BAB 19

246 13 0
                                    

" Sayang ? Mengelamun apa tu ? Kata nak tanya abang sesuatu , hm ? "

" sayanggkuuuuu " panggil Aryann lagi .

Areesa berhenti mengelamun

" err ya .. ya abang .. hmm Reesa pun dh lupalah nak tanya apa " jawab Areesa seperti mengelak sesuatu.

Aryann mengerutkan dahinya . " princess abang .. kenapa ni hm ? Ada masalah ? Meh cite kat abang meh "

" macam mana kalau .. Reesa tak boleh bagi abang zuriat ? "

Aryann terbatuk .

" Allahuakbar .. kenapa cakap macamtu sayang .. itu semua rezeki dari Allah . Abang tak kisah pun soal tu janji isteri abang sentiasa ada disisi abang . Kalau ada rezeki.. alhamdulillah abang bersyukur kerana itu rezeki pemberian Allah sayang .."

" Reesa sayang abang " kata Areesa . Itu sahaja yang mampu dikatakan olehnya ketika itu . Air matanya cuba ditahan kerana terharu dengan kata-kata Aryann tadi .

" iya .. abang pun sayangkan isteri abang yang kecik molek nii " usik Aryann bagi menceriakan suasana .

" eee abangggggg !! " Areesa sudah mula merajuk .

" okay okay im sorry . Isteri abang ni comel , cantik , pandai , semua lah ! Dear , lepasni kita keluar jalan-jalan nak tak sayang ? "

Areesa tersipu malu .

" kemana tu abang ? "

" how about .. bookstore ?? "

Mata Areesa seakan sudah bersinar-sinar mendengar jawapan Aryann . Semestinya dia mahu ! Takkan nak tolak , buku kot !

" NAKKK !!! Reesa nak perabis duit abang yang berkepuk-kepuk tu HEHE "

" amboiii my princess dah pandai yaaaaa " balas Aryann sambil tergelak atas gelagat isterinya .

"Hehehee... siapa lagi nak habiskan duit abang selain bini abang yang comey nii "

" iyalah sayang .. guna je duit abang tu ya ? Beli je banyak mana buku yang sayang nak , asalkan isteri abang ni gembira . Duit abang duit sayang jugak .. okay ? " jelas Aryann sambil mengenyitkan sebelah matanya.

" awhhhh thank you so much my handsome husbabyyy ! Im so lucky to have you abang .. "

Aryann tersenyum manis .

' anything for you bidadariku ' kata Aryann dalam hatinya .

AL HAFIZ BOOKSTORE

" abangggg , sini sinii " panggil Areesa setelah terjumpa sebuah buku yang menarik perhatiannya .

" iya sayang .. kenapa tu hm ? "

" ni tengok ni " Areesa menunjukkan sebuah buku yang bertajuk  ' Sang Puteri Pemilik Hatiku ' .

Aryann melihat ke arah sebuah buku yang dipegang isterinya .

" wahhh ! cantik .. sayang nak ? " kata Aryann . Dia sudah tahu bahawa isterinya sungguh meminati kisah persis puteri seperti itu . Katanya teringin mahu jadi seorang puteri ! HAHA .

Areesa diam . Dia takut ingin mengatakan yang dia mahu kerana harga novel itu agak mahal . Hal ini disebabkan ketebalan novel yang seperti kamus dewan !

" ambil je sayang .. abang bagi " balas Aryann sambil menggosok kepala isterinya . Dia juga tahu Areesa bukanlah jenis meminta jadi dia sangat faham mengapa isterinya diam sahaja .

Areesa tersenyum manja . "Terima kasih abang"

"My pleasure sayang"

Tiba-tiba ..

BIDADARI TUAN ARYANN [OG]Where stories live. Discover now