Rambut lelaki upahan itu di rentap kasar ke atas , " Tell me , macam mana Rizz boleh tahu Areesa ada dekat JB huhh ?! "
" aku takkan cakap !! "
ZAPPPPP *
Kayu yang dipegang pada tangan kirinya di libas kuat ke badan lelaki upahan Rizz . Dia meronta kesakitan .
" taknak cakap lagi ? "
" AKU .. aku yang bagitahu Rizz .. "
Aryann tersenyum sinis .
" kau tahu kat mana lokasi Rizz sekarang ?! "
" Aku taktahu laa jantan gila !! "
" kau taktahu atau .. "
Aryann ketawa jahat .
" kau nak rasa hujung kayu ni 'cium' kepala kauu ?!! " kata Aryann sambil menunjukkan ketajaman kayu yang dipegangnya .
Leo dan Karl hanya menjadi pemerhati dari jauh sahaja . Tidak berani ingin masuk campur urusan Aryann jika melibatkan buah hatinya . Silap-silap , mereka yang 'dibaham' seperti lelaki upahan Rizz itu .
" Karl .. " panggil Leo dengan perlahan .
Karl memandang Leo dengan wajah kosong .
" kau rasa Aryann betul-betul dah jatuh cinta ke dengan labu dia tu ? "
Lengan Leo di tumbuk perlahan " eh bangang , ni kalau Aryann dengar kau cakap ceni .. tak pasal-pasal lepas mamat tu giliran kau pulakk "
Leo menjeling tajam .
" aku bukan apa bro , tak pernah lagi Aryann macam ni . Paling tak pun dia suruh kita selesaikan semua , Aryann tu .. tahu-tahu jela perangai 'buaya' dia dulu camne "
" i think so . Dia betul-betul dah sayangkan Areesa "
" LABU lah ... " balas Leo dengan selamba . Sengaja ditekankan sedikit perkataan 'labu' itu supaya Karl 'naik hantu' seperti Aryann .
" Eh banganggg !! " Karl menghadiahkan lagi penumbuk kepada Leo . Sakit ? Semestinya tidak kerana tumbukan itu menandakan mereka saling menyayangi antara satu sama lain . Bak kata orang 'love language' . Pelikkan ? HAHAHA .
------------------------------------------------------------------
Hari ini merupakan hari terakhir cuti mid-sem bagi pelajar universiti . Ini bermakna Areesa perlu pulang ke rumah sewanya semula secepat mungkin .
Areesa menuruni tangga rumah banglo mewah itu dengan membawa beg galas berwarna hijau yang berisi baju dan barang-barangnya yang penting .
" Areesa ? Nak ke mana ni ? "
" ehh Datin .. hmm Areesa .. "
" panggil mommy aje , Areesa kan bakal menantu mommy .. " Datin Asmah tersenyum .
" Reesa nak balik dah mommy , esok pagi dah mula kuliah .. "
" haa i see , why Areesa tak tunggu Aryann ? Kejap lagi Aryann balik rasanya .. boleh dia hantarkan Reesa " jelas Datin Asmah .
" Takpelah mommy , Reesa taknak susahkan Aryann .. dia mesti busy "
Tiba-tiba kedengaran bunyi enjin kereta BMW memasuki halaman banglo tersebut . Pada ketika itu Areesa mendapati Aryann bukanlah berseorangan tetapi dia bersama dengan seorang perempuan berambut perang paras bahu dan berpakaian gaun singkat .
' siapa tu ? ' bisik hati Areesa . Dia ingin bertanya kepada Datin Asmah tetapi tidak mahu 'busy body' .
Aryann dan wanita di sebelahnya berjalan menuju ke ruang tamu banglo tersebut .
YOU ARE READING
BIDADARI TUAN ARYANN [OG]
Romance[SLOW UPDATE ! 🙏] Bidadari ? Areesa Jannah yang lahir di dalam keluarga sederhana bukanlah seorang bidadari yang 'perfect' dalam semua hal. Tetapi kerana satu kejadian yang menimpanya telah menjadikan gadis itu seorang bidadari yang sempurna di mat...