2 minggu percutian mereka telah pun berlalu . Areesa Jannah kembali fokus kepada pelajarannya manakala Aryann Firdaus kembali mula bekerja di syarikat AF's Royal miliknya .
" sayang .. sini kejap " panggil Aryann di ruang tamu banglo milik mereka . Dia sudah bersiap sedia untuk gerak ke pejabat .
" abang minta maaf sebab tak dapat hantar sayang ke kolej pagi ni .. " kata Aryann sambil memegang kedua belah tangan isterinya .
Areesa tersenyum . Dia faham akan pekerjaan Aryann yang agak sibuk selepas percutian mereka tempoh hari .
" tak apa abang .. Reesa faham . Nanti Ell datang hantarkan Reesa "
" ya abang tahu .. elok-elok ya ? Belajar rajin-rajin okay sayang ? if anything happens just call me .. abang sentiasa ada untuk isteri abang ni " ujar Aryann .
Areesa mengangguk faham .
" abang .. "
" yes dear ? "
" jangan cari lain tau " pinta Areesa . Dia memberi reaksi manja .
" eh apa cakap macam tu ? only my beauty wife , my princess , my little pumpkin , my baby , my cutie pie yang bertahta dalam hati abang ! No more someone else sayang ... "
" jangan risau okay ? abang sayangkan isteri abang " luah Aryann lagi . Dia mengucup kedua belah pipi Areesa yang sudah berubah seperti tomato . Blushing la tu !
" terima kasih abang .. Reesa sentiasa doakan abang selamat pergi dan balik .. nanti malam kita makan sama-sama ya ? Hati-hati suamikuu " kata Areesa sambil mengucup tangan suaminya pula . Salam suami dapat pahala tau ! Hehehe ..
" mungkin abang balik lewat sikit sebab ada 'misi' . kalau mengantuk tidur je sayang .. takmau tunggu abang okay ? I love you bidadari abang .. "
" baik abang .. I love you too my husbabyy ! " kata Areesa sambil melambai ke arah suaminya .
' rindu itu berat , Fi Amanillah abang .. '
••
Aryann Firdaus sibuk memeriksa satu persatu helaian kertas kerja syarikatnya dengan wajah beku . Stress? Itu sudah pasti sebagai seorang 'boss' pasti akan melaluinya .
TOK TOK TOK
Pintu bilik Aryann di ketuk dari arah luar . Tidak lain tidak bukan semestinya pembantu peribadinya bukan pekerja lain .
" masuk ! " jerit Aryann .
" T-tuan Aryann .. maaf ganggu Tuan " kata Rose selepas melihat wajah dingin Aryann ketika itu .
Aryann hanya memandang Rose dan menunggu ayat yang seterusnya dengan wajah serius .
" ada orang nak jumpa Tuan Aryann .. dia ada di lobi Tuan " sambung Rose lagi .
" lelaki ? "
" ya Tuan "
" hmm .. suruh dia naik dan masuk bilik saya .. "
" NOW ! " tegas Aryann .
" b-baik Tuan . Saya minta diri dulu " balas Rose . Dia tahu bahawa emosi Aryann tidak begitu baik kerana terdapat beberapa pekerja di syarikat itu melakukan kesalahan yang boleh mengjatuhkan imej syarikat semasa Aryann bercuti .
YOU ARE READING
BIDADARI TUAN ARYANN [OG]
Romance[SLOW UPDATE ! 🙏] Bidadari ? Areesa Jannah yang lahir di dalam keluarga sederhana bukanlah seorang bidadari yang 'perfect' dalam semua hal. Tetapi kerana satu kejadian yang menimpanya telah menjadikan gadis itu seorang bidadari yang sempurna di mat...