bab 2 | move on

2.2K 49 2
                                    

Raisha Munirah

Segala-galanya boleh berubah.

🐈🐈🐈

Setelah 16 jam berada didalam pesawat ke Kuala Lumpur. Raisha didalam pesawat hanya melelapkan mata. Boleh sambung tidur balik.

Okey tu perkara yang sudah lepas. Sekarang Raisha perlu mencari jalan untuk tidak bersekat dengan fans nya.
Dia hanya mahu pulang dengan segera.

"You, jomlah. Biar I uruskan fans you."

Raisha angguk laju. Dia tidak memakai cermin mata hitam. Tak ada mood nak pakai. Dia memulakan langkahnya. Berdebar-debar rasa jantung. 5 tahun tidak menjejak kaki di negara sendiri.

Raisha berjalan disebelah Iman. Disekelilingnya dipenuhi dengan suara yang memanggil nama Raisha. Banyak fans mahu bergambar dengannya. Tetapi Iman yang menghalang. Bukan nak sombong nantilah kalau ada masa boleh bergambar.

"Sorry, you can't take picture with her. She is not in mood." Kata Iman lalu dia teruskan jalannya.

"Stop there."

Raisha menoleh ke belakang yang suruh dia berhenti langkahnya.
Dia tersenyum manis.

"You nak apa?" Tanya Raisha lembut. Dia mendekati perempuan itu. Dia memberi syarat menyuruhkan Iman membiarkan dia dengan perempuan itu.

Perempuan itu terkelu.

"Boleh tak saya ambil gambar dengan awak?"

Raisha mengangguk. Setelah dia habis bergambar dengan perempuan itu.

Raisha membisik ke telinga perempuan itu "You are so lucky. Because you cantik. Sebab tu I tergoda dengan you. Okay bye."

Perempuan itu tidak mengerti apa yang dibisik Raisha. Tergoda? Dia lesbian ke?

"Mama!" Jerit Raisha sambil berlari menuju ke pintu utama. Dia meninggalkan bagasinya di dalam bonet. Sengajalah tu suruh pembantu rumah ambil bagasi dia. Malas. Tolak bagasi pun malas.

Puan Sri Maira terkejut melihat kedatangan anak kedua sulung yang sedang berlari mahu memeluk dia. Oh lupa, Puan Sri Maira ni ialah mama kepada Raisha. Raisha ni anak kedua dalam family dia. Raisha mempunyai 4 adik beradik.

"Ya Allah anak mama! Kamu ni berapa kali mama nak pesan. Jangan berlari. Nanti terjatuh pulak." Puan Sri Maira mendepakan tangannya ingin mahu memeluk Raisha. Raisha laju memeluk Puan Sri Maira. Terasa hilang rindu dekat mama selama 5 tahun di luar negara.

"Dah-dahlah tu. Kau ni berlebih pula." Kata Raina menyampah. Dia ni kakak paling sulung. Dia ni memang tegas tidak kira waktu ataupun dimana saja.

Raisha menjelir lidah ke arah Raina. Raisha dan Raina ni dikira paling rapat didalam adik beradik. Dulu selalu bersama. Tidak kira tempat ataupun masa. Nadia pula anak ketiga sedang sambung belajar di London. Dania ialah anak bongsu yang masih bersekolah.

Raisha duduk disebelah Raina. Raina mencebik. Ada-ada je adik dia sorang. Raina masih lagi mengunyah keropok di atas meja sambil menonton cerita Ejen Ali. Dia peminat tegar Ejen Ali. Biarpun umur sudah masuk 28 tahun. Masih lagi dia menonton cerita budak-budak. Tak salah kan?

Raisha Munirah [OG]Where stories live. Discover now