bahagian 10 🌼

23 1 0
                                    

Wilma diam. dengan berani ia menatap sama wajah Ali yang juga sedang menatapnya dengan datar.

Kemudian ia menjeling lalu meninggalkan Ali seorang diri dihalaman rumahnya itu, lebih baik dia masuk dalam rumah dari terus memandang lelaki itu! menyakitkan hati betul.

Jeda.

pintu tandas itu dibuka perlahan, langkahnya pula dibawa menuju ke arah katilnya itu lalu duduk diatasnya.

nafasnya dihela perlahan sambil memandang skrin telefonnya itu.

"boleh-boleh pula terlelap tadi, tak sedar dah jam 7 petang." Gumannya perlahan. Aplikasi WhatsApp itu ditekannya, mesej Joshua itu dibuka lalu dibaca kembali.

Selesai membaca, jarinya kini aktif membalas mesej itu.

"hi Joshua, maaflah saya agak lambat balas mesej awak. mm pasal awak ajak saya makan tu, boleh tak ada masalah" balasnya.

Ting!

"eh lajunya balas hm.." katanya. Mesej Joshua itu dibuka dan dibaca.

"Hi Wilma.. takpe saya faham awak nak gunakan masa cuti awak sebaiknya tanpa gangguan, kalau macam tu awak setuju tak kalau esok kita jumpa?" mesejnya.

Wilma tersenyum memandang mesej Joshua itu. Kini jarinya semakin laju menaip sesuatu di skrin telefonnya itu.

"saya on je.."

"kalau macam tu, esok kita jumpa. kita keluar makan tengahari dulu sebagai permulaan.." mesejnya.

dahinya dikerut membaca mesej dari Joshua itu.

"sebagai permulaan? hmm" gumannya.

"permulaan? maksud awak?" Balasnya

"sebenarnya saya ajak awak keluar makan ni, saya nak kenal awak lebih lagi Wilma. tak salahkan?" mesejnya

"hah?" Soalnya sendiri, bibirnya mengukir senyuman mengimbas perwatakan Joshua itu.

"dahlah enshem, tinggi, sado.. baik pula tu, cara dia bercakap pun hmm.." gumannya sambil tersenyum. sesaat kemudian, kepalanya digeleng laju.

"tak mungkinlah, tinggi sangat angan-angan kau ni Wilma!" katanya sambil menepuk dahinya perlahan.

jarinya kemudian menaip laju, membalas mesej Joshua itu.

"kenal sikit-sikit bolehlah.." balasnya

"kalau nak kenal banyak-banyak, awak okay?" soalnya.

"auu.. so sweet!" katanya sambil tertawa kecil, kemudian mulutnya ditekup perlahan.

"let me think first.." balas Wilma.

tubuhnya pula dihempas perlahan diatas katilnya itu.

Ting!

"boleh, tapi jangan lama sangat okay Choco 😉" balas Joshua.

"Choco?" soalnya. bibirnya mengukir senyuman

"dah pandai pula panggil aku Choco hmm.. laparlah pula" katanya sambil memegang perutnya yang berbunyi.

Mesej Joshua itu dibiar tidak berbalas. tubuhnya dibawah turun dari katilnya itu.

"nak masak apa erk?" soalnya sendiri sambil menuruni setiap anak tangga itu.

"masak maggie jelah lagi cepat atau.." gumannya perlahan. peti sejuk itu dibuka perlahan, sambil matanya memilih sambil itu juga ia berfikir.

usai memilih, ia pun memulakan tugasnya memasak.

HER LOVE STORYWhere stories live. Discover now