Tiba-tiba Areesa berasa badannya hilang keseimbangan .
Dia tidak dapat mengawal emosi dan perasaan takut selepas mendengar perbualan Aryann tadi . Ketika itu , Areesa berasa dunianya berputar dan tangannya mula menggigil kerana ketakutan .
" Ja-jangan dekattt ! A-aku taknakk , t-tolong .. aku taknakkk " jerit Areesa sambil menutup telinga menggunakan kedua belah tangannya .
" hey calm down little pumpkin , its me Aryann Firdaus . im not your anemy sayang .. "
" takk , k-kauu .. kau JAHATTT ! " teriak Areesa . Air matanya mula membasahi pipi akibat daripada ketakutan melampau .
" sayang .. istighfar sayang .. ni saya , Aryann .. look at me little pumpkin "
Pujuk Aryann lagi tetapi tidak berkesan . Areesa masih dalam keadaan menutup telinga dan menangis teresak-esak ." Ya Allah sayangg . awak tunggu sini kejap yee .. saya masuk rumah sekejap je , tunggu ye sayang .." Aryann terus berlari menuju ke dapur untuk mendapatkan air suam dan minyak angin cap limau .
" sayang .. tengok saya sayang .. minum air suam ni please .. " pujuk Aryann lagi sambil menghulurkan cawan berisi air itu .
Areesa tidak membantah . Dia mengambil secawan air tersebut .
" lega ? "
Areesa mengangguk dan mengesat air matanya . " s-sakit .. " kata Areesa sambil menepuk dadanya .
" ye saya tahu sayang .. take a breath , tenangkan diri sekejap okay ? ni .. ambik minyak ni sapu kat dada awak .. "
" t-tapi .. awak .. "
Aryann tergelak kecil .
" ye sayang .. saya tak tengok pun . kalau dah kahwin takpe jugak , hari-hari saya nak tengok " usik Aryann .
Areesa menjeling tajam . Dia cepat-cepat menyapu minyak tersebut apabila Aryann tidak melihat ke arahnya . Setelah selesai , Areesa terus memanggil Aryann untuk menjelaskan sesuatu .
" Aryann .. "
" yes little pumpkin .. why , hm ? " Aryann duduk bersila berhadapan dengan Areesa yang sedang berehat dari serangan panic attack sebentar tadi .
" Reesa mintak maaf .. "
" for what sayang .. "
" sebab Reesa curi-curi dengar perbualan awak tadi and sorry jugak sebab kata awak jahat .. "
Aryann tersenyum .
" listen my love , please trust me .. saya tak seperti yang awak fikirkan . Saya cuma nak selamatkan awak dari si kaparat tu . Saya rasa awak boleh agak siapa dia dan .. "
" untuk pengetahuan awak , saya dah tahu semua tentang awak , sayangg " sambung Aryann lagi .
" macam mana awak tahu ? "
" Qalish . He's my personal spy . saya yang suruh dia cari maklumat about your past , my little pumpkin .. "
Areesa tersenyum . 'My little pumpkin ? Eee comelnyaaa !'
" ohh then awak tak kisah tentang masa silam Reesa ? awak still pilih Reesa walaupun Reesa 'teruk' dulu ? "
" hey why ckp gitu , hm ? ofc saya tak kisah sebab setiap manusia ada baik buruknya dan pasti ada juga kisah silam mereka . Sedangkan saya pun ada kisah saya tersendiri sayangg .. " ujar Aryann sambil menatap wajah Areesa .
" maksud awak ? "
Aryann tersenyum lagi .
" dear , tentang tu saya bagitau kemudian ya sayang .. yang penting saya nak awak jadi isteri saya yang sah . Kalau boleh bulan depan saya nak masuk minang awak . lepastu , boleh lah kita sama-sama hijrah "
YOU ARE READING
BIDADARI TUAN ARYANN [OG]
Roman d'amour[SLOW UPDATE ! 🙏] Bidadari ? Areesa Jannah yang lahir di dalam keluarga sederhana bukanlah seorang bidadari yang 'perfect' dalam semua hal. Tetapi kerana satu kejadian yang menimpanya telah menjadikan gadis itu seorang bidadari yang sempurna di mat...