BAB 25

123 8 0
                                    

D'Western .

"Weh Karl, mana si Aryann ni?" tanya Leo.

"Kejap lagi dia sampai lah tu, katanya ada hal sikit.." jawab Karl.

"hmm janji melayu memang macam ni...." omel Leo dengan reaksi kebosanan menunggu.

"alah kau pun kadang-kadang sama jugak, kaki sidai !"

Leo menjeling ke arah Karl yang duduk bersebelahannya. Kalau bukan kerana kawan baik, sudah lama dia ingin 'ajar' lelaki itu.

 Tiba-tiba seorang lelaki berpakaian baju melayu, berkain pelikat dan memakai kopiah menyapa mereka berdua dari arah belakang. "Assalamualaikum sahabat..."

"Waalaikum... salam.." jawab Leo dan Karl serentak.

"ARYANN?! sejak bila.." kata Karl dengan wajah tertanya-tanya.

"kau dah bertukar jadi Ustaz Firdaus ni?" tambah Leo pula.

Karl menahan gelak.

"boleh aku duduk?"

"Makk aihh sopannya, ha sila-sila.." 

"Jadi, apa sebenarnya yang kau nak bincangkan petang ni?" sambung Leo lagi.

Aryann berdehem sekali.

"macam ni.. aku rasalah kan, hmm.." 

Leo mengangkat sebelah kening. Masih menunggu ayat seterusnya.

"aku bakal jadi daddy do !" sambung Aryann lagi dengan nada teruja.

"serius lah ?"  jerit Karl sehingga pelanggan lain di kafe itu saling berpandangan antara satu sama lain. Pelik !

"InshaAllah, cuma sekarang ni aku nak kepastian. Jadi aku nak bawa Areesa ke klinik."

"Bini kau tahu tak yang dia mengandung?" tanya Leo.

"Dont know, so yah.. tu je aku nak cakap petang ni.. wohoooo aku bakal jadi daddy wooo"

"HAHAHA Its okay bro, apa-apa pun tahniah daddy Aryann! semoga dipermudahkan semuanya" kata Karl. 

Aryann hanya tersenyum. Gembira tidak terkata walaupun tiada kesahihan lagi tentang hal itu. 

"kau dah fikir nama anak-anak kau nanti,Aryann?" tanya Leo secara tiba-tiba. Aryann yang sedang menghirup kopi panas terus berkerut dahi.

'ya tak ya jugak.. dah nak jadi daddy tapi nama anak tak tahu lagi, aduh' bebel Aryann dalam hati.

"aku ada idea !" kata Leo.

"what is it,hm?" 

"kalau perempuan.. Leona Al Bana, kalau lelaki.. Leego Banana"  

"Kepala bapak kau banana al banaa !" marah Aryann.

Karl dan Leo tergelak sakan. Sengaja ingin mengusik rakannya itu. Maklumlah, bakal bapa kan kena banyak bersabar.

"aih ustaz Firdaus, tak baik mencarut ni.. kata nak jadi bapa misali... kenalah banyak bersabar ye pak ostad... hehehe" usik Leo lagi. Karl di sebelahnya hanya menahan gelak sahaja.

Aryann menarik dan menghembus nafas perlahan. Dia tahu rakan-rakannya itu hanya ingin bergurau. "yelah.. terima kasih atas nasihat tu. Doakan aku ya?"

"aii aii captain !" kata Leo dan Karl serentak.

"hmm okeylah, aku gerak dulu..nak bawa Areesa pergi klinik ni. By the way.. nah ambil ni" kata Aryann sambil menghulurkan sekeping RM100.

"eh untuk apa ?? hehehe" tanya Leo. sengaja.

BIDADARI TUAN ARYANN [OG]Where stories live. Discover now