bahagian 9 🌼

25 1 0
                                    

"eh kenapa tak makan lagi, tunggu saya erk" katanya sambil tersenyum memandang Wilma yang masih belum menjamah makanannya itu.

“hmm.. saya rasa tak elok kalau saya makan dulu, sebab tu saya tunggu awak. mm makanan awak mana?” soal Wilma.

“Kejap lagi makanan saya sampai. Kalau awak dah lapar sangat makan jelah dulu” kata Joshua perlahan.

“mm takpelah, saya tunggu..” jawabnya sambil tersenyum.

“okaylah kalau awak dah cakap macam tu..” jawabnya.

Jeda.

“mm.. awak cuti berapa hari?” soal Joshua sambil menyuakan makanan itu kedalam mulutnya.

“saya? mm tak lama pun esok dah mula kerja balik. Saya ambil cuti emergency hari ni, kenapa tanya?” soal Wilma.

“saja.. saya ingatkan awak ambil cuti berapa hari saya ingat nak bawa awak keluar jalan-jalan” katanya sambil tersenyum.

Wilma hanya tersenyum paksa memandang Joshua.

“herm.. lepasni awak nak pergi mana?” soalnya

“mm.. saya kira nak habiskan masa dekat-dekat sini je, kenapa?” soal Wilma.

“mm.. saya kira nak ajak awak jalan-jalan lepasni boleh?” soal Joshua. Matanya memandang tepat mata Wilma sambil tersenyum

“ermm..” fikirnya. Tiba-tiba perasaan kurang senang itu bertandang dalam dirinya.

“kalau aku keluar jalan-jalan dengan Joshua pastu Ali tiba-tiba muncul macam mana?” soalnya dalam hati.

“mm Wilma? fikirkan apa tu?” soalnya

“tak ada.. mm Joshua saya minta maaf, saya tak dapat terima ajakan awak lain kali boleh?”

“mm takpe.. saya okay, tapi saya nak tahu juga kenapa awak tolak pelawaan saya? itu pun kalau awak sudi bagitahu saya” katanya sambil tersenyum.

Hatinya pula sudah merasa kecewa dengan jawapan Wilma itu.

“sebenarnya.. saya datang sini sebab saya nak tenangkan diri, saya cuma nak bersendirian. Saya harap awak faham.” Jawabnya perlahan. Matanya meliar memandang sekeliling.

“takpe.. saya faham maksud awak.” Katanya sambil tersenyum.

“mm okaylah.. saya pergi dulu, sampai jumpa lagi Joshua” katanya sambil berdiri perlahan.

”mm wilma!?” panggilnya.

“eya.. kenapa?” soal Wilma.

“boleh saya minta nombor telefon awak tak? mm bukan apa, saja nak tambah kenalan dalam fon” tanyanya berani.

“nombor telefon? awak nak nombor telefon saya? mm boleh, bawah sini telefon awak” jawabnya.

Tangannya dihulur meminta telefon Joshua itu.

Dengan cepat, telefonnya itu dihulur kearah Wilma. ia hanya memandang Wilma yang fokus menekan-nekan telefonnya itu sambil tersenyum

“dahlah comel, cantik pula tu.. ini peluang kau Joshua nak kenal lebih lagi dengan dia.” Katanya dalam hati.

“hmm Joshua? hello?” kata Wilma cuba menyentakkan lamunan Joshua itu.

“ha? Dah ke, sorry saya mengelamun pula tadi..”

“dah.. mm okaylah saya pergi dulu. Jumpa lagi Joshua” katanya sambil tersenyum meninggalkan Joshua seorang diri dimeja makan itu.

Joshua hanya memandang pemergian Wilma itu sambil tersenyum.

HER LOVE STORYWhere stories live. Discover now