" Long time no see bro .. " kata lelaki bertopeng putih itu .
" Ar... "
ZAPPPPP !!
Tidak sempat lelaki tahanan itu ingin menghabiskan kata-katanya , dia sudah dilibas dari belakang oleh lelaki misteri tersebut .
" Arghhhhh s-sakittt .. " jerit lelaki tahanan . Dia amat mengenali lelaki yang melibasnya tadi tetapi agak aneh kerana perwatakannya berbeza .
" kau .. lepaskan aku !"
" lepas ? kau ingat selepas aku dapat .. kau boleh lepas hah ?! "
Bilik tahanan itu semakin gelap kerana matahari mula terbenam .
"kau ingat aku taktahu apa kau buat sial ?!"
" a-apa kau cakap ni .. "
" ohh buat-buat lupa ye .. sini aku ingatkan kau " kata Leo yang tiba-tiba datang dari arah kanan mereka .
DUSHHHH !
Leo memberi satu tumbukan kepada lelaki tahanan itu .
" HAHAHAHAHA rasakan lo tumbukan gue ! "
" s-sakit .. "
" Rizz .. nama kau kan ?! " tanya Aryann sambil menarik rambut lelaki tahanan itu .
"jawab lah bengap ! " sambung Leo pula .
" y-ya .. aku Rizz" jawab lelaki tahanan . Dia tidak pasti siapakah individu yang seorang lagi itu ? Kedua-dua mereka memakai serba hitam tetapi berlainan warna topeng muka .
Aryann tidak dapat mengawal amarahnya . Dia sudah lama mengetahui bahawa lelaki tahanan yang bernama Rizz ini telah memberi luka dan trauma kepada isterinya .
"Stay away from my wife ..." kata Aryann . Terdapat getaran pada suaranya .
" huh ? siapa bini kau ?" jawab lelaki tahanan dengan sengaja berpura-pura tidak mengetahuinya .
"I said .. stay away from my wife !!"
KLAK !
Peluru pistol ditarik dan dirapatkan di dahi Rizz . Leo yang berada di sebelah Aryann sudah menelan air liur yang terasa kelat . Bukan tidak pernah dia melihat Aryann Firdaus begini tetapi Leo merasakan 'sesuatu' yang agak berbeza dari sebelum ini .
"aku tanya lagi sekali .."
"stay away from my wife or wanna die ..." tanya Aryann dengan sinis .
"apa kau nak ha ?!"
" eh bebal ! orang tanya lain jawab lain ! " celah Leo .
"ha i see , u wanna die hm ? "
Pistol yang dipegang Aryann di acukan ke leher Rizz pula . Suasana semakin tegang kerana kedegilan lelaki tahanan itu untuk menjawab soalan Aryann Firdaus .
Rizz semakin takut dan menggigil .
"baik , aku mengaku aku kenal bini kau" jujur lelaki itu .
" A-aku yang .. aku punca yang 'rosakkan' mental bini kau dulu "
Aryann dan Leo hanya mendiamkan diri dan mendengar penjelasan lelaki tahanan dihadapannya itu . Aryann menahan rasa geram . Jiwanya bergelora dengan amarah yang amat dasyat .
"Dia tak tahu siapa yang ada malam tu sebab aku upah orang .. untuk culik dia" jelas Rizz lagi .
" Motif ?! " bentak Aryann .
" aku bengang sebab bini kau taknak aku ! jadi aku upah orang untuk culik dia HAHAHAHAHHAH"
' gila ke mamat ni ? tiba-tiba je gelak ' bisik hati Leo .
" dan yang paling aku kesal .."
" WHAT ! " tanya Aryann kepada Rizz .
"masih ada lagi orang yang nak terima perempuan jijik macam dia HAHAHAAHAH iaitu kau Aryann Firdaus !!"
" SIALLL ! " jerit Aryann dengan penuh amarah .
ZAPPPP ZAPPP ZAPPP !
Bertubi-tubi Aryann memukul Rizz menggunakan batang kayu yang dipegang . Leo hanya menjadi penonton sahaja di sudut bilik itu . Seram !
"Bro enough ! takkan kau nak biarkan dia mati ?"
Aryann berhenti dari belasah lelaki tahanan itu .
" HAHAHA kenapa kau t-tak habiskan aku je ? takut bini kau kata kau pembunuh ke ? HAHA" kata Rizz yang sudah nyawa-nyawa ikan .
Aryann menarik baju Rizz dengan kasar sehingga badan lelaki itu terangkat .
" I want to kill u slowly dude .. bukan takut nak habiskan 'haiwan' macam kau ! " jawab Aryann yang sudah dibasahi peluh dan darah yang merecik akibat libasannya .
" Assistants ! "
" Yes Sir ! "
"simpan budak ni . rawat sikit bagi bernyawa ! jangan bagi terlepas sampai hari itu tiba , Faham ?!"
" Noted Sir ! "
Pembantu Aryann menarik dan membawa lelaki tahanan itu ke bilik rawatan atas arahan ketua mereka . Aryann dan Leo beredar dari bilik tahanan itu dan membersihkan diri .
••
" bro " panggil Leo . Mereka berehat sebentar di kafe markas .
" hm "
" lagi setengah jam parti hari jadi Ell mula . kau .. lupa ke ? "
" tak "
" dah tu kau taknak balik ? bini kau mesti tunggu nak pergi parti tu kan ?
" macam mana kau tahu aku nak bawa bini kau ke parti tu , hm ? " jawab Aryann sambil mengangkat sebelah kening dan berwajah serius .
GULP !
Tiba-tiba terasa kering tekak Leo ketika itu .
" Ell .. bagitahu aku . m-mungkin bini kau ada bagitau Ell sebabtulah ! "
" hmm .. " Aryann mengecilkan matanya dan memandang tajam ke arah Leo .
" kau bercinta dengan Ell ke ? " teka Aryann .
' alamak kantoi ke ? ' getus hati Leo .
" a-aku .. masih dalam proses kenal Ell lagi bro "
" tak cukup lagi ke bertahun kenal Ell as a team , hm ? " usik Aryann lagi .
" err .. " Leo sudah hilang kata-kata .
" HAHAHAHAH aku gurau jelah ! ish kau ni .. " gurau Aryann . Ya , dia memang sengaja ingin mengusik Leo .
' aik tadi bukan main macam singa nak telan rusa ! tiba-tiba gelak pulak aikkk .. ' kata Leo seorang diri .
" i gotto go .. bini aku dah tunggu , see you there Leo "
"okay bro , jumpa nanti " balas Leo .
Mereka berjabat tangan sebelum beredar ke rumah masing-masing sebelum ke parti hari jadi Ellicia .
———————————————————————————
jangan lupa vote !
YOU ARE READING
BIDADARI TUAN ARYANN [OG]
Romance[SLOW UPDATE ! 🙏] Bidadari ? Areesa Jannah yang lahir di dalam keluarga sederhana bukanlah seorang bidadari yang 'perfect' dalam semua hal. Tetapi kerana satu kejadian yang menimpanya telah menjadikan gadis itu seorang bidadari yang sempurna di mat...