah angau bercinta dengan kekasihnya yang bernama Diyana Liana. Perempuan? Ya kekasihnya dia perempuan. Raisha seorang lesbian. Dia tidak peduli pun apa orang cakap tentang relationshipnya. Pekakkan telinga saja. Satu inside...