Nampak saja Aniq sedang duduk bersantai di bangku luar rumah, perlahan-lahan Raisha berjalan ke arah Aniq.
Kepala otak Raisha tiba-tiba saja datang idea untuk mengusik terus membawa tangan Raisha menepuk kuar bahu Aniq.
"Bah!"
"Oi!" Terenjat bahunya bila Raisha sergah Aniq begitu.
Tawa Raisha terhambur gembira. Entah mengapa apabila dia bersama Aniq. Rasa gembira tu lain macam. Adakah dia dah jatuh cinta dengan suaminya.
Suami sendiri kan why not pun kalau tersuka. Tak salah pun suka suami sendiri. Bukan suka suami orang. Kang tak pasal-pasal kena tuduh jadi penyondol.
"You! I dah dapat kerja. But, how about Mylissa? Siapa nak jaga Mylissa." Tanya Raisha. Bila dipikir balik. Kehidupan sekarang memang kena cari duit. Nak harapkan duit suami. Susah.
Siapa nak tanggung skincare, makeup, baju. Senang cakaplah Raisha nak jadi independent women. Kalau kena tinggal pun duit sendiri pun ada,
"Kerja apa kau dapat tu? Baru 2 hari terus dapat kerja. Guna orang dalam ke apa ni laju sangat dapat." Aniq menanya kepada Raisha. Perasaan ingin tahu ini membuak-buak.
Dulu nak jadi pilot pun susah. Tunggu berbulan juga. Nak tunggu panggilan interview pun dah lama.
Raisha tertawa kecil. Lawaklah Aniq ni. Dia lupa ke yang Raisha ni dulu ada keluarga terpengaruh. Of courselah guna orang dalam. Orang dalam tu adalah kakak sendiri. Kalau tak memang taman anggurlah jawabnya.
"I nak buka kedai bakery je. Makan modal juga tapi ada pertolongan Kak Mila. I nak buka cawangan kat Selangor. But don't worry I akan bawa Mylissa sekali. I nak jual Kek Lapis Sarawak." Jawab Raisha lembut. Dengan membuka kedai bakery di selangor dapat menambah side income.
Model? Aniq bagi tak?
"Oh okey. Pandai juga kau pikir. Tapi esok aku takada kat rumah ada outstation, Reti bawa kereta tak." Tanya Aniq untuk kepastian. Macam mana nak pergi kedai kalau tak ada lesen.
Terpaksalah naik grab atau maxim je. Itu jelah ada.
"Pandailah tapi I tak ada kereta sendiri." Suara Raisha semakin perlahan. Teringat dulu kereta sport dah diambil oleh bapanya. Sejak itulah dia jarang drive kereta.
"Kau nak kereta apa? Aku nak belikan kau kereta. Cuba tengok kat area parking rumah. Mini cooper okey tak? Sorry aku tak mampu nak beli kereta yang kau pernah ada dulu. Ini sajalah aku mampu." Kata Aniq. Aniq tahu yang Raisha akan terima juga. Dia bukan macam dulu yang jenis berlagak, sombong dan angkuh.
Air mata Raisha menitis tanpa sedar. Tak sangka Aniq bagi kereta kat Raisha. Dia ada simpan duit untuk beli kereta sendiri. Tapi alhamdulillah rezeki dapat kereta dari suami.
Aniq lap air mata Raisha yang menitis. Terharu sangat tu sampai menangis.
"You...I tak tahu nak balas jaga you. You baik sangat kat I. You cakap je you nak apa?" air mata Raisha tak dapat tahan. Tanpa sedar Raisha memeluk lengan Aniq.
"Nak anak." jawab Aniq ringkas, padat.
Tiba-tiba Raisha melepaskan pelukan. Mulut terngaga apabila dua perkataan keluar dari mulut Aniq. Tak habis-habis nak anak. Mylissa pun tak sampai setahun. Gila punya jantan. Gatal.
"Er, are you crazy?"
"Dah kau tanya apa aku nak kan. Jadi aku jawabla nak anak. Settle." Sengaja nak usik Raisha. Dia pun tahu bukan senang nak beranak, mengandung. Kot-kot dia yang hadap morning sickness tak sanggup wei.
Kereta milik Raisha meluncur menuju ke kedai bakery baru saja buka harini. Dalam hati memang tak boleh nak cakap, happy sangat bila kedai bakery dulu kecil-kecil saja, sekarang dah maju. Ada plan nak buka kat Kuala Lumpur.
Disebabkan Raisha anak Tan Sri Rashid juga punca kedai bakery berjaya. Kena ada nama baru sekelip mata saja viral.
Raisha mengambil Mylissa daripada carseat. Mylissa juga ikut sama. Siapa nak jaga dia. Nak pergi rumah pun, takut kena maki. Tisu sangat hati.
"Hello Raisha." Sapa pekerja kedai itu. Owner dah sampai.
Buka pukul 10 pagi. Beratur orang menunggu giliran nak masuk. Nak masuk kedai ada limit orang juga.
Makanan paling paling viral Kek Lapis Sarawak dan dessert. Kedai bakery Raisha telah menjadi rebutan orang ramai.
"Hello, tolong ambil Mylissa. I nak tengok dapur okey tak." Raisha menyerahkan Mylissa kepada pekerjanya.
"Raisha, datang juga awak ye. Ramai sangat customer. Baru first day buka dah ramai macam ni." Kak Mila menegur Raisha. Ada juga Kak Mila kat situ. Kenalah ada assintant Raisha di kedai Selangor. Kalau di Negeri Sembilan, Kak Mila yang handle.
"Itulah. I pun terkejut juga. Tak sangka ramai yang datang." kata Raisha gembira. Dia mengeluarkan phonenya lalu mengambil video. Itulah rutin seharian Raisha. Kalau ada apa-apa kena update kat Ig dan tiktok. Barulah kedai makin viral. Tujuan sebenarnya untuk menaikkan sale.
"Helo Raisha, you punya kek lapis on top! i like it!" Kata salah satu customer.
Dia ni sanggup pergi ke Negeri Sembilan semata-mata nak beli kek lapis sarawak. and now, tak payah dah susah-susah nak pergi Negeri Sembilan.
"Aww thank you so much! I hope you repeat lagi." Gembiranya dalam hati Raisha.
Kak Mila tersenyum melihat Raisha begitu gembira.
"Thank you kat you juga Kak Mila. Banyak you tolong I. Kalau tak ada you. Tak berjayalah kedai bakery ni." Raisha mengucapkan terima kasih kepada Kak Mila.
"Aip! Aku ? Kau lupa ke Raisha?"
Raisha menoleh kebelakang. Mata Raisha membulat melihat kedatangan kakak sulongnya.
To be continue
YOU ARE READING
Raisha Munirah [OG]
RomansaDia perempuan yang tengah angau bercinta dengan kekasihnya yang bernama Diyana Liana. Perempuan? Ya kekasihnya dia perempuan. Raisha seorang lesbian. Dia tidak peduli pun apa orang cakap tentang relationshipnya. Pekakkan telinga saja. Satu inside...