bahagian 20 🌼

20 2 0
                                    

"good morning boss.. morning Wilma" sapa Tia sambil tersenyum memandang kearah mereka.

"Morning Tia.." ucap mereka serentak sambil tersenyum.

"weh aku rindu kau sangat doh.. dah lama kita tak jumpa, kau call aku pun tak" rajuk Tia sambil memandang kearah Wilma.

Wilma dan Aurora berpandangan lalu tersenyum.

"aku pun rindu kau sangat.. maaflah kalau aku buat kau merajuk aku minta maaf okay" jawab Wilma sambil memegang erat sebelah lengan Tia

"mm.. aku tak merajuklah" jawab Tia sambil tersenyum

"yeke?"

"ya betul.."

"hmm Tia, Zara mana belum sampai lagi ke?" soal Aurora sambil memandang sekeliling kedai itu

"mm Zara belum sampai lagi.. dia ada mesej saya yang dia masuk lambat sikit hari ni" jawab Tia

"oh yeke.. mm takpelah kalau macam tu saya masuk office dulu" kata Aurora sambil berlalu masuk kedalam officenya.

Jeda.

"Wilma kau nak tahu tak.. sekarang ni Zara dah berubah tau dia dah tak macam dulu lagi"

"maksud kau?" soalnya sambil memandang Tia yang sedang menyusun jambangan bunga itu.

"maksud aku.. sekarang dia dah okay, dia dah pun minta maaf dengan aku cuma tulah aku masih ragu dengan dialah"

Wilma diam. Nafasnya dihela perlahan teringat pula kejadian hari tu..

"Wilma? kau okay tak?" soal Tia

"aku okay.. baguslah kalau Zara dah minta maaf dengan kau, mungkin dia dah sedar kesilapan dia. Kenapa pula kau masih ragukan dia ni?" soal Wilma

"yelah dia minta maaf dengan aku je.. dengan kau pula adakah dia jumpa kau cakap minta maaf?"

"takpelah.. mungkin dia tengah cari masa yang betul-betul dia ready untuk jumpa dengan aku nak cakap minta maaf."

"hmm haraplah dia jumpa kau juga nak minta maaf pasal apa yang dia dah buat selama ni" ujar Tia

Wilma hanya tersenyum melihat Tia yang sedang fokus membuat jambangan bunga itu.

"aku sepatutnya tak boleh lupa perasaan Zara pada Ali.." gumannya dalam hati.

Nafasnya pula dihela perlahan.

"Wilma.. kau tengah fikir pasal apa?" soal Tia sambil memandang kearah Wilma

"takde..tak fikir apa pun"

"ini mesti kau teringat apa yang Zara dah buatkan? aku harap lepasni Zara tak buat macam tu lagilah dengan kau" katanya sambil menepuk bahu Wilma perlahan.

Wilma hanya berdiam sambil melihat kearah Tia sambil tersenyum.

Jeda.

"rupanya dia dah masuk kerja hari ni.." katanya sambil memandang kereta Wilma itu. Nafasnya dihela perlahan.

"relax Zara.. you can handle this!" gumannya sambil menghela sekali lagi nafasnya.

Dengan langkah yang cepat ia berlalu masuk kedalam kedai.

🌼🌼🌼  (bilik perjumpaan)

"ini surat kebenaran untuk kamu cuti esok." Katanya sambil menghulurkan sampul putih itu kearah Ali, Jarjit, Steve dan juga Hadi.

Setelah menempuhi liku-liku hidup, eh bukan menempuhi perjalanan yang memakan hampir 1 jam setengah itu akhirnya mereka semua pun selamat sampai ke pusat latihan.

HER LOVE STORYWhere stories live. Discover now