Areesa berlari mendapatkan adik bongsunya dan mereka berpelukan .
Rindu .
" adik pergi mana sayang ? Adik okay tak ? Adik dah makan ? Kakak rindu sangat dekat adik .. "
Areesa menangis .
" Adik okay .. adik dah makan tadi .. hmm adik kena sorok dengan orang jahat . Dia tak bagi adik jumpa kakak .. tadi pun ada abang-abang hensem yang tolong adik .. " jelas Aryana Maisara .
" ehem " Karl dan Leo muncul secara tiba-tiba .
" abang-abang hensem tu kitorang kan hehe " Leo menyampuk
" betull tuuu , abang Leo dengan abang Karl la yang selamatkan Yana tadii "
Leo tersenyum bangga diri .
Walaupun Aryana Maisara baru berumur 6 tahun . Dia sangat bijak seperti kakaknya dan petah dalam bertutur .
" Terima kasih Leo dan Karl . Terima kasih sebab selamatkan adik saya . dan awak .. " Areesa memandang ke arah Aryann .
" Terima kasih untuk semua kejutan ni . Saya taktahu nak balas macam mana .. thank you so much Aryann " ucap Areesa lagi .
" no problem my little pumpkin . Anything for you sayang .. Buat sementara ni sebelum kita nikah , saya nak awak dan Aryana tinggal kat sini dengan beberapa orang anggota saya nanti .. "
" anggota ? Lelaki ke perempuan ? "
" mestila perempuan sayang .. "
" kalau saya nak Ell tinggal sini boleh takkk ? Plishhh .. " pinta Areesa dengan muka comel .
" sure dear .. Ell akan teman awak kat sini . tentang belajar .. driver saya akan hantar awak dan Ell ke kolej setiap hari pergi dan balik . Aryana home school je , okay sayang ? " jelas Aryann .
" hmm okay tapi macam menyusahkan awak je .. "
" no sayang .. ini semua untuk kebaikan awak . keselamatan awak dan Aryana di bawah tanggungjawab saya sekarang "
" saya sayang awak sangat-sangat Areesa Jannah . Bagi saya peluang untuk tebus balik semua ke .. " sambung Aryann . Ayatnya terberhenti apabila teringat kisah silamnya .
" tebus ? Tebus apa ? "
" nothing sayang .. izinkan saya jaga awak kalini ya ? "
Areesa mengangguk . Gembira tetapi masih tertanya-tanya . Tebus ?
Leo dan Karl yang sedang sibuk bermain tepuk amai-amai bersama Aryana di tingkat bawah kelihatan mesra .
" Leoo , Karll ! "
" Yes Tuan Aryann " sahut Karl dan Leo .
Aryann yang sedang menuruni tangga bersama Areesa itu berwajah serius .
" kita balik ke markas sekarang "
" baik Tuan ! " kata Karl dan Leo dengan membuat gaya tabik .
" wahhhh , abang Karl dan abang Leo ni polis kee ? " ujar Aryana si gadis kecil itu .
" hehehee abang Leo ada kerja ni .. abang pergi dulu ya ? Nanti ada masa lagi kita main pokmaimai lagi okay ? " jawab Leo sambil mencium pipi gebu milik Aryana .
" otey .. janji tau ! "
" iye janji .. " kata Karl pula sambil mencubit pipi Aryana . Geram !
" bye bye abang Leo dan Abang Karl ! "
" bye bye little princess .. " sahut Leo dan Karl . Mereka melambai ke arah Aryana yang berdiri di sebelah Areesa .
Sebelum Aryann beredar , dia memberi satu pesanan kepada buah hatinya .
YOU ARE READING
BIDADARI TUAN ARYANN [OG]
Romance[SLOW UPDATE ! 🙏] Bidadari ? Areesa Jannah yang lahir di dalam keluarga sederhana bukanlah seorang bidadari yang 'perfect' dalam semua hal. Tetapi kerana satu kejadian yang menimpanya telah menjadikan gadis itu seorang bidadari yang sempurna di mat...