bunyi muzik yang rancak itu menyapa gegendang telinganya, matanya memandang sekeliling tempat itu..
"tempat apa ni tia?" soal Wilma sambil memandang ke arah orang ramai yang sedang sibuk berdansa itu..
"Tia?" panggilnya kuat
"apa?" soalnya. Tubuhnya mulai bergoyang mengikut rentak muzik kuat itu.
"Tia aku tak rasa tempat ni okay.." ujarnya dengan suara kuat
"kau ni relax lah tempat ni okay.." jawab Tia, riak wajahnya pula di ubah sekilas sambil memandang ke arah Wilma.
menyampah!
"Tia kau kata tadi.. tempat ni tempat karaoke aku tak rasa tempat ni tempat karaoke la" kata Wilma, nadanya di ubah ke arah tegas
"Ish kau ni.. kita ke sana lah!" ujar Tia sambil menjeling lalu membawa Wilma menuju ke arah satu laluan khas di dalam tempat itu.
beberapa orang lelaki yang berdiri berdekatan dengan mereka tadi, hanya memandang pemergian mereka berdua dengan pelik.
Jeda.
Pintu bilik itu dibuka kasar..
"okay now.. kita dah didalam bilik karaoke puas hati!" soal Tia menjeling, kedua tangannya dilipat ke dada.
"tempat mana lagi ni Tia? Tia.. aku rasa aku nak balik aku tak suka tempat ni, aku nak balik" kata Wilma sambil menggenggam erat lengan tia itu.
rasa tidak sedap itu sudah mula bertandang kembali dalam dirinya.
nafasnya dihela..
"wait wait.. chill lah kita baru sampai kot, takkanlah kau dah nak balik" pujuk Tia sambil memandang pelik reaksi Wilma itu.
"aku dah tak peduli, mari kita balik sekarang juga!" katanya sambil membawa Tia keluar dari tempat itu
"wait.. aku taknak ikut kau balik, kalau kau nak balik kau balik jela seorang takpayah nak bawa aku!" jawab Tia kasar, tangan Wilma yang masih memegang lengannya itu direntap kasar dari terus memegang tangannya.
"Tia kau dah kenapa?" soal Wilma. Dahinya pula dikerut memandang ke arahnya.
"kau tanya aku kenapa.. bukan ke soalan ni aku patut tanya dengan kau" jawabnya sambil tersenyum sinis.
"aku tak faham apa kau cakap.."
mendengar itu, tia lantas tertawa..
Jeda.
"bisingnya tempat ni.." cebik Zara sambil memandang sekeliling tempat itu
Irama muzik rancak dan orang ramai itu tidak menjadi penghalang baginya untuk mencari keberadaan dua rakannya itu.
eh salah, seorang je bukan dua..
"mana diorang dua ni? apasal tak nampak.. kemana pula perempuan tu bawa Wilma" katanya dalam hati sambil kakinya terus dibawa berani melangkah meninjau tempat itu.
🌼🌼🌼
"kau ada nampak diorang tak?" soal Kim yang berdiri di penjuru tempat itu sambil melihat sekelilingnya mencari keberadaan 3 gadis itu.
"aku tak nampak lagi diorang lah kim.." jawab Ahcong melalui alat penghubung yang dipasang didalam telinganya.
"aku pun masih belum nampak lagi kelibat mereka kat sini.. Chong apa-apa nanti update terus okay" ujar kim sambil langkahnya dibawa perpindah ke tempat lain.
"okay.. hati-hati" peringat Ahcong.
"Terima kasih atas peringatan, kau pun sama hati-hati"
"okay." jawabnya lalu berjalan masuk menuju ke arah satu laluan khas di tempat itu.
YOU ARE READING
HER LOVE STORY
RomanceAli Dean Xavier berkeperibadian yang suka bergurau, nakal, baik dan mempunyai macam-macam cara untuk kenakan orang jahat dengan idea bernasnya itu. Walaupun perangainya seperti itu, mod tegas dan serius masih ada dalam dirinya tambah-tambah lagi, b...