bahagian 8 🌼

25 1 0
                                    

tubuhnya menggeliat kecil sambil mulutnya menguap ia membuka kedua matanya perlahan-lahan.

nafasnya dihela sambil sebelah tangannya cuba mencapai telefon bimbitnya itu diatas meja.

"jam 6.30 pagi" gumannya sambil duduk bersila diatas katilnya itu. Mulutnya sekali lagi menguap, rasa mengantuk itu masih belum hilang.

*flashback*

"siapa cakap? now we have"

"lepas ni takkan ada sesiapa pun yang akan dapat jauhkan saya dari awak dan Zara juga takkan dapat jauhkan awak dari saya"

"aku suka kau Wilma Samantha!"

"awak rasa tak degupan jantung saya?"

*end flashback*

kepalanya digelengkan laju, cuba melenyapkan apa yang dia fikirkan saat ini.

Ingatkan mimpi, rupanya realiti!

nafasnya dihela perlahan. fikirannya mengingatkan kembali perbualan antaranya dengan Ali semalam.

*Flashback*

"thanks Ali.. sebab dah hantar saya balik rumah dengan selamat" kata Wilma yang baru turun dari kereta sambil tersenyum memandang Ali yang turut memandangnya sama.

"sama-sama. Sweety?" panggilnya perlahan.

"hmm?" sahutnya pendek.

"awak sudi tak keluar makan tengahari dengan saya esok?" soalnya.

"kalau saya cakap tak sudi, awak okay ke?" soalnya kembali. Kedua tangannya disilang kedada

"kalau tak sudi, saya akan buat awak sampai sudi keluar makan tengahari dengan saya" jawab Ali sambil tersenyum senget, kakinya pula dibawa mendekat ke arah Wilma.

"Ali!? awak nak buat apa ni?" soalnya sambil kakinya dibawa berundur perlahan ke belakang.

Ali pula hanya memandangnya sambil tersenyum tetap saja kakinya dibawa mendekat ke arah Wilma.

"Ali!!" jeritnya separa. kedua tangannya pula sudah menahan kuat dada Ali itu dari terus mendekat ke arahnya.

Ali tertawa, sambil kedua tangannya mencapai pipi Wilma itu lalu dicubitnya kuat.

"auh!! sakitlah Ali! sukahati je cubit-cubit pipi!" marahnya sambil mengusap kedua pipinya itu perlahan.

"itu denda untuk awak, sebab dengan beraninya awak menolak ajakan saya keluar makan tengahari sama-sama esok." Bisiknya perlahan ditelinga Wilma

"pasal tu je pun!" cebik Wilma

"ke awak nak macam tengahari tadi, dating dalam pantri?" bisiknya sambil bibirnya mengukir senyuman nakal. 

"ee merepeklah awak ni encik gila!" jawabnya sambil menjeling, jaraknya pula dijauhkan sedikit dari Ali.

"kenapa menjauh dari saya?" soalnya, wajahnya pula bertukar serius memandang Wilma.

Ia menelan air liurnya perlahan, sambil menunduk bibirnya pula diketap perlahan.

"saya tak suka.. sebab tu saya menjauh"

"okay fine" jawabnya sambil membawa dirinya jauh dari Wilma.

Wilma mengangkat kepalanya perlahan dahinya pula dikerut memandang kelakuan Ali yang sudah berdiri di depan pintu pemandu keretanya itu.

HER LOVE STORYWhere stories live. Discover now