Areesa memandang ke arah Aryann yang sedang fokus memandu . Dia berasa hairan dan tertanya-tanya tentang hala tuju perjalanan mereka . Adakah .. ?
" Aryann .. "
" yes little pumpkin , why , hm ? " balas Aryann dengan lemah lembut .
" kita nak kemana ? Saya baru perasan yang saya tertidur tadi .. "
Aryann tersenyum kecil .
" saya nak bawak awak jumpa tok kadi "
" HAAA ?! tok kadi ? Awak gila ke Aryann " ini kali pertama Areesa meninggikan sedikit suaranya ketika bersama Aryann .
Aryann tersenyum lagi sehingga menampakkan giginya yang cantik tersusun .
" eee awakkk , bagitau lahh . Jangan main-main " kata Areesa lagi sambil memuncungkan bibirnya seperti kanak-kanak yang sedang merajuk .
" muncung-muncung tu , nak saya kiss ke , hm ? " balas Aryann dengan selamba .
" ARYANN FIRDAUS ! "
" ye sayang ... " senyuman manis kelihatan di bibir Aryann . Lelaki itu tetap berlemah lembut dengan Areesa walaupun emosi gadis itu seperti 'hantu kak limah' .
Areesa hanya menjeling . Dia sudah malas ingin melayan perangai tidak serius lelaki di sebelahnya . 'orang tanya elok-elok , dia main-main pulak eeee' omel Areesa dengan mulut berkumat-kamit .
" little pumpkin .. " panggil Aryann .
" hmmmmm "
" jangan merajuk ye ? Nanti saya belikan lagi jagung susu yang ada baaaaanyak-banyak susu untuk awak , nak ? " pujuk Aryann bagi meredakan keadaan itu .
" jagung susu ??? "
" ya sayanggg .. yang tadi awak makan jagung susu tu sebab awak mintak saya lah dekat RNR tadi .. "
' ha sudah ! Ni mesti aku mintak dia masa aku mamai . Huwaaaa malunyaaa wehh' bisik hati Areesa .
Aryann tersenyum .
" by the way , saya nak bawak awak ke rumah mommy saya dekat JB " sambung Aryann lagi .
Areesa masih terpinga-pinga . Blur ? Itu semestinya sudah sebati dengan gadis bernama Areesa Jannah . " tapi untuk apa ke sana ? "
" saje ... " Aryann tersenyum nipis .
Areesa blur lagi . Dia menggaru kepalanya yang tidak terasa gatal .
' ape kejadahnyaa mamat ni nak bawak aku jumpa mommy dia ? patutla suruh aku packing baju tadi , cis ! ' bebel Areesa dalam hati .
Perjalanan diteruskan sehingga tiba ke destinasi yang dituju .
--
Sebuah rumah banglo di Taman Eco Perdana itu dipandang lama . Teruja ? Gembira ? Pelik ? Areesa masih keliru dengan perasaannya . Banyak persoalan yang terlintas tetapi dipendam sahaja .
Aryann mula bersiap sedia untuk keluar dari kereta BMW tersebut .
" my little pumpkin .. jom ? "
" ni .. rumah awak ? "
" yes , dear . rumah family saya . kalau nak pergi rumah saya sendiri , kita kena kahwin dulu HEHE ... " balas Aryann dengan senyuman nakal di bibir .
" Aryann ee , tamauu !! "
" why tamau , hm ? takut ? .. " Aryann semakin mendekati gadis kecil di sebelahnya yang cuba untuk melarikan diri .
" s-saya .. " Areesa mencuba untuk membuka pintu kereta tetapi malangnya dia gagal kerana pintu tersebut masih terkunci .
' aihh tenang Reesa tenang .. ' bisik hatinya .
YOU ARE READING
BIDADARI TUAN ARYANN [OG]
Romansa[SLOW UPDATE ! 🙏] Bidadari ? Areesa Jannah yang lahir di dalam keluarga sederhana bukanlah seorang bidadari yang 'perfect' dalam semua hal. Tetapi kerana satu kejadian yang menimpanya telah menjadikan gadis itu seorang bidadari yang sempurna di mat...