BAB 8

450 34 3
                                    

" WHATT THEE .. "

" asal broo " tanya Karl dengan penuh tanda tanya .

Leo hanya memandang sahaja . pelik .

" little pumpkin aku chat hehe .. " jawab Aryann dengan senyuman manis dibibir .

Leo dan Karl mendengus .

" Siott ! Aku fikir ada misi ke apa . Sengal lahh kau ni Aryann ! " kata Karl sambil menumbuk sedikit bahu Aryann .

" Auchhh sakitnyaaaa " sengaja dibuat-buat rasa sakit itu . Padahal terasa seperti semut gigit sahaja tumbukan dari Karl tadi .

" asal labu kau tu chat malam-malam ni huh ? dia taktahu ke kita bertiga nak .. "

Tidak sempat Leo menghabiskan kata-kata , Aryann sudah memandang tajam ke arahnya .

" Apa kau cakap tadi ? "

Oh tidak .. Aryann dalam mood serius !

" err takde pape takde pape .. "

" CAKAP LEO ! "

" err .. kenapa Areesa chat kau malam-malam ni ? " jawab Leo . Bukan takut tapi hormat .

Karl yang duduk di sebelah Aryann tergelak kecil . ' ha tu lah kau ! panggil lagi buah hati si monsun ni labu .. kan mendapat ! '

" Areesa in problem . Esok aku off day so apa-apa korang maklum kat aku "

" aku kena gi Kuantan esok " sambungnya lagi dengan wajah serius .

" for what ? "

" mak Areesa sakit . Dia perlukan aku "

Karl dan Leo hanya mengangguk sahaja . Tidak berani ingin melawan arahan ketuanya .

------------------------------------------------------------------

Kereta Alphard hitam yang mempunyai lambang bintang dan tertulis AF's Royal di tengahnya mula memasuki perkarangan universiti itu . Terlihat ramai pelajar yang memandang ke arah 'kereta asing' yang jarang dilihat mereka .

Aryann yang memakai baju kemeja hitam , berseluar kelabu gelap dan berkaca mata hitam itu keluar dari kereta lalu matanya tertumpu kepada dua orang gadis yang sedang berjalan menghampirinya .

Aryann tersenyum dari jauh .

" Reesa , serius la tu Mr. Mysterious kau ? " tanya Khai .

" ye .. tu la dia "

" bapok segak wehh . Hitam manis , maskulin , tinggi lampai , tegap pulak tu ! aihh ni mesti ade 'roti' kan ? "

'Roti' yang dimaksudkan adalah six pack .

" mana aku tahuuuu , aku bukan bini diaa " jawab Areesa .

" soon .. "

" haa ?? "

" u will be his wife , right ? " kata Khai dengan satu senyuman penuh maksud .

" k-kau .. " Areesa berasa pelik . Bagaimana Khai boleh tahu tentang itu sedangkan dia tidak lagi memberitahu rakannya ?

Suspicious ..

Aryann yang sejak tadi bersandar di kereta Alphard itu terus memperbetulkan posisi apabila menyedari Areesa dan Khai sudah berada di depan mata .

" hi my little pumpkin "

" er .. hi awak ! "

" meh sini beg tu .. "

Areesa memberikan beg galasnya dan barang-barang yang dibawa kepada Aryann untuk disimpan ke dalam kereta .

" awak .. " panggil Areesa .

BIDADARI TUAN ARYANN [OG]Where stories live. Discover now