Üst kata çıkmaya başladım. Vanmon lordunun oğlu ve askerler bizi görünce şaşkınlıkla önümüzde eğildiler.
“Ah, aman Tanrım! S, aziz!”
Handaki adamlar, onlara geldiğimi önceden haber vermememe rağmen beni tanımış gibi göründüklerinde bir an hazırlıksız yakalandım.
Aniden, odanın arka tarafındaki bir adam selam vermek için el salladı ve orta yaşlı bir adam gölgelerin arasından çıkıp saygıyla eğildi.
“T, o zaman beni kurtardığın için teşekkür ederim!”
"Sen…?"
“Adman Baros'un malikanesindeydi. Ön sırada konuşmanızı duyduğunu söyledi.”
Sanki salıverdiğimiz savaş esirlerinden biri buradaydı.
"Bu iyi, bu kısa bir sohbet olmalı."
Ravis nazikçe gülümsedi, odaya girdi ve gardlarını indirdi.
Önce hızlıca durumlarını kontrol ettim. Tıp geçmişim yoktu ama aralarında gözle görülür farklar olup olmadığını kontrol etmek kolay olurdu.
"Hiçbirimiz semptom göstermiyoruz ama..."
Hasta olmaktan ziyade açlıktan ölmek üzereymiş gibi görünüyorlardı. Getirdiğimiz ekmek ve peyniri onlara verdim. Gözleri değişti. Ben irkilirken Adman öne çıktı.
“Hiçbir mağaza veya restoran açık olmadığından üç gündür yemek yemedik. Yardımınız için teşekkür ederiz.
Eğildikten sonra ekmeği ve peyniri alıp eşit şekilde dağıttı. Onlar da eğilip hızla yemeğe başladılar.
Adman lider olduğu için sorumlu görünüyordu, bu yüzden mülkteki durumu bana açıklayabilmek için önce yemek yemedi.
Lorkdie malikanesinin durumu oldukça ciddiydi. Çok fazla karanlık duygu karışımı vardı.
“Görülmüş herhangi bir iblis var mıydı?”
“Şeytanlar mı? Hiçbir şey fark etmedik ama bir şeyler tuhaftı…”
Adman sözünü kesti. Birkaç gün aç kaldıktan sonra bile bu kadar mantıklı ve aklı başında olduğuna inanamadım. Bundan sonra olacaklardan biraz korkuyordum.
"Ceset görmedik"
"Bağışlamak?"
Çok şaşırmıştım. Hiçbir iblis ve ceset görülmedi.
'Bir şeyler ters gidiyor.'
Biraz kaşlarımı çattım.
“Peki hastalığa yakalananların durumu ne oldu?”
"Duyduğumuza göre eğer onu yakalarsanız karanlık bir yapışkan birikintiye dönüşeceksiniz. Ama bu nasıl mümkün olabilir! Bu saçma."
Soğukkanlılığını kaybedip bir an bağırdı, sonra irkildi ve kendine geldi. Elimi omzuna koydum ve ona ilahi bir güç verdim.
"Sakin ol. Bir şeyler yapacağım."
"S-aziz."
Onu teselli etmeye çalışırken yüzündeki stresi fark ettim ve sanki her an gözyaşlarına boğulabilecekmiş gibi görünüyordu. Kendimi garip hissederek yavaşça ayağa kalktım.
Masadaki yemeği işaret ederek, "Önce lütfen bir şeyler ye," dedim. "O halde bu insanlara Vanmon kalesine kadar eşlik edin. Yanına alman için sana bir mektup vereceğim.”
Sonradan aklıma geldi ve yolculuklarında biraz rahatlık ya da koruma sağlayacağını umarak ona birkaç şişe kutsal su verdim.
“B, ama orası işgal edildi…”
Adman, belki aziz olduğumdan ve durumun unutmuş olabileceğim kadar vahim olduğundan dolayı kekeledi. Geri dönerlerse savaş esiri olmazlar mı demek istiyordu. Gülümsedim.
“Vanmon'un lordu ve karısının kulübelerinde durumu iyi. Biz ayrılırken kaleyi de geri vereceğiz.”
“B-bu çok saçma…”
"Bu doğru."
Adman güvenmediğini gösterdiğinde Dylan onun sözünü kesti.
"Azizin sözlerinden şüphe etmeyin."
Adman hemen ağzını kapattı. Pelerinin altında Dylan'ın haçlı zırhı gösteriliyormuş gibi görünüyordu.
"Teşekkür ederim Sör Dylan."
Kısa kestiği için kendisine teşekkür ettiğimde yüzü biraz asıldı.
"Nedir?"
"Hiç bir şey. Bana ilk kez teşekkür ediliyormuş gibi geldi."
"Gerçekten mi?"
Bir an ona karşı bu kadar katı olup olmadığımı düşündüm.
Daha sonra yemek yemeyi bitiren askerlere tamamen iyileşebilmeleri için yeterli miktarda ilahi güç verdim. Çok geçmeden harika göründüler ve onlara daha önce söylediğim bir mesajı ilettim.
"Burada. Lütfen geri dönüş yolculuğunuz güvenli olsun."
"T-çok teşekkür ederim aziz!"
Hepsi eğilirken etkilenmiş görünüyordu. Daha sonra handan ayrıldık. Adman peleriniyle onu takip etti.
"Efendim Vanmon?"
"Seninle geliyorum."
"Geri dönmek için hazırlanman gerekmiyor mu?"
"Bir rehbere ihtiyacın yok mu?"
Bu doğruydu.
“Ama tehlikeli olacak…”
"Önemli değil. Tehlikeli olmasın diye yanınızdayız, aziz.”
Her ne kadar alışmaya çalışsam da bana hayranlıkla bakmalarından, aziz diye hitap etmelerinden hâlâ rahatsız oluyordum. Gözleri saygı ve hayranlıkla parlıyordu ama onların bakışları karşısında tedirgin olmaktan kendimi alamadım.
Ravis rehberlik istedi.
“O halde bizi hastalığın ilk başladığı yere götürebilir misin?”
Onu takip ettik. Gördüğüm Lorkdie'nin sakin sokağı kale kapısına yakın olduğu içinmiş gibi görünüyordu. Ne kadar derine inersek yerde o kadar çok hasta gördük.
Kapşonumu daha da aşağı indirdim. Etrafta korkunç bir koku vardı.
“Sadece bir parça ekmek!”
"Kaybol!"
O sırada fırına giren bir adam, sahibi olduğu anlaşılan bir adam tarafından dışarı atıldı. Tartışmaya başladılar.
"Gördüğünüz gibi salgın açlığa ve korkuya neden oldu."
Başımı salladım.
'Piett neyin peşinde?'
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Tyrant'ın Son Bebeği | HIKAYENİN DEVAMI/ARA VERİLDİ
Genç Kız Edebiyatı|GÜNCEL| Trajik sonuyla ünlü bir fantastik aşk romanına göç ettim. Özellikle travmatik geçmişinden dolayı uykusuzluk çeken cani zalim imparatorun son "bebeği" oldum. Ne olursa olsun, kadın kahramanın ortaya çıkıp zalim imparatorun kurtarıcısı olması...