Selepas menyimpan barang untuk pulang ke rumah, hati Raisha rasa lain macam. Yalah, first time dapat anak belum berkahwin lagi. Tapi nasib, kelahiran anak dia tak dibongkar sekali pun. Biar saja orang tertentu yang tahu.
"Sudah-sudahlah tu termenung, tak lama lagi kita nak pulang. Mylissa pun dah tak sabar nak pulang." Kata Mira. Dia mendukung Mylissa dengan penuh kasih sayang. Dia terpegun melihat anak mata Mylissa berwarna hijau itu. Acukan betul ni.
Raisha angguk faham. Kos pembayaran di bayar oleh Aniq. Tahu juga tanggungjawab. Dia tak kisah pun pasal Aniq. Malas nak tahu. Pandai-pandailah Aniq uruskan segalanya. Bukan suami dia pun. Kan?
Beberapa jam kemudian, mereka sudah sampai dirumah. Agak jauh dari hospital. Biasalahkan rumah jauh dari bandar.
Ada sebuah kereta mewah di depam rumahnya. Orang datang ke? Raisha menanya kepada Mira.
"Tu siapa punye kereta?"
Mira tersenyum. Lalu berjawab. " your future husband." Mira lekas keluar dari kereta. Dia tahu Raisha akan terkejut. Baik dia lari awal daripada kena jerit oleh Raisha lepas ni.
"What!!" Jerit Raisha. Jantan tu tak habis-habis cari dia saja. Orang cakap taknak, taknaklah. Jangan nak dipaksa. Pening kepala fikir hal tu.
Aniq mendukung anak perempuannya. Dia gembira apabila anak yang didukung itu ialah anak kandung dia. Check DNA dulu. 99% darah daging dia. Hahaha, kau tak dapat lepas Raisha!
"Argh! You ni gigihlah nak tahu anak I. I tak kisahlah ni anak kandung you ke apa ke. I nak hidup macam ni." Bertak Raisha. Sakit hati melihat Aniq yang berada di tepinya. Baginya menyemak je.
Dulu bukan main jual mahal, and now dia pula yang jual mahal. Biar macam mana rasanya.
Aniq tak kisah pun ayat yang keluar dari mulut Raisha. Pekakkan telinga jelah.
"Mestilah, aku nak tahu yang baby ni darah daging aku. So, dia ni anak aku. Aku ada hak atas baby ni. Kau tak boleh halang pun." Kata Aniq tersenyum.
Raisha menjeling. Banyak betul alasan dia. Itulah inilah.
"Straight to the point jelah. You nak I kahwin dengan you kan? Biar I fikir dulu."
Aniq angguk faham. Malas nak paksa Raisha kahwin time dia tengah pantang. Orang berpantang ni cepat emo. Bahaya tu. Baik habis berpantang baru boleh ajak kahwin lari. Ops! hahaha.
Fikiran Raisha masih teringat pasal kahwin itu. Kahwin kot bukan perkara main ii. Senang mulut je Aniq cakap pasal tu. Dia ingat Raisha ni bukan manusia tiada perasaan dan hati. Dia ada hak nak tentukan masa depan dia.
Raisha tenung muka anaknya, Mylissa sedang tidur nyenyak. Susah nak sembunyi, muka dia sama seperti Aniq.
"Nanti Mylissa dapat papa baru tau. Biarpun mama ni jenis yang selfish but mama nak Mylissa dapat merasa kebahagiaan keluarga." Bisik Raisha sambil menepuk paha Mylissa.
Ting!
Notification masuk dalam fon Raisha. Terus dia mengambil fon dan on. Siapa lagi kalau bukan Aniq yang selalu tanya pasal dia dan Mylissa.
Aniq
Sayang, baby kita tengah buat apa tu? Okey jekan baby kita?Raisha
Apa sayang ii. Dah gila eh ?Aniq
ofc la sayang, jangan garang sangat kat bakal suami okk. Aku just nak remind kau, lepas kau pantang kita kahwin terus. Semua hal kahwin aku yang uruskan. Kau jangan risau tau. Ini semua pakai duit aku. oke sayangg emm.
Raisha terdiam seketika. Memang sah lelaki ni dah gila. Ye, dia tahu Aniq nak menghalalkan dia tapi takkan la sampai macam tu. Bukankah itu terlalu cepat ka?
Biarlah message itu di seen.
Rasa bersalah dihati seolah-olah dia menyusahkan Aniq yang mahu menghalalkan dia. Kalau dia seperti dulu mahu saja dia menolong dan tak perlu menggunakan duit Aniq sepenuhnya.
"Raisha."
Mila dari tadi memerhati Raisha termenung sendiri. Kesian Raisha. Besar ujian yang dia lalui. Sudahlah Raisha berpantang. Kalau orang berpantang jangan berfikir sangat, nanti cepat meroyan.
"Ye Mila, ada apa ye?" Tanya Raisha.
Mila mengusap bahu Raisha dengan lembut lalu senyum. " Raisha, jangan la awak fikir sangat pasal hal tu. Awak rehat ye. Mila risau tengok keadaan Raisha macam ni.
Raisha mengangguk paham.
"Mila tahu Raisha fikir pasal Aniq tu kan. Mila rasa Aniq tu lelaki yang baik yang mahu bertanggungjawab apa dia lakukan kat awak, Raisha. Mila boleh tengok Aniq tu bersungguh-sungguh nak kan Raisha. Mila bukan nak paksa awak untuk terima Aniq. Ini untuk kebaikkan awak dan Mylissa. Awak, tolongla ye terima Aniq jadi suami awak. Hmm, Mila nak masak dulu ye. Fikirlah baik-baik ye." Lalu Mila pergi dari bilik Raisha.
Betul juga kata-kata Mila. Mungkinkah dia mahu menerima semua ni?
To be continued
________________________Vote, comment and share.
Sorry, lama dah tak update. maaf ye. Sorry sangat ii
YOU ARE READING
Raisha Munirah [OG]
RomansaDia perempuan yang tengah angau bercinta dengan kekasihnya yang bernama Diyana Liana. Perempuan? Ya kekasihnya dia perempuan. Raisha seorang lesbian. Dia tidak peduli pun apa orang cakap tentang relationshipnya. Pekakkan telinga saja. Satu inside...