bahagian 2 🌼

43 3 0
                                    

"Morning Ali" ucap Aurora tersenyum ke arah Ali yang baru duduk di meja makan itu

"morning Aurora.. abang mana?" soalnya sambil menyuakan bread itu ke dalam mulut

"abang awak dah keluar pergi kerja tadi" jawabnya perlahan.

"hah! alamak saya terlupa pula hari ni kerja" kata Ali yang kelam kabut menelan bread itu sambil menghirup kopi panas itu dengan cepat.

"Ali.." panggil Aurora

"ye?" jawab Ali sambil memandang ke arah Aurora

"bukan hari ni, awak cuti ke?" soal Aurora sambil menyuakan mee goreng itu ke dalam mulut.

"oh ya tak ye juga, saya terlupa" katanya sambil menepuk dahinya perlahan.

"awak okay tak ni Ali? semalam awak banyak berdiam, hari ni pula awak jadi kelam kabut"

"takde, saya okay jangan risau." jawabnya lalu menyuakan bread itu semula ke dalam mulut.

"kalau ada apa-apa bagitau, dengan saya pun okay.. jangan risau, kakak ipar awak ni penyimpan nombor satu rahsia terbaik di Malaysia tau" kata Aurora sambil tertawa

Ali juga tertawa, sporting sungguh kakak ipar dia.

"nantilah saya bagitau kalau dah sampai masa, mm boleh saya tanya satu soalan?" soal Ali

"Mm apa dia?"

"mm.. Alice mana?" soalnya sambil menggaru kepalanya yang tidak gatal

tidak berani ia mengajukan soalan yang bermain difikirannya saat ni pada Aurora.

Dahi gadis itu mula berkerut.

"Alice ada kat atas, masih tidur. Kejap lagi dia bangunlah tu, macam tak kena je soalan yang awak nak tanya ni, macam lah awak tak kenal lagi Alice macam mana" kata Aurora perlahan, sebelah keningnya diangkat.

"saja buat lawak pagi-pagi" kata Ali sambil tersengih.

"yeke? tanyalah apa yang awak nak tanya, lepas ni setiap satu jawapan yang keluar dari mulut saya akan berbayar. So tanyalah sekarang selagi masih percuma" ugut Aurora sambil mengangkat kedua keningnya.

"ceh.. mana aci buat macam tu" kata Ali mencebik.

"hah, tanyalah.. awak nak tanya pasal Wilma erk?" teka Aurora sambil tersenyum nakal.

'dup!!' jantungnya sekali lagi berdebar mendengar nama itu, mee yang baru saja disua ke dalam mulutnya itu tidak dapat ditelan tiba-tiba.

Ali memandang Aurora sambil tersengih, macam mana pula Aurora boleh tahu apa yang dia nak tanya ni?

"mesti awak nak tanya, kenapa Alice panggil dia kakak tha kan?" senyum Aurora.

Ali menghela nafas lega..

"nasib baik.. keluar soalan yang bukan aku nak tanya" katanya dalam hati.

"ke ada soalan yang lain lagi selain soalan ni?" soalnya.

"mm betullah tu, tulah soalan yang saya nak tanya dengan awak Aurora" jawabnya pantas sambil tersenyum.

"Alice panggil dia 'tha' sebab dia tak dapat sebut Wilma.. so nama penuh Wilma kan Wilma Samantha, Alice cuma dapat sebut nama yang hujung saja 'tha' " jelas Aurora.

"ouh.. macam tu" katanya sambil mengangguk perlahan, benaknya tidak habis-habis menyebut nama penuh gadis itu.

"rupanya itu nama penuh dia." Ujarnya dalam hati.

"Mm.. eh Alice nangislah pula" kata Aurora bergegas meninggalkan Ali seorang diri di ruangan meja makan itu.

"Wilma Samantha" sebutnya perlahan sambil tersenyum.

HER LOVE STORYWhere stories live. Discover now