Sebulan kemudian..
"Sweety.." bisiknya perlahan dicuping telinga Wilma.
"arg!" jeritnya separa. Laju saja tubuhnya itu dipusing memandang kearah Ali yang sedang tertawa itu.
"awak!" cebiknya sambil mencubit lengan Ali itu perlahan.
"auh sakitlah sayang.." bibirnya pula dimuncung panjang ke depan tanda merajuk dengan tunangnya itu.
eh tunang?
"ala sikit je pun.. tu pun nak merajuk" ujarnya sambil mengusap perlahan bekas cubitannya itu.
"sayang.."
"hm?" sahutnya sambil memandang kearah Ali yang tersenyum itu.
"petang nanti ikut saya, saya nak bawa awak tengok rumah baru kita.." ujarnya sambil matanya ralit memandang wajah Wilma itu.
"ah rumah baru?" Soalnya.
"Yap rumah baru kita.." senyumnya sambil wajahnya didekat kearah Wilma.
"herm.." Dehem Charles.
"eh Charles.." katanya perlahan. Terkejut dengan kemunculan bakal abang iparnya itu.
"kacau lah abang ni.." cebik Ali.
"memang saja pun aku nak kacau kau.. ni korang dah makan ke?" soal Charles.
"belum lagi.. kenapa abang nak belanja erk?"
"aku belanja? lambat lagi.." jawabnya.
"ceh kedekut.."
"Aurora mana?" soal Charles.
"mm dia ada kat dalam.." jawab Wilma sambil tersenyum.
"okay thanks.." jawabnya sambil berlalu masuk ke dalam bilik Aurora itu.
Nafasnya dihela perlahan. Matanya disorot kembali memandang ke arah Ali yang tersengih-sengih itu.
"kenapa?" soalnya.
"takde cantiknya tunang saya ni.." pujinya
"awak merepek apa ni Ali? dahlah saya nak sambung buat kerja ni" katanya sambil jari jemarinya itu berpura-pura sibuk menaip.
"macam mana buat kerja kalau suis komputer pun tak on hm?" soalnya.
Air liur ditelan perlahan, jantungnya mulai berdegup kencang takkala nafas Ali itu mulai menyapa area pipinya.
"tak on erk?" soalnya. Matanya pula dipejam erat sambil menahan tawa, buat malu kumpulan jelah!
"Kenapa senyum tutup mata ni? tengoklah muka saya" ujar Ali perlahan. Wajahnya ditambah dekat lagi ke arah Wilma
"hermm" Dehem sekali lagi suara itu.
mereka tersentak, serentak saja kepala mereka itu berpaling memandang ke arah suara yang berdehem itu.
"dah dahlah tu sweet sangat habis kedai bini aku nanti bersemut kerja korang ni!" cebik Charles.
"ala abang ni.."
"beb.." katanya sambil berdiri mendekat kearah Aurora yang tersenyum itu.
"jomlah kita keluar makan.." ajak Aurora.
"keluar makan?" soal Alice yang terus saja terjaga dari lenanya itu.
"eh" cebik mereka serentak sambil tertawa.
Jeda.
"beb macam mana, kau dah berjaya hubungi Tia ke?" soal Wilma sambil memandang kearah Aurora yang menyedut minuman sejuk itu laju.
YOU ARE READING
HER LOVE STORY
RomanceAli Dean Xavier berkeperibadian yang suka bergurau, nakal, baik dan mempunyai macam-macam cara untuk kenakan orang jahat dengan idea bernasnya itu. Walaupun perangainya seperti itu, mod tegas dan serius masih ada dalam dirinya tambah-tambah lagi, b...