Pintu kaca yang besar dan mewah itu terbuka secara automatik . Aryann dan Areesa memasuki ruangan tersebut dan disambut mesra pula oleh 4 orang anggota agensi yang lain .
Aneh .
' aiii siapa pulak diorang ni ? Lainnya dengan yang tadi ... ' kata Areesa dalam hati sambil melihat keempat-empat anggota yang bertopeng putih dimuka dan berpakaian serba hitam itu .
" my love , come .. " Aryann mengajak Areesa mengambil tempat duduk di meja makan yang dihias cantik itu . Dia menarik kerusi untuk gadis kesayangannya .
" Sir " kata salah seorang yang bertopeng putih tadi yang berdiri tegak berdekatan mereka .
" Tolong sediakan semua makanan dan minuman kegemaran Miss Areesa , now ! "
" alright sir ! "
Aryann mengangguk dan memandang ke hadapan . Areesa yang diam terpaku sedang mencuba memahami keadaan yang sedang terjadi .
" my little pumpkin .. "
" hmm " Areesa memandang muka Aryann .
Ketika itu , Aryann memakai kemeja berwarna maroon , berseluar hitam dan memakai tie hitam bersama vest hitam . Manakala Areesa pula dia diminta oleh lelaki itu untuk memakai gaun maroon yang dibeli oleh Aryann tempoh hari .
" u looks so gorgeous and extra beautiful today , my princess .. "
Areesa tersenyum malu .
" u too Aryann .. "
" what ? Saya cantik jugak ke , hm ? "
" eee bukanlah ! awak pun hensem jugak harini .. " jawab Areesa sambil menjeling ke arah Aryann .
" jeling-jeling kang juling baru tahu .. "
Areesa mencebik .
Sengaja di usik gadis itu supaya suasana kembali ceria .
Tiba-tiba 4 orang yang bertopeng putih tadi datang ke meja mereka dan menghidangkan pelbagai makanan dan minuman .
Areesa terkesima dengan hidangan yang di hidang di depan matanya . Ini kerana hampir kesemua makanan dan minum tersebut adalah kegemaran beliau .
" Nasi ayam madu ! hmm sedapnya bau dia .. wahh kek coklat leleh lahh . eh ada hazelnut choco frape jugak ? eee banyaknya makanan favourite Reesa kat sini ! " kata Areesa dengan perlahan . Dia amat teruja ketika itu dan perutnya sudah berkeroncong untuk di isi .
Aryann yang dapat menangkap kata-kata Areesa tadi hanya tersenyum .
" sir , anything else ? "
" no , thank you . "
Keempat-empat anggota yang melakukan servis tadi mula beredar . Ketika itu , hanya Aryann dan Areesa sahaja yang berada di ruangan tersebut .
" Aryann , boleh makan dah ke ni ? Reesa lapar lahh "
" ye sayang .. i know but wait a minutes "
" aloo .. kenapa pulak " Areesa memuncungkan mulutnya seperti biasa .
" baca doa sebelum makan dulu sayang .. "
Aryann tergelak kecil . Dia mengajak Areesa menadah tangan dan membaca doa makan terlebih dahulu .
" Allahumma .. " Aryann memulakan bacaan doa sebelum makan .
" Allahumma " Areesa mengikut .
" Baariq lanaa .. "
" Baariq lanaa "
" Fiimaa roza'tanaa .. "
" Fiimaa roza'tanaa "
YOU ARE READING
BIDADARI TUAN ARYANN [OG]
Romance[SLOW UPDATE ! 🙏] Bidadari ? Areesa Jannah yang lahir di dalam keluarga sederhana bukanlah seorang bidadari yang 'perfect' dalam semua hal. Tetapi kerana satu kejadian yang menimpanya telah menjadikan gadis itu seorang bidadari yang sempurna di mat...