Keesokkan harinya..
"Hi anak buah uncle li.." sapanya sambil mencubit pipi Alice itu sedikit kuat. Kemudian kerusi itu ditarik perlahan lalu duduk disebelah Alice.
"auhh!! sakitlah uncle li.." dengusnya sambil memandang Ali dengan muka geram.
"alolo cianya.. hari ni hari terakhir tau uncle li cubit pipi anak buah uncle li ni.. esok dah takde dah.. " katanya sambil tersenyum memandang Alice
"Uncle li.. Alice sayang uncle li tau jangan lama-lama sangat kerja, nanti Alice rindu" katanya sambil memeluk erat sebelah lengan Ali itu.
"okay.. tapi uncle li tak janji tau, bila uncle li boleh balik satu je Alice kena buat doakan uncle li supaya selamat lepastu uncle li diberi kekuatan lepastu doakan supaya uncle li boleh lawan semua orang-orang jahat tu dengan mudah"
"Uncle li nak jadi macam ejen Ali ke?" Soal Alice.
Ali tertawa sambil memandang ke arah Alice..
"kira macam tulah.." jawab Ali berlagak
"mana yoyo uncle li?" soal Alice
"yoyo? buat apa dengan yoyo?" soalnya
"Lah.. ejen Ali kan selalu lawan guna yoyo, uncle li tak tahu ke?"
"lah.. ye ke? mm uncle li tak pakai yoyo untuk lawan orang"
"habis tu uncle li guna apa?" Soal Alice
"uncle li guna... mm macam ejen Alicia pakai tu" jawabnya
"oh.. hmm lemah!"
"hah lemah? mana ada lemah, senjata Alicia pakai kuat apa"
"yoyo Ali lagi kuat tau!"
"eh eleh.." Cebiknya.
"hmm Alice, kenapa cakap macam tu dengan uncle li.. tak baik tau" cegah Aurora sambil tersenyum memandang ke arah mereka berdua.
"eh takpelah lagipun kitorang cuma bergurau je kan anak buah uncle li?" katanya sambil mengangkat kedua keningnya memandang Alice yang juga memandangnya.
"ahahh.. betullah mama kitaorang cuma bergurau je" sokong Alice
"hmm yalah tu.. jemput makan" kata Aurora sambil menyenduk nasi goreng itu kedalam pinggan.
"terima kasih.. abang mana? tak nampak pun" soal Ali
"mm abang kamu dah keluar pergi kerja" jawab Aurora
"eh pelik, kenapa dia tak bagitau saya yang dia nak pergi kerja baru nak spend time dengan dia.." kata Ali dengan nada merajuk
"janganlah merajuk.. abang awak cakap petang ni dia nak balik awal, lepastu dia cakap nak jemput kawan-kawan kamu semua balik sini makan bersama petang nanti" jelas Aurora
"oh yeke.. okaylah kalau macam tu, tak jadilah nak merajuk" ujar Ali sambil tertawa kecil.
Aurora hanya tersenyum sambil menggelengkan kepalanya.
"Ali.. boleh tak lepasni temankan saya dan Alice keluar beli bahan basah?" soal Aurora
"boleh apa pula tak boleh.." jawab Ali sambil tersenyum. Nasi goreng itu disuakan kedalam mulut.
"thanks Ali.."
"sama-sama.. mm sebenarnya saya nak minta kebenaran ni" ujar Ali sambil mengaru kepalanya tidak gatal.
"minta izin pasal apa?" soal Aurora dahinya dikerut memandang kearah Ali.
"boleh tak kalau.. kalau.. mm" katanya perlahan
YOU ARE READING
HER LOVE STORY
RomansaAli Dean Xavier berkeperibadian yang suka bergurau, nakal, baik dan mempunyai macam-macam cara untuk kenakan orang jahat dengan idea bernasnya itu. Walaupun perangainya seperti itu, mod tegas dan serius masih ada dalam dirinya tambah-tambah lagi, b...