Raisha Munirah
Aku akan goda kau
Habis-habisan sayang!🍝🍝🍝🍝
Kring!
Jam loceng berbunyi-bunyi meminta mahu ditekan punat. Tangan Raisha mencapai jam lalu dia baling jam itu ke arah dinding. Berkecai terus jam itu. Baru hilang bunyinya. Pagi-pagi dah bising.
Ting!
Ting!
Ni pulak phone ada message yang masuk. Iman ni confirm!
Raisha mengosok matanya lalu dia mengambil phone disebelahnya. Lalu dia on. Okay. Dah pukul 8 pagi. Jap! Ulang sekali. 8 pagi!
Dengan pantas Raisha mencapai tuala di birai katil. Dia berlari menuju ke tandas. Hampir setiap pagi dia melakukan benda yang sama. Bangun dari katil, ambil tuala dan lari menuju ke tandas.
Selepas beberapa minit berkemas, dia mengambil beberapa kertas. Lelah dia mencari details pasal lelaki. Lelaki yang akan menjadi suami semantaranya. Biar pun lesbian mestilah dia mahukan lelaki yang bagus.
"Morning you'll!" Sapa Raisha. Rotinya disapu nutela lalu makan.
"Akak Raisha ni, makan tu jangan gelojoh sangat. Tercekik kang."
Dania bingung dengan Raisha. Perangai mengalah dengan dirinya. Umur jauh sekali beza. Tak matured langsung.
"Okay, okay. I pergi dulu ye." Raisha mempercepatkan langkahnya. Raina dan Tan Sri Rashid hanya memberi pandangan tajam.
"Wait!"
Akhirnya Tan Sri Rashid mengeluarkan suaranya.
Raisha perlahan-lahan memusing ke belakang. Mukanya dikerut.
"Papa nak Raisha bawa bakal suami minggu depan ni." Tegas Tan Sri Rashid.
Minggu depan!? Dahlah hari ni hari jumaat. Lawak. Memang tak sempat nak cari lelaki ni.
"Okay." Raisha teruskan langkahnya. Lama-lama kat situ makin banyak tanya. Payah nak jawab. Lagi-lagi bab kahwin.
Raisha sudah mahu nak give up. Sudah lima orang lelaki boleh dikatakan kacak pada kalangan perempuan tulen. Semua lima lelaki REJECT dia. Ulang lagi sekali REJECT.
Why? I'm so fucking ugly?
Tangan Raisha bermain makanan yang ada didepannya. Makan tak kenyang. Setiap kali teringat pesanan Tan Sri Rashid. Dia tahu mengapa Tan Sri Rashid berbuat demikian. Tan Sri Rashid sayang akan dia.
"What I should I do right now?" Mengeluh Raisha. Dia dah mati akal nak berfikiran tentang lelaki.
"Yo, girl!" Sergah lelaki. Dia terus duduk di meja sama dengan Raisha.
Raisha terpinga-pinga. Siapa dia ni? Duduk sesukati dia je. Ingat ni meja bapa kau ke?
"Who are you?"
YOU ARE READING
Raisha Munirah [OG]
RomanceDia perempuan yang tengah angau bercinta dengan kekasihnya yang bernama Diyana Liana. Perempuan? Ya kekasihnya dia perempuan. Raisha seorang lesbian. Dia tidak peduli pun apa orang cakap tentang relationshipnya. Pekakkan telinga saja. Satu inside...