[5] TRAGEDI

59 8 0
                                    

TettTett

Satu notifikasi pop up di layar handphone Solar.

———————————————————————
Lili-kun//Ubi Merah ⚡❤️

Lili-kun//Ubi Merah ⚡❤️
Kau memang tak nak jumpa aku dah ke?
8:47 a.m.

You
Aik? Asal lak?
8:50 a.m.
✓✓

Lili-kun//Ubi Merah ⚡❤️
Takde apa lah.
8:51 a.m.

You
Aku busy sikit. Sorry ah.
8:53 a.m.
✓✓

Lili-kun//Ubi Merah ⚡❤️
K.
8:53 a.m.

Yela, lupa pulak— busy ngan awek lawa.
8:54 a.m.

———————————————————————

"Sh*t— ni mesti Duri yang bagitau. Dia ni memang tak boleh dipakai la" Solar menyumpah-nyumpah abangnya itu kerana rahsianya terbongkar.

'Mampus aku macam ni.' Keluh Solar sambil menggalas beg kuliahnya untuk menuju ke kelas.

Namun langkahnya terhenti apabila satu lagi notifikasi muncul di layar handphone nya.

—————————————————————————
Miss Ratna

Miss Ratna
Solar, datang jumpa saya sekarang di office.
8:58 a.m.

—————————————————————————

"Aduhh— apa benda pulak ni." Rungut Solar sendirian sebelum bergegas menuju ke office lecturer.

°•°>>>🌪️💙🌪️<<<°•°

Jam 11:30 pagi...

Sir Kai sedang mengajar dihadapan kelas. Hali melirik pada jam tangannya. Meja disebelah kanannya masih kosong dan tidak berpenghuni.

"Tch— jarang² mamat nerd ni skip kelas. Demam agaknya." Decih Hali. Namun, sindirannya itu masih boleh didengari Ice oleh kerana Ice kini duduk di sebelah kirinya.

"Siapa?" Soal Ice ringkas sambil menongkat dagunya kerana mengantuk.

Halilintar diam. Dia kini mengalihkan pandangannya ke arah Yaya. Keluhan berat dilepaskan. Dia masih tertanya-tanya asbab Solar mengetepikan dirinya malahan tidak mengajaknya untuk menyertai mereka berempat dalam badan sukarelawan tersebut. Dia tidak marah jika Solar benar² ada hati pada Yaya dan ingin mendekati gadis tersebut. Cuma, dia terasa sedikit kesal dengan sikap Solar yang seperti sudah menjauhkan diri darinya.

Sedang Hali melayan perasaannya, phone Hali yang berada di sebelah bukunya vibrate dan muncul satu notifikasi dari Solar.

———————————————————————
Sunshine ☀️💛

Sunshine ☀️💛
Lepas kelas Sir Kai nanti aku nak jumpa kau.
11:40 a.m.

LUKISAN KENANGANWhere stories live. Discover now