BAB 1

1.6K 63 0
                                    


Assalamualaikum semua pembaca yang saya sayangi . Ini adalah karya pertama saya yang dicipta dari idea saya sendiri . Saya harap tiada yang ingin meniru hasil penulisan saya yee . kalau korang suka cerita ni , jangan lupa vote tau ! maaf juga kalau ada kekurangan dari penulisan saya . InshaAllah saya akan cuba perbaiki dari masa ke semasa . Selamat membaca semua ! salam sayang dari cik manjaa <3

------------------------------------------------------------------

Jam menunjukkan 12 tengahari . Kebanyakan pelajar universiti akan berada di cafe untuk menjamu selera .

" MBHAAAA ! " sergah Khairina atau lebih dikenali sebagai Khai .

" opocot kau tergolekkk , ishh kau ni nasib tak melompat keluar jantung aku ni tau " balas Areesa Jannah .

" HAHAHAHA kau lahh Reesa , termenung jauh nampak . dari jauh aku dah nampak muncung itik kau tuuu "

" eee kau nii , mana ada muncung itik ! " jeling Areesa kepada rakan di hadapannya itu .

" otototo comel ajee baby saya nii HAHAHA aku gurau je Reesa . hmm dah tuu kenapa termenung ? ada masalah ? " tanya Khai .

' ni kalau aku bagitau ... sah-sah la Khai hempuk aku kt sini , aduh camne ni ekk ? ' bisik hati Areesa .

" wait .. ke kau masih fikir 'si kaparat' tu lagi ? please be honest Areesa Jannah " teka Khai dengan nada serius dan pandangan tajam .

DUPPPP !

Jantungnya seakan terhenti seketika . Areesa terdiam kerana tekaan rakannya tepat sekali . Ya , lelaki di masa lalunya itu kembali bermain di minda walaupun hakikatnya , cinta di hati Areesa kepada 'si kaparat' itu sudah lama mati .

" n-nothing Khai .. aku balik dulu ya ? aku sayang kau byeee " balas Areesa sambil beredar dari cafe itu .

' aku .. aku nak berubah ya Rabb .. ' bisik hatinya .

------------------------------------------------------------------

Matcha Latte yang tersedia ditenung lama . Sudah hampir satu jam dia berada di bilik bacaan tetapi tiada satu idea pun yang keluar dari benaknya ketika itu . Jejaka itu terus memperbetulkan posisi badan dan mengurut sedikit bahunya bagi menghilangkan ketegangan .

' huh , ni kalau ada bini .. confirm dia dah urutkan bahu aku . takde lah kena urut sendiri ' rungut Aryann Firdaus .

TETTT .. TETTT ..

Tiba - tiba nada dering telefon pintarnya berbunyi . Aryann yang sedang khusyuk menulis berhenti seketika dan membuka telefon pintarnya lalu membaca pesanan tersebut .

' Assalamualaikum anak mommy , nanti tolong mommy belikan salad dan tomato di Grocer yaa . Mommy nak masak Nasi Ayam petang ni .. balik yaa ' 

Aryann tersenyum kecil . Rupa-rupanya pesanan itu daripada Datin Asmah iaitu ibu kandungnya . Jejaka berkulit hitam manis itu terus bersiap dan bergegas ke Grocer menaiki kereta BMW miliknya .

------------------------------------------------------------------

' labu ohh labu .. mana kau ? ' ujar Areesa sambil berlegar-legar di Grocer itu . Ketika beliau leka mencari labu , gadis itu telah terlanggar seseorang yang tidak dikenali .

" ehhhhhh makkkk "

BUPPPPP !!

Areesa tergelincir dan hampir tersembam ke lantai akibat terlanggar seseorang tetapi sempat di sambut oleh jejaka misteri yang berbadan tegap di hadapannya seperti Drama Korea .

" hey little pumpkin , cari apa sampai terlanggar saya ni , hm ? " tanya Aryann Firdaus dengan senyuman manis di bibir dan tanggannya yang tidak lepas memaut pinggang gadis comel itu .

" Encik .. s-saya .. "

------------------------------------------------------------------

* Tadaaa habis dah BAB 1 , comel kan diorg ? hehe . inshaAllah soon kite pub Bab 2 pulak yeee . sabar tauuu ♡ *

BIDADARI TUAN ARYANN [OG]Where stories live. Discover now