Keesokkan harinya..
"kata jam 7.. sekarang dah jam 7.10 minit! saje je kan buat aku macam ni" guman Wilma. Nafasnya dihela sedikit kasar
"oh mengata aku.." bisik Ali ditelinga Wilma
"Argh!" Jeritnya separa terkejut
Ali tertawa kecil sambil matanya ralit melihat wajah Wilma yang terkejut itu
"Tumbuk kang baru tau!" ugutnya
"nak tumbuk? tumbuklah.." katanya mencabar, bibirnya mengukir senyuman sinis
Wilma hanya memandang Ali geram. sesaat itu ia menjeling sambil kedua tangannya disilang ke dada.
"aku suka tengok kau marah macam ni.. comel" katanya sambil tersenyum, langkahnya diatur menuju ke arah pintu pemandu itu.
"masuklah.. sebelum kakak ipar, abang dan anak buah aku nampak kita kat luar ni" arahnya sambil masuk ke dalam kereta.
Wilma menghela nafasnya perlahan.. pintu kereta bahagian belakang itu dibukanya perlahan, kemudian ia masuk dan menutup pintu itu dengan cepat.
"kenapa duduk belakang?" Soal Ali memandang wajah Wilma itu menggunakan cermin tengah.
Wilma diam tidak menjawab soalan Ali itu, earphone itu cepat-cepat dipasang ditelinganya.
malas nak dengar suara dari orang menyakitkan hati!
Ali yang memandang kelakuan Wilma itu hanya mengukir senyuman sinis.. cepat-cepat ia mengundurkan keretanya kemudian berlalu laju dari kawasan rumah abangnya itu.
Jeda.
Serasa seperti kereta yang dipandu oleh Ali itu terhenti.. Wilma dengan cepat mendongakkan kepalanya memandang sekeliling.
"kenapa berhenti?" soalnya hairan. Dahinya dikerut memandang Ali
"duduk sini" jawabnya sambil menepuk perlahan kerusi depan itu dengan tangannya.
"Ali dah kira baik tau saya ikut awak.. tak perlulah paksa saya lagi nak duduk depan!" katanya tegas sambil memandang wajah Ali yang memandangnya sama.
Ali menghela nafasnya, kemudian ia membuka pintu keretanya lalu turun menuju ke arah pintu belakang.
"Ali awak dah kenapa? saya kata tak nak, tak nak lah!" katanya ketika pintu kereta itu dibuka luas oleh Ali
Hanya wajahnya yang tegas itu menyapa pandangan Wilma.
"Arghhh! taknak turunkan saya Ali!!" jeritnya ketika tubuhnya itu sudah dicepung kemas oleh kedua tangan Ali.
Kemudian dengan cepat ia membuka pintu hadapan itu, lalu meletakkan tubuh Wilma itu perlahan di atas kerusi.
"saya tak suka awak buat saya macam ni Ali!" Marah Wilma
"diam!" arahnya tegas lalu menutup pintu kereta itu sedikit kuat.
Wilma diam lalu terkedu dengan tindakan Ali itu, ia berusaha untuk menahan rasa sebaknya didalam hati.. sungguh ia tidak suka dengan tindakan Ali itu.
"kau memang suka kan kalau aku kasar kasar dengan kau?" soalnya tegas sejurus ia masuk ke dalam kereta sambil memandang ke arah Wilma
Wilma hanya diam tidak menjawab soalan Ali itu, pandangannya lantas saja dialih memandang ke arah luar tingkap.
"Disebabkan kau degil dan tak dengar cakap aku, kau didenda!" Ujarnya sambil sebelah tangannya menarik dan memasang seatbelt itu laju.
"pakai seatbelt" arahnya tegas.
YOU ARE READING
HER LOVE STORY
Roman d'amourAli Dean Xavier berkeperibadian yang suka bergurau, nakal, baik dan mempunyai macam-macam cara untuk kenakan orang jahat dengan idea bernasnya itu. Walaupun perangainya seperti itu, mod tegas dan serius masih ada dalam dirinya tambah-tambah lagi, b...