37

240 33 1
                                    

Evden çıkıyordum. En son Elif'in odasına uğradım Azra da uzaktan bakıyordu, uyanmıştı miniğim daha yeni uyanmış bal rengi gözleriyle bakıyordu bana.

"Anne" dedi neşeli sesinin aksine durgun bir ifadeyle.

"Bitanem" dedim durdum saçlarına gitti elim. Kendimi tutamıyordum ağlamıştım biraz, eşyalarımı düzeltirken hıçkırarak hem de bir burun çekişi ve bir iki damla yaş aktı gitti yanağımdan.

"Bitanem... Ben bir süreliğine olmiycam burda" dedim zorlukla

"Sen de mi gidiyorsun? Hani bırakmiycaktın beni" dedi ağlamaklı bir sesle

"Asla, asla bırakmiycam. Sadece kısa bir süre burda olmiycam o kadar."  Dedim minik elleriyle gözümden akan bir yaşı sildi. Avucunun içine küçük bir öpücük bıraktım.

"Neden gidiyorsun"

"Biraz işlerim çıktı" diye geçiştirdim

"Peki neden ağlıyorsun" dedi bu sefer de

"Senden uzak kalıcağım için" dedim aklıma ilk gelen şeyle doğuydu ama ihanete uğramam daha ağır basıyor gibiydi onu görürdüm yine ama o, hayatım dediğim adam...

"Ama geliceksin geri" dediğinde kafamı aşağı yukarı salladım

"Gelicem" diyip kocaman bir öpücük bıraktım yanağına derin bir iç çektim. Kokusunu içime çektim.

"Peki babam, o da mı geliyor seninle?" Dedi hafiften benden uzaklaşıp.

"Hayır" dedim sert ama alçak bir sesle

"Teyzen bir süre seninle ilgilenicek, ben dönünceye kadar tamam mı?" Dedim kafasını salladı sadece kolları hala boynumdaydı tekrar saçları arasından öpüp kokusunu içime çektim.

"Eğer özlersen ona söylemen yeterli arar beni konuşuruz olur mu fıstığım" bırakmak hiç içimden gelmese de tek gidicektim ona üzüntümü belli etmek istemiyordum.

"Tamam" dedi en mutsuz haliyle

"Üzülme sakın ama eğer üzülürsen bende üzülürüm"

"Ama gidiceksin" dedi gözünden bir damla usulca yanağından akıp gitti. Doluydu gözleri

"Söz veriyorum gelicem, senin için" dedim . Son kez öptüm çıkmadan.

"Görüşürüz annecim" dedim ayrılırken

"Görüşürüz" dedi öptü yanağımdan sonra çıktım odasından arkamı dönemedim yüzümden artık yaşlar istemsizce akıp gidiyordu.

"Şş ağlama sakin ol" dedi Azra bana sarılarak

"Herşey hallolucak söz veriyorum herşey hallolucak" dedi gözlerine baktıkça daha çok ağlayasım geliyordu onun gözleri gibiydi çünkü.

"Bitmiş birşey düzelmez Azra" dedim artık kelimeler bile zor birleşiyordu cümle bile kuramıyordum bavulumu aldım sonra çıktık.

........

"Benim bir arkadaşım var yakın bir arkadaşım Bolu da evlerimiz de yakın hemen bitişik binalarda. Numarasını sana atarım. Konuştum onunla seni yanlız bırakmaz. Eminim birşey vardır bu işte. Onun gözleri senden başkasını görmüyorken ihanet etmez sana , eğer etmişsede kendi ellerimle gebertirim onu herşey düzelicek, bitmiş şeylerde düzelir. Erken dön olur mu?" Dedi umarım, umarım bişey vardır umarım yanlış anlamadır diyor bir yanım bir yanımsa bitti diyor hala.

Sıkı sıkı sarıldım.

"Teşekkür ederim."

"Etme Damla, sen erkenden toparlan o zaman bana teşekkür etmiş olursun." Dedi hala gözlerimden yaşlar istemsizce dökülüyordu.

ZORLA GÜZELLİK ✓✓Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin